• Hormontapasz

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T. Doktor Nő!/Dr. Úr! 43 éves vagyok, 2 éve mióma és endometriozis miatt eltávolították a méhemet és a petefészkeket.Azóta hormontapast (2 mg-os ösztradiol tartalommal)használok. 6 hete belefogtam egy akkupunktúrás fogyókúrába, az étvágyam látványosan csökkent, sokkal kevesebbet eszem, mint előtte, azonban a kezdeti 1-4 kezelés során leadott 4 kg súlyt további súlyleadás nem követte, pedig a diétát szigorúan betartom. A doktornő azt mondta,hogy a hormonkezelés nagyban befolyásolja a testsúlyt illetve a diéta is sokkal eredménytelenebb, ha valaki hormonkezelésben részesül. Muszály lenne további kilókat leadnom, mivel a kezdeti 98-ról 94-re ment le a súlyom, és ez még mindig nagyon sok, legalább 10-15 kilónak még le kellene mennie. Igaz lehet-e a doktornő fejtegetése és ha igen milyen módszert javasolna arra, hogy sikerüljön a súlyomat némileg csökkentenem. Válaszát előre is köszönöm: Marianna

        WEBBeteg szakértő válasza a hormontapasz, hízás témában

        Kedves Marianna!

        Az ösztrogénpótlás önmagában nem okoz hízást (puffadást, esetleg átmeneti folyadékvisszatartást okozhat), ezért sokkal inkább a másik női hormon, a progeszteron analógjainak férfihormon-szerű ún. anabolikus hatása lehetne inkább felelős. Leírása alapján úgy tűnik, ilyeneket nem szed, így az okokat inkább máshol kell keresniük. A súlycsökkentés alapja, hogy időegység alatt legalább 1-gyel több kalóriát égessünk el, mint amennyit beviszünk. Ehhez a diéta mellett mindenképpen fontos a testmozgás.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2010-05-24 01:11:00; Megválaszolva: 2010. május 24., 01:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr Úr/Nő! Tegnapi nap a párommal kicsit hevesebbre sikerült az együttlétünk. Óvszerrel védekeztünk és a pénisze kicsúszott a hüvelyemből. Fájdalmat éreztem majd enyhe vérzés is jelentkezett. Megnéztem magam és a kis és a nagy...
        Május 2.án megjött 6.án elmult.2 napja fájnak a melleim nagyon a bimbóim nagyon érzékenyek lehetséges hogy terhes vagyok vagy csak azért fájnak hogy nemsoká menstruálok.
        Azt szeretném megkérdezni hogy az normális e hogy HGS után nem akar ciklusom lenni 2 hónapig majd megérkezik és már 8 napja tart 12-19 .éig ?
        Kedves doktor! Én 20 éves vagyok, és 4 napja kezdődött nálam, hogy égető érzés volt mikor pisilés után ki töröltem. Most viszont, már meg néztem miért faj ennyire. És ki van pattogva az egész intim részem. Elég nagyok. Először sárga a...
        Tisztelt Doktornő! Köszönöm szépen a válaszát a mióma problémámmal kapcsolatban. Ahogy a Doktornő is írta, Anyukámnak súlyos vérzészavarokat és hasi fájdalmat okozott a miómája, a végén már vérszegény volt, ezért vették ki a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 10 eve szedek fogamzasgatlot (Yasminelle). Egyszer mar tartottam par honapos szunetet, minden rendben ment, idoben jott meg a menstruaciom. Most is szunetet szerettem volna tartani, a gyogyszer abbahagyasa utani elso menstruacio idoben...
        Jó napot, azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy tavalyi évben tavasszal kezdődően minden második héten felfazas gyötört de addig a pontig míg antibiotikumot kellet szednem (pl véres vizelet) voltam vele nőgyógyásznál aki azt mondta, hogy...
        Tisztelt Doktor Ur! Az lenne a kerdesem hogy ha egy Nuvaring gyurut ketszer hasznaltam fel,masodjara is megvan e a fogamzasgatlo hatasa? Vagy mindenkeppen uj gyurut kellett volna felhelyeznem? Magyaran 1 gyurut hasznaltam 2 ciklus soran.
        Szép napot! Kb egy éve áll fenn a problémám hol kisebb hol nagyobb mértékben. A párommal való együttlét során erős valadekozas kezdett jelentkezni. Teljesen színtelen es szagtalan, vízszerű. Eleinte úgy gondoltam hogy én belőlem jön, de...
        Udv.véletlenül spermas kezzel a hüvely bejaratához értem.lehetek terhes? A ciklusom 26 napjan volt.ez( maj 04) azota nem jott meg