• Hazudozás az elismerésért

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Webbeteg! Egy problémával keresem fel Önöket, ami az élettársamat érinti. 3 éve élünk együtt, számomra ő az ideális partner. A pénzügyi dolgain kívül, semmi rosszat nem lehet rá mondani. De sajnos tőlem is, és másoktól is kölcsönkér, majd hitegeti őket, hogy hol a pénz és mikor adja vissza. Az ebből fakadó veszekedésekből kiderült, hogy szeretne többnek látszani, és azt mondja az embereknek, amit (szerinte) hallani akarnak, azt akarták hallani, hogy élettársamnak befektetései, vállalkozásai vannak, ezzel együtt sok pénze, de a kölcsönkért pénzek is eltűnnek, én sem tudom hova teszi.. Ami a pénzzel és gondolom vele együtt a hatalommal összefügg, abban folyamatosan hazudik. Szerintem ez fejlődési rendellenesség lehet az ő lelkivilágában, saját bevallása szerint ő nem az az ember, akit a nagyotmondása nélkül elfogadnának. Családon kívül született vidéken ami akkor nagy szégyen volt, beteg testvére miatt (másik apától) nem sokat foglalkoztak vele. Szeretnék rajta segíteni, mert a hazudozások odáig vezettek, hogy elfordultak tőle a barátok, rokonok, munkahelyről kirúgták. Az lenne a kérdésem, hogyha sikerül vele "meglátatnom" amit csinál, megértetni, hogy rosszul gondolja, persze ígéri, hogy nem hazudik többet, sikerül a változás, vagy mindenképpen pszichológus segítségére van szükség? Egyáltalán betegség a folyamatos hazudozás? Úgy tudom gyerekeknél ez előfordul, de ő már idős ehhez (33). Válaszát nagyon köszönöm!

        Dr. Veress Dóra válasza a hazudozás témában

        Kedves Kérdező! A párja állandó hazudozása mögött valószínűleg valamilyen önértékelési zavar, önbizalomhiány áll, ami eredhethet a gyermekkorából is. A megoldást az jelentené, ha felkeresnének egy pszichológust, aki feltárja a hazudozás mögött álló lelki okokat és "megtanítja" a párját másként reagálni az egyes helyzetekre. Ön támogatni tudja ebben a folyamatban, de az érdemi munkát a szakember fogja tudni elvégezni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. november 24., 12:35; Megválaszolva: 2011. november 28., 11:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...