• Endometrium?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Szakértő! 42 éves vagyok, tavaly októberben hagytam abba a fogamzásgátló tabl szedését. Azóta menstruációmat pecsételő vérzés előzi meg 1-2 nappal, ill. a menses után is petcsételés van még napokig. Hüvelyi uh vizsgálatot végeztek, az endometrium vastagsága 13 mm, az átmenet éles. Jelenleg Qlaira szedését javasolta az orvos kb 3 hónapig,majd újabb UH vizsgálatot. A mense első két napja az utóbbi két hónapban görcsös, néha féltenyérnyi alvadékok távoznak. Lehet hogy ez a változó kor kezdete?. Az UH lelet kizárja az endometrium carcinomát az éles átmenettel? Egyszerű hormonzavarról lehet szó? A másik problémám a szinte minden menstruációval jelentkező végbéltáji nyomásérzet. Párhuzamosan gasztroenterológiai kezelés is zajlik /antibiotikum, Normaflor/. Ezek mellett hypothireosisom van, mely gyógyszeres kezelés mellett jelenleg tünetmentes. Köszönettel várom válaszát.

        Dr. Deli Tamás válasza a vérzészavar témában

        Tisztelt Kérdező! UH vizsgálat soha nem tud endometrium carcinomát kizárni. UH lelete értékelése attól függ, a ciklus melyik szakaszában készült - ha a ciklus közepén, a 13 mm lehet normál. Közvetlenül menses után, amikor elméletileg a nyálkahártya éppen lelökődött, a 13 mm sok. A bővebb vérzés esetleg összefügghet az endometrium túlburjánzásával (hyperplasia). Ennek eldöntésére alkalmas a hormonokkal kiváltott nyálkahártya-lelökődés, majd ezt követően kontroll UH. Erre a Qlaira valóban alkalmas lehet. A rendellenes, bő, elhúzódó vérzésnek számos egyéb oka is lehet (myoma, adenomyosis stb.), ezeket orvosa nyilván megfontolta.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2011. április 14., 13:45; Megválaszolva: 2011. április 16., 09:19

        Tudjon meg többet: vérzészavar
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Hidegkéses konizációs műtét helyi érzéstelenítéssel megoldható? Esetleg Dolargannal kiegészítve? Üdvözlettel: Krisztina
        Tisztelt Doktor Úr! Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy van egy új párkapcsolatom, fogamzásgátlót még nem szedek, addig óvszerrel védekezünk. Viszont a legutóbbi alkalommal (ciklusom 12. napja, ami egyébként 28 napos), körülbelül...
        Tisztelt Doktor Úr! Nem szeretném sokat rabolni az idejét, tömören fogalmazok. Együtt voltam egy férfival, aki közel 100 nővel volt már, sosem védekezett. Állítása szerint megválogatja a partnereit, nade ugye nincs mindenkinek a homlokára...
        Kedves dr ur.Kerdessel fordulnek onhoz.Februarban gomba fertozesem lett amihez felfazas is tarsult.Antibiotikum szedesevel a tunetek elmultak.Utana elkezdtem szedni a jangee fogamzasgatlot es azota minden honapban felfazasom van,amit sajnos mar csak az...
        Kedves Doktorúr! Yasminelle fogamzásgátlót szedek. Vasárnap este fél 10 (ciklus 5.napja), hétfőn fél 8 körül vettem be az aktuális vény első két tablettáját. Ma viszont, a harmadikat csak reggel fél 9 körül. Ez ugye hétfőhöz számolva...
        Tisztelt Doktor Úr! 14 napja szedem a Deciora nevű fogamzásgátló tablettát és azóta vérzek. Voltam kivizsgáláson, ultrahangon nem találtak semmi nőgyógyászati problémát. Minden orvos azt mondta nyugodjak meg, ez el fog múlni. Ám én akkor...
        Tisztelt Doktorúr! Előzményemben egy vetélés (missed ab. és eü küret) és petefészekcysta szerepel, ami gyógyszerre kiürült. 2016.08.12-én volt a 2. vetélésem, akkor eü küretet végeztek. 08.18-án retentio miatt megismételték, Ergam...
        Tisztelt Doktor Úr! Ez az első hónap, hogy elkezdtem fogamzásgátlót szedni (Dienille) most van gyógyszerszünetem, és ilyenkor kellene megjönnie is, nem? A gyógyszerszünetem 5. napján vagyok már.. ha a 8. nap sem jön meg, folytathatom újra a...
        Tisztelt Dr. Úr!Májusban volt egy laparoszkopias műtétem méhen kívüli terhesség miatt és a bal pete vezetekemet el is távolították sajnos!Utána a visanne tablettát kellett szednem 3 hónapig,amikor elfogyott rá2napjára vereztem2-3napig,azóta...
        Tisztelt Dr Úr!82 mm es miomam volt ami 6honapos Esmya utan 7 cm es lett.Semmilyen tünetet nem okoz,a kerdesem az lenne, hogy lehet e tovabb szedni ,ugyanis a mutetet meg nem szeretnem.A mioma elfajulhat rosszindulatuan?39 eves vagyok.a valaszat elore is...