• Helyreáll még a vérzésem?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor nő! Az alábbi kérdésem lenne! 26 éves vagyok, jelenleg 46 kg, 153cm magas. Már elég régóta fogyókúráztam, volt, hogy 42 kg is voltam. Abban az időszakban fogamzásgátló tablettát szedtem, és nem volt baj a vérzésemmel. Azonban kb másfél éve a Nuvaring nevű hüvelygyűrűt használtam. Olyan fél éve vettem észre, hogy egyre később jön meg a vérzésem, és kevesebb is. Aztán a legutóbbi gyógyszermentes időszakban már nem jött meg, immáron három hete késik. Voltam orvosnál, nem vagyok terhes. Azt mondta az orvos, hogy kívül, belül rendben van minden, így nem tudni az okot, valószínűleg a gyűrű lehet az oka. Egy ideje megint sokat sportoltam, de koplalni nem koplaltam. A nőgyógyászom szerint ha még két hétig nem jön meg, akkor rá kell segíteni, mert nem is fog megjönni. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges, hogy a fogyókúra az oka, vagy a gyűrű? Helyre lehet állítani a vérzést fogamzásgátló tablettával? Mik lehetben ilyen esetben az esélyeim? Mivel egy ideje már nem tornáztam, és nagyon érzem, hogy hiányzik a mozgás, tornázni lehet még? Válaszát előre is köszönöm! Maryon

        Dr. Deli Tamás válasza a vérzészavar témában

        Kedves Maryon! A fogyókúra, a sport, a Nuvaring egyaránt lehet a vérzés késésének az oka. Alapos orvosi, nőgyógyászati endokrinológiai kivizsgálás azonban akkor indokolt, ha vagy nem jön vérzés egyáltalán 3 hónapig, vagy hónapokon át mindig sokat késik, rendszertelenné válik a menses. Addig egyszeri esetről is szó lehet, mely spontán megoldódik és akár többé nem is ismétlődik.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. május 05., 17:05; Megválaszolva: 2011. május 06., 15:14

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot, azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy tavalyi évben tavasszal kezdődően minden második héten felfazas gyötört de addig a pontig míg antibiotikumot kellet szednem (pl véres vizelet) voltam vele nőgyógyásznál aki azt mondta, hogy...
        Tisztelt Doktor Ur! Az lenne a kerdesem hogy ha egy Nuvaring gyurut ketszer hasznaltam fel,masodjara is megvan e a fogamzasgatlo hatasa? Vagy mindenkeppen uj gyurut kellett volna felhelyeznem? Magyaran 1 gyurut hasznaltam 2 ciklus soran.
        Szép napot! Kb egy éve áll fenn a problémám hol kisebb hol nagyobb mértékben. A párommal való együttlét során erős valadekozas kezdett jelentkezni. Teljesen színtelen es szagtalan, vízszerű. Eleinte úgy gondoltam hogy én belőlem jön, de...
        Udv.véletlenül spermas kezzel a hüvely bejaratához értem.lehetek terhes? A ciklusom 26 napjan volt.ez( maj 04) azota nem jott meg
        Tisztelt Diktor Úr/Nő a menstruációm április 10.én jött meg és 15.ig tartott. a barátommal május 8.án voltam együtt szexuálisan, óvszer nélkül kb. fél percig volt bennem a pénisze,de ezen kívül csak óvszerrel szexeltünk.. az normális,...
        Kedves Doktorúr/nő! A bal petefészkemen kb 3x6cm-es kétrekeszes ciszta van. Kb. 5 éve rutinvizsgálatkor fedezték fel, panaszt nem okoz. Közben született egy gyermekem is, a ciszta azt is "túlélte". Évente ellenőriztetem, nem nő, nem változik....
        Tisztelt Doktor Úr! Tudom, hogy a múlt héten már két levelet is váltottunk, de azóta voltam a nőgyógyászomnál, aki egy B verziót javasolt, amiről szeretném kikérni a szíves véleményét. Elvileg a neurológusomnak sincs ellenére a dolog. A...
        Kedves Doktor úr/nő! Három napja a partneremmel az előjáték során szokatlan jelenség lépett fel: véreztem és nagyon nagy mennyiségben, nem egy-két cseppről volt szó, ez már ijedtségre adott számomra okot. Ezt követően másnap pedig barna...
        ESTELLE FOGAMZÁSGÁTLÓT, ÉS REXETIN TABLETTÁT SZEDEK 2 HÓNAPJA ÉS FOJAMATOS BARNA FOLYÁSOM VAN MELLETE RENDSZERES MENSTRUÁCIÓ, MI LEHET AZ OK? PÁNIK ZAVARRA KAPTAM A REXETINT.
        Tisztelt Doktor Úr! Köszönöm gyors válaszát! A neurológusom semmilyen hormontartalmú készítményt nem javasol. Akkor nem marad más, csak a műtét? Azt hogy értette a doktor úr, hogy esetemben az a probléma, hogy ilyen fiatalon ilyen nagyra...