• PCOS

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 23 éves vagyok, pár éve diagnosztizáltak nálam PCOS-t. Merckformint, illetve később Metformint szedtem, de abbahagytam, mivel állandó rosszulléttel küzdöttem. Az első pár hónapban eltekintettem a problémától és tisztességesen szedtem, szénhidrátszegény diéta és napi (de minimum kétnapi) rendszerességgel jártam sportolni. Ennek az lett az eredménye, hogy 3 hónap alatt 4 kilót híztam, úgyhogy feladtam. A kérdésem az, hogy mit tudok tenni, van-e valamilyen más megoldás amivel csökkenteni tudnám testsúlyomat, illetve a PCOS tüneteit? Egyébként valamilyen oknál fogva az elmúlt két hónapban rendeződni látszik a menzeszem, ezért is éreztem úgy, hogy most kell megragadnom az alkalmat, hogy változtassak a dolgokon. Esetleg érdemes lehet fogamzásgátló tablettát szedni? Köszönöm válaszát!

        Dr. Deli Tamás válasza a PCOS témában

        Tisztelt Hölgyem! A PCOS kezelése a céltól (terhességet szeretne vagy nem) és a tünetektől (férfihormontúlsúly tünetei, vérzészavar, túlsúly, vércukorháztartás zavara stb.) függ. Amennyiben Ön terhességet nem szeretne és a férfihormonok túlműködésének a tünetei, valamint a vérzés szabálytalansága dominálnak, a testmozgás és fogyás, illetve diéta mellett antiandrogén hatású fogamzásgátló szedése javasolt, illetve fogamzásgátló hatású antiandrogán szer választandó. Ez pl. a Cypromix, Diane-35, Minerva, ezek szedését nőgyógyásszal, optimális esetben nőgyógyász endokrinológussal konzultálva érdemes elkezdeni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. szeptember 15., 15:16; Megválaszolva: 2011. szeptember 16., 11:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! A napokban észleltem, hogy a nagyajkak bal oldalán a leg szélén szemérem domb kezdetétől a hüvely bemenetig érzékeny kis pattanás szerű dudorok vannak egyre jobban kezdet fájni,,kis égő érzést is érzek még kicsi...
        Tisztelt Dr. Úr!! segítséget szeretnék kérni nőgyógyászati leletem értelmezéséhez Has puha betapintható kórós nyomásérzékenység nincs VV.: portion ép hám r nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt nehezen megitélhető hasi...
        Tisztelt Doktor Úr, Azért fordulok önhöz mivel az elmúlt néhány alkalommal mikor lefeküdtem a párommal vérzés jelentkezett (élénk piros, híg), de semmilyen kellemetlen érzését nem tapasztaltam, és az aktus után azonnal el is múlt....
        Tisztelt Dr . Úr /Nő!! A nőgyógyászati konziliumi leletemhez szeretnék segítséget kérni öntől ez áll rajta : has puha betapintható kóros nyomásérzékenység nincs. VV.:portion ép hám. R-nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt...
        Ahogy írtam már fent még mindig panaszaim vannak. A műtét helyén jobb oldalon egy pontban fáj. Olyan érzést érzek mint ha a húgyhólyagom kiakarna szakadni, ez ilyen feszítő érzés. Emelni egyáltalán nem tudok. És a jobb oldalon zsibbadó...
        Üdvözlöm. 4 hete kezdtem el fogamzásgátlót szedni. Előtte rengeteget fájt a hasam, leginkább köldök alatt, erősen görcsölt , sokszor nyilalt a méhemtől egész lentig, mint a terhesség utolsó szakaszaban. Sokszor szédültem ezért tesztet...
        Tisztelt Doktor Úr! 2,5 év után tegnap méhnyakrákszűrésen vettem részt. A vizsgálathoz kolposzkópia is tartozott (korábbi rákszűréseken nem emlékszem ilyenre), mely során a következőt találták: "A külső mégszájnál 12 és 6 óra...
        Tisztelt Doktor úr! 3 héttel ezelőtt nőgyógyászati vizsgálaton voltam rendszertelen, megváltozott állagú menstruációs panaszokkal, ahol a hüvelyi ultrahang jobb oldali petefészek cisztát mutatott ki. Sajnos az orvos a ciszta méretét nem...
        Tisztelt dokto úr! Méheltávolításom volt. Kivártuk a férjemmel a hat hetet ahogy kell. Hat hét után szeretkeztünk de szúró fájdalmat éreztem és vérzett de csak addig egy kicsit utána nem volt vérzés. A kérdésem az lenne ez nagy baj?...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő ! Egy pár órája észrevettem , hogy barnás , véres túrós állagú folyásom van. Fájdalmat nem érzek, de diszkomfort érzetem van vizelés után. Május 22-én volt utoljára menstruációm , ami a szokottnál rövidebb volt...