• fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Nőgyógyász Doktor Úr/Nő! A kérdésem a fogamzásgátló szedéséhez kapcsolódik. 24 éves vagyok, 16,5 éves korom óta szedek fogamzásgátlót. Elsőnek a Mercilon tablettát szedtem, kb 3 év után köztes vérzés miatt gyógyszerszünetet tartottam (2-3 hónap), újbóli szedést követően kb 2-3 év múlva ismét köztes vérzés után gyógyszerváltás következett, Yasminelle tablettára. ez utóbbi szedésétől nagyon csúnya állapotba került az arcbőröm, ezért 3 hónap elteltével a Marvelon tablettát írta fel az orvos. Ezzel nem volt gond, kb 2 éve szedem. A problémám jelenleg az, hogy nem tudom, mikor és hogyan kellene gyógyszerszünetet tartanom. A gond, hogy amikor régebben ez történt, akkor a szünet alatt majdnem 3 hónap végig nem jött meg magától a menstruációm, a nőgyógyász által felírt erre szolgáló gyógyszer hatására jött meg és így tudtam elkezdeni a fogamzásgátlót újra. A menstruációm egyébként a gyógyszer legelőszöri szedésének megkezdése előtt is rendszertelen volt. Attól tartok, hogy megint ez történne, ami fizikai és lelki szempontból is kellemetlen állapot. Mivel rendszeres szexuális életet élek, fontos a biztonság, de az egészségem még fontosabb. Gyermekvállalást kb 3 év múlva tervezek, addig nem tudom, milyen módszert válasszak, váltsak-e vagy sem, teherbe eshetek-e gond nélkül fogamzásgátló sok évi szedése után. Előre is köszönöm a válaszát, G

        Dr. Deli Tamás válasza a témában

        Kedves G! A fogamzásgátlók "szüneteltetése" elavult álláspont. Elég akkor abbahagynia a tablettát, ha már a gyermekvállalás a cél.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. március 19., 22:25; Megválaszolva: 2011. március 22., 05:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot, azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy tavalyi évben tavasszal kezdődően minden második héten felfazas gyötört de addig a pontig míg antibiotikumot kellet szednem (pl véres vizelet) voltam vele nőgyógyásznál aki azt mondta, hogy...
        Tisztelt Doktor Ur! Az lenne a kerdesem hogy ha egy Nuvaring gyurut ketszer hasznaltam fel,masodjara is megvan e a fogamzasgatlo hatasa? Vagy mindenkeppen uj gyurut kellett volna felhelyeznem? Magyaran 1 gyurut hasznaltam 2 ciklus soran.
        Szép napot! Kb egy éve áll fenn a problémám hol kisebb hol nagyobb mértékben. A párommal való együttlét során erős valadekozas kezdett jelentkezni. Teljesen színtelen es szagtalan, vízszerű. Eleinte úgy gondoltam hogy én belőlem jön, de...
        Udv.véletlenül spermas kezzel a hüvely bejaratához értem.lehetek terhes? A ciklusom 26 napjan volt.ez( maj 04) azota nem jott meg
        Tisztelt Diktor Úr/Nő a menstruációm április 10.én jött meg és 15.ig tartott. a barátommal május 8.án voltam együtt szexuálisan, óvszer nélkül kb. fél percig volt bennem a pénisze,de ezen kívül csak óvszerrel szexeltünk.. az normális,...
        Kedves Doktorúr/nő! A bal petefészkemen kb 3x6cm-es kétrekeszes ciszta van. Kb. 5 éve rutinvizsgálatkor fedezték fel, panaszt nem okoz. Közben született egy gyermekem is, a ciszta azt is "túlélte". Évente ellenőriztetem, nem nő, nem változik....
        Tisztelt Doktor Úr! Tudom, hogy a múlt héten már két levelet is váltottunk, de azóta voltam a nőgyógyászomnál, aki egy B verziót javasolt, amiről szeretném kikérni a szíves véleményét. Elvileg a neurológusomnak sincs ellenére a dolog. A...
        Kedves Doktor úr/nő! Három napja a partneremmel az előjáték során szokatlan jelenség lépett fel: véreztem és nagyon nagy mennyiségben, nem egy-két cseppről volt szó, ez már ijedtségre adott számomra okot. Ezt követően másnap pedig barna...
        ESTELLE FOGAMZÁSGÁTLÓT, ÉS REXETIN TABLETTÁT SZEDEK 2 HÓNAPJA ÉS FOJAMATOS BARNA FOLYÁSOM VAN MELLETE RENDSZERES MENSTRUÁCIÓ, MI LEHET AZ OK? PÁNIK ZAVARRA KAPTAM A REXETINT.
        Tisztelt Doktor Úr! Köszönöm gyors válaszát! A neurológusom semmilyen hormontartalmú készítményt nem javasol. Akkor nem marad más, csak a műtét? Azt hogy értette a doktor úr, hogy esetemben az a probléma, hogy ilyen fiatalon ilyen nagyra...