• Merckformin

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Egy éve diagnosztizáltak PCO szindrómával. (glükóz:5,3; inzulin:18,7; LH:10,2; FSH:4,8; tesztoszteron: 2,5) A belgyógyászom Merckformint írt fel, melynek dózisát folyamatosan emeltük az év során, mivel a labor értékeim nem mutattak javulást. Az utóbbi négy hónapban 2*750 mg-t szedtem. A legutolsó vérvételemkor sem láttam hatását a gyógyszernek. A tünetek továbbra is megmaradtak: kimaradó menstruáció, ciszták, szőrösödés, vékony alkatom ellenére hasi elhízás. Ezenkívül a labor eredményeim sem mutattak javulást (glükóz:5,6; inzulin:17,4; LH:13,4; FSH:5,8) Az orvosom további dózis emelést írt fel ebből a gyógyszerből. Kérdéseim: Meddig lehet/érdemes ennek a gyógyszernek az adagját emelni? Miért nem látok semmi javulást a labor eredményeimben? Nem lehetséges az, hogy a PCO-mat nem is a rossz inzulin rezisztencia okozza? Válaszát előre is köszönöm.

        Dr. Deli Tamás válasza a PCO, Merckformin témában

        Tisztelt Hölgyem! Akár 3x750 mg is szedhető, viszont a kérdés felvetése jogos: valóban az inzulin rezisztencia okozza-e a PCOS-t. Érdemes volna egy terheléses vércukor és inzulinviozsgálatot nézni, azaz az égyomri mellett 75g cukor elfogysztása után 120 perccel is megnézni a cukor- és inzulinszintet - ezek még pontosabban informálnak arról, valóban inzulin- és cukoranyagcsere-zavar-e a fő gond. A kezelés részeként emellett (terhesség tervezésétől függően) antiandrogén fogamzásgátló vagy ovuláció indukciós kezelés is szóba jön - ezekkel kapcsolatban érdemes nőgyógyász endokrinológus véleményét kikérni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. június 26., 20:57; Megválaszolva: 2011. június 30., 11:38

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! A napokban észleltem, hogy a nagyajkak bal oldalán a leg szélén szemérem domb kezdetétől a hüvely bemenetig érzékeny kis pattanás szerű dudorok vannak egyre jobban kezdet fájni,,kis égő érzést is érzek még kicsi...
        Tisztelt Dr. Úr!! segítséget szeretnék kérni nőgyógyászati leletem értelmezéséhez Has puha betapintható kórós nyomásérzékenység nincs VV.: portion ép hám r nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt nehezen megitélhető hasi...
        Tisztelt Doktor Úr, Azért fordulok önhöz mivel az elmúlt néhány alkalommal mikor lefeküdtem a párommal vérzés jelentkezett (élénk piros, híg), de semmilyen kellemetlen érzését nem tapasztaltam, és az aktus után azonnal el is múlt....
        Tisztelt Dr . Úr /Nő!! A nőgyógyászati konziliumi leletemhez szeretnék segítséget kérni öntől ez áll rajta : has puha betapintható kóros nyomásérzékenység nincs. VV.:portion ép hám. R-nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt...
        Ahogy írtam már fent még mindig panaszaim vannak. A műtét helyén jobb oldalon egy pontban fáj. Olyan érzést érzek mint ha a húgyhólyagom kiakarna szakadni, ez ilyen feszítő érzés. Emelni egyáltalán nem tudok. És a jobb oldalon zsibbadó...
        Üdvözlöm. 4 hete kezdtem el fogamzásgátlót szedni. Előtte rengeteget fájt a hasam, leginkább köldök alatt, erősen görcsölt , sokszor nyilalt a méhemtől egész lentig, mint a terhesség utolsó szakaszaban. Sokszor szédültem ezért tesztet...
        Tisztelt Doktor Úr! 2,5 év után tegnap méhnyakrákszűrésen vettem részt. A vizsgálathoz kolposzkópia is tartozott (korábbi rákszűréseken nem emlékszem ilyenre), mely során a következőt találták: "A külső mégszájnál 12 és 6 óra...
        Tisztelt Doktor úr! 3 héttel ezelőtt nőgyógyászati vizsgálaton voltam rendszertelen, megváltozott állagú menstruációs panaszokkal, ahol a hüvelyi ultrahang jobb oldali petefészek cisztát mutatott ki. Sajnos az orvos a ciszta méretét nem...
        Tisztelt dokto úr! Méheltávolításom volt. Kivártuk a férjemmel a hat hetet ahogy kell. Hat hét után szeretkeztünk de szúró fájdalmat éreztem és vérzett de csak addig egy kicsit utána nem volt vérzés. A kérdésem az lenne ez nagy baj?...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő ! Egy pár órája észrevettem , hogy barnás , véres túrós állagú folyásom van. Fájdalmat nem érzek, de diszkomfort érzetem van vizelés után. Május 22-én volt utoljára menstruációm , ami a szokottnál rövidebb volt...