• 10 éve szedem a fogamzásgátlót...

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor nő/úr!
        Júliusban leszek 24éves. 14éves koromban jött meg az első menszeszem. 13napig tartott, nagyon erős volt, vérszegény is lettem. Édesanyámmal akkor elmentünk egy nőgyógyászhoz és felírt nekem valami tablettát (már nem emlékszem a nevére) amit 1hónapig kellett szednem, és mondta, hogy utána szedjek fogamzásgátlót, hogy beálljon a menstruációm. Meliane drazsét írt fel. Tehát lassan 10éve, hogy szedem ezt a tablettát. Egészen az utóbbi időkig nem is volt semmi gond, ám pár hónapja (lassan 1éve) a menstruációm 1. és 2. napján nagyon nagyon görcsöl a hasam. Cataflam-t szoktam rá bevenni. Ma mentem el egy nőgyógyászhoz (mert egyébként a háziorvosom szokta felírni a Meliane-t), mert elfogyott a gyógyszerem és nagyon megijesztett. Neki is elpanaszoltam gondjaimat és azt mondta, hogy hétfőn menjek vissza, megvizsgál, mert lehet összezsugorodott a méhem... Lehetséges ez??? Nem lehet, hogy csak hozzászokott a szervezetem a Meliane-hoz és csak váltanom kellene?
        Kérem nyugtasson meg, mert hétfőig megbolondulok!
        Várom mihamarabbi válaszát, melyet előre is köszönök!

        WEBBeteg szakértő válasza a menstruációs görcs témában

        Tisztelt Kérdező!

        Olyasmi, hogy a fogamzásgátlótól összezsugorodjon valakinek a méhe, nem fordul elő, valószínűleg valamit félreértett. Úgyhogy nyugodtan menjen a vizsgálatra. Ha a panaszok hátterében egyéb okot nem találnak, lehetséges, hogy orvosával együtt valóban úgy döntenek majd, hogy egy kicsit más hormonösszetételű fogamzásgátlót érdemes szednie.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2010-05-17 00:26:25; Megválaszolva: 2010. május 17., 00:26

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot, azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy tavalyi évben tavasszal kezdődően minden második héten felfazas gyötört de addig a pontig míg antibiotikumot kellet szednem (pl véres vizelet) voltam vele nőgyógyásznál aki azt mondta, hogy...
        Tisztelt Doktor Ur! Az lenne a kerdesem hogy ha egy Nuvaring gyurut ketszer hasznaltam fel,masodjara is megvan e a fogamzasgatlo hatasa? Vagy mindenkeppen uj gyurut kellett volna felhelyeznem? Magyaran 1 gyurut hasznaltam 2 ciklus soran.
        Szép napot! Kb egy éve áll fenn a problémám hol kisebb hol nagyobb mértékben. A párommal való együttlét során erős valadekozas kezdett jelentkezni. Teljesen színtelen es szagtalan, vízszerű. Eleinte úgy gondoltam hogy én belőlem jön, de...
        Udv.véletlenül spermas kezzel a hüvely bejaratához értem.lehetek terhes? A ciklusom 26 napjan volt.ez( maj 04) azota nem jott meg
        Tisztelt Diktor Úr/Nő a menstruációm április 10.én jött meg és 15.ig tartott. a barátommal május 8.án voltam együtt szexuálisan, óvszer nélkül kb. fél percig volt bennem a pénisze,de ezen kívül csak óvszerrel szexeltünk.. az normális,...
        Kedves Doktorúr/nő! A bal petefészkemen kb 3x6cm-es kétrekeszes ciszta van. Kb. 5 éve rutinvizsgálatkor fedezték fel, panaszt nem okoz. Közben született egy gyermekem is, a ciszta azt is "túlélte". Évente ellenőriztetem, nem nő, nem változik....
        Tisztelt Doktor Úr! Tudom, hogy a múlt héten már két levelet is váltottunk, de azóta voltam a nőgyógyászomnál, aki egy B verziót javasolt, amiről szeretném kikérni a szíves véleményét. Elvileg a neurológusomnak sincs ellenére a dolog. A...
        Kedves Doktor úr/nő! Három napja a partneremmel az előjáték során szokatlan jelenség lépett fel: véreztem és nagyon nagy mennyiségben, nem egy-két cseppről volt szó, ez már ijedtségre adott számomra okot. Ezt követően másnap pedig barna...
        ESTELLE FOGAMZÁSGÁTLÓT, ÉS REXETIN TABLETTÁT SZEDEK 2 HÓNAPJA ÉS FOJAMATOS BARNA FOLYÁSOM VAN MELLETE RENDSZERES MENSTRUÁCIÓ, MI LEHET AZ OK? PÁNIK ZAVARRA KAPTAM A REXETINT.
        Tisztelt Doktor Úr! Köszönöm gyors válaszát! A neurológusom semmilyen hormontartalmú készítményt nem javasol. Akkor nem marad más, csak a műtét? Azt hogy értette a doktor úr, hogy esetemben az a probléma, hogy ilyen fiatalon ilyen nagyra...