• Hormonzavar- magas DHEA-S szint

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Kamaszkorom óta küzdök pattanásokkal és túlzott szőrösödéssel. Mivel néhány hónappal ezelőtt menstruációs problémáim is voltak, felkerestem a nőgyógyászomat, aki hormonvizsgálatra küldött. Az eredmény a következő: két hormont kivéve minden a határértéken belül van. A prolaktin értéke 4,44 ng/ml (ref.érték: 6,00-29,90), a DHEA-S pedig 9,66 (ref.érték: 0,24-6,40). Az orvosom azt mondta, a prolaktinnal csak akkor van baj, ha magasabb a kelleténél, a DHEA-S pedig a szőrösödésért és a pattanásokért felel, de nem lehet vele mit csinálni. Ez valóban így van? Hiszen végre megtudtam, mi ennek a nagyon zavaró tünetnek (számomra betegségnek) az oka. Várom válaszát, tanácsát. Köszönettel,

        Dr. Deli Tamás válasza a szőrösödés témában

        Tisztelt kérdező! Leírása alapján a policisztás ovarium betegség fennállása valószínű. További diagnosztikus lépésként terheléses vércukor és kétpontos inzulinszint-vizsgálat indokolt, az eredménytől függően metformin nevű gyógyszer indítása lehet szükséges. A férfihormon-túlsúly tünetei miatt antiandrogén hatású fogamzásgátló (pl. Cypromix) alkalmazása tűnik indokoltnak. Ha kezelőorvosa az ilyen terápiás és diagnosztikus lépésektől elzárkózik, forduljon másik nőgyógyász vagy belgyógyász endokrinológushoz. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. január 16., 14:17; Megválaszolva: 2011. január 20., 10:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Úr/Nő! Tegnapi nap a párommal kicsit hevesebbre sikerült az együttlétünk. Óvszerrel védekeztünk és a pénisze kicsúszott a hüvelyemből. Fájdalmat éreztem majd enyhe vérzés is jelentkezett. Megnéztem magam és a kis és a nagy...
        Május 2.án megjött 6.án elmult.2 napja fájnak a melleim nagyon a bimbóim nagyon érzékenyek lehetséges hogy terhes vagyok vagy csak azért fájnak hogy nemsoká menstruálok.
        Azt szeretném megkérdezni hogy az normális e hogy HGS után nem akar ciklusom lenni 2 hónapig majd megérkezik és már 8 napja tart 12-19 .éig ?
        Kedves doktor! Én 20 éves vagyok, és 4 napja kezdődött nálam, hogy égető érzés volt mikor pisilés után ki töröltem. Most viszont, már meg néztem miért faj ennyire. És ki van pattogva az egész intim részem. Elég nagyok. Először sárga a...
        Tisztelt Doktornő! Köszönöm szépen a válaszát a mióma problémámmal kapcsolatban. Ahogy a Doktornő is írta, Anyukámnak súlyos vérzészavarokat és hasi fájdalmat okozott a miómája, a végén már vérszegény volt, ezért vették ki a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 10 eve szedek fogamzasgatlot (Yasminelle). Egyszer mar tartottam par honapos szunetet, minden rendben ment, idoben jott meg a menstruaciom. Most is szunetet szerettem volna tartani, a gyogyszer abbahagyasa utani elso menstruacio idoben...
        Jó napot, azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy tavalyi évben tavasszal kezdődően minden második héten felfazas gyötört de addig a pontig míg antibiotikumot kellet szednem (pl véres vizelet) voltam vele nőgyógyásznál aki azt mondta, hogy...
        Tisztelt Doktor Ur! Az lenne a kerdesem hogy ha egy Nuvaring gyurut ketszer hasznaltam fel,masodjara is megvan e a fogamzasgatlo hatasa? Vagy mindenkeppen uj gyurut kellett volna felhelyeznem? Magyaran 1 gyurut hasznaltam 2 ciklus soran.
        Szép napot! Kb egy éve áll fenn a problémám hol kisebb hol nagyobb mértékben. A párommal való együttlét során erős valadekozas kezdett jelentkezni. Teljesen színtelen es szagtalan, vízszerű. Eleinte úgy gondoltam hogy én belőlem jön, de...
        Udv.véletlenül spermas kezzel a hüvely bejaratához értem.lehetek terhes? A ciklusom 26 napjan volt.ez( maj 04) azota nem jott meg