• Nőgyógyászati betegségek

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt dr. Farkas Ágnes! Egy elég nagy problémám van, és sajnos, már fogalmam sincs, kinek higgyek, és mi lesz az  egészségemmel. Szombaton szexuális együttlét után a hasamaljában erős fájdalmat éreztem, kb. két óra múlva enyhült a fájdalom fájdalomcsillapító hatására, de másfél napig minden apró mozdulatnál fájt. Hétfőre már belázasodtam, keddre virradó éjszaka 38,8 volt a lázam. Felkerestem egy nőgyógyászt, azt mondta először, hogy ez csak egy kis gyulladás, átküldött ultrahangra. Ott ezt állapították meg: R.nagy uterus. Endom.:15 mm.Jobb ov-ban 35x25 mm-es vegyes echoszerkezetű resist. Douglasban kevés folyadék.:22 mm rétegvastagságú. Rögtön visszaküldtek a nőgyógyászatra, mondván, itt nagy baj van, ott pedig az orvos (másodszorra) már azt mondta, hogy hát lehet tályog, ciszta, méhen kívüli terhesség, de gyulladás is. Kórházba küldött befekvésre. Ott megvizsgáltak. Ezt állapította meg a doktorúr: Tu adnex ld, metritis adnexitis subac, St. febrilis..Appenditictis? Itt azt mondták, hogyha nem fektetnek be a sebészeten, és ott nem látják indokoltnak, hogy befeküdjek a nőgyógyászati osztályra, akkor menjek haza és szedjem a doxycyclin-t. A sebészeten megvizsgáltak, vér-, vizeletmintát vettek, hasiultrahang...De itt kizárták, hogy vakbelem van, bár látszódik, hogy gyulladásban van a szervezetem, azt mondták, hogy az Se C-reaktív protein 63 mg/l, ez túl magas, Vvt kimutatása a vizeletben pozitív. Mindezek után, egy egynapos tortúrát követően hazamentünk, szedem a doxycyclin, már nincs lázam, de fájdalmat érzek a bal petefészem környékén. De holnap mindenképpen felkeresünk egy másik nőgyógyászt. (A párommal óvszerrel védekezünk, és egyébként HPV betegséget állapítottak meg januárban, genotípusa nem ismert, erre szakaszosan az Isoprinosine-t szedem.)   Számítok szíves segítségére, mert nagyon kétségbe vagyok esve, hogy senki sem tudja megállapítani, hogy mi történjen, mi a bajom   Válaszát várom!   Tisztelettel és köszönettel   Gy. Zsuzsa  

        WEBBeteg szakértő válasza a alhasi fájdalom témában

        Kedves Zsuzsa!

        Először is próbáljon megnyugodni, nagyon érződik a levelén is, hogy mennyire meg van ijedve.
        Ha eddig még nem volt terhességi teszt, azért csináljon egyet, és ha negatív, akkor szerintem máris kevésbé fog izgulni.
        A 63-as CRP azért nem a világ vége, ezen sem kell pánikolni. Valóban mutatja, hogy folyamatban van egy gyulladás, de ennél magasabb is szokott lenni esetenként.
        A sebészeten kizárták, hogy vakbélgyulladása lenne, tehát emiatt sem kell aggódnia.
        A leírásokban a jobb oldalon van az elváltozás, ezért nem igazán világos, hogy miért a bal oldalon fáj Önnek, de lehet, hogy vannak összenövések is hasban, és ez változtat. Az is jó hír, hogy már nincs láza, és antibiotikumot is kapott. A kontroll nagyon fontos, helyesen teszi, hogy ismét megy vizsgálatra. Ha a helyzet nem javul, akkor lehet, hogy valóban be kell majd feküdni a kórházba. Ne aggódjon, holnap ismét ellenőrzik majd, és akkor kiderül, hogy hova alakul a folyamat. Ha esetleg erősödne a fájdalom, akkor ne várjon holnapig, ismét keressen fel nőgyógyászt, de remélhetőleg most már javulnak a tünetek az antibiotikum hatására.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

         WEBBeteg szerkesztőség
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-04-08 15:14:17; Megválaszolva: 2011. szeptember 23., 14:54

        Tudjon meg többet: alhasi fájdalom
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Hüvelyi ultrahangom értelmezésében kérném a segítségét.Ugyanis fél év múlva rendeltek vissza. Hiába mondtam, hogy már egy éve lassan, hogy csak kevés vérzésem volt,néha több hónap is kimaradt, most július elején...
        Üdvözletem! Nekem van egy olyan problémám, hogy februárban hagytam abba a Controvult, amit 2 évig szedtem. Utána 2x megjött normálisan, és harmadjára meg se jött, mivel párommal babát szeretnénk és úgy voltunk vele, hogy 3 hónapot várunk....
        Tiszteletem Doktor Úr! Nem tudom, hogy mi tévő legyek, hova is forduljak jelenleg is meglévő problémámmal, nemi bőrgyógyászhoz, vagy nőgyógyászhoz... Az én gondom körülbelül 3 hónapja kezdődött, akkor észrevettem, hogy a...
        Tisztelt Doktor Úr. 40éves 2 gyerekes anyuka vagyok,citologyám cinii/iii eredményú lett. 3hónap múlva kontroll-al. Kérdésem,hogy mire számíthatok,lehet-e a következő eredményem "gyógyult"állapotú?És ha igen,mit kell tennem hozzá? Hpv-m...
        Tisztelt Dr.Úr! 37 éves vagyok,4 gyermeket szültem császármetszéssel.A műtét oka utherus bicornis,ill.,a nőgyógyászom leírása szerint nagyon rigid,alig feltágítható méhszáj.A műtétek után,főként többedik alkalomra, olyan problémám...
        Üdvözlöm Doktornő! Barátommal megszakitasos módszerrel csinaltuk egy párszor. 7 napja késik a menszeszem. 6. És 7. Napi első vizeletbol csinaltam terhessegi tesztet. Az lenne a kérdésem hogy ebből lehet a még terhesség vagy egyáltalán már...
        Kedves Dr. Úr! Azért írok önnek, mert nem tudom mi okozza a problémám. 2014. december közepe óta szedem a Mistral nevű fogamzásgátlót. Az első hónapban végig jelentkezett vérzés, ami a betegtájékoztató alapján normálisnak tekinthető....
        Tisztelt Doktor Úr! Olyan problémával fordulnék Önhöz tanácsért,ami még mindig megválaszolatlan,és csak vizsgálatok követik egymást. Nőgyógyászomat kerestem fel 2 hónappal ezelőtt,mivel symicia fogamzásgátló szedése mellett...
        Tisztelt dr.Úr! Nem tudom mi lehet a probléma május óta 4-5 napig tartó barnás folyásom jelentkezik a 8-12 napos menstruációm helyett! Gyógyszert nem szedek! Segítségét megköszönöm! Üdvözlettel; Henriett
        DR.ÚR! Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz,hogy május óta csak 4-5 napig tartó barnás folyásom van!Ez mitől lehetséges? Már két gyermek szültem a legkissebbik 4 éves! Most májusig minden rendben volt a menstruációmmal! Gyógyszert nem...
        Tisztelt Doktor Úr/Hölgy 7 éve szedek yasminelle fogamzásgátló tablettát. A menstruációm mindig időben jön meg 21 nap után szerdánként abbahagyom a gyógyszert és a rákövetkező hét keddjén jön meg a menstruációm ami szombatra el is...
        Tisztelt Doktor Úr! Nagyon megfogtak a válaszai amiket más kérdezőknek adott. Köszönet érte, hogy így foglalkozik "velünk" ! Sajnos én folyamatosan fertőzéses problémákkal küzdök, mert igen érzékeny vagyok mindenre. De ami most van azt...
        4napja késik a menstruációm. 17éves vagyok a barátommal élünk nemi életet, de sajnos a múlt alkalommal nem védekeztünk csak a megszakításos módszert alkalmaztuk. Körülbelül 5 napja érzek néha-néha kisebb alhasi fájdalmat de semmi egyéb....
        Tisztelt Doktor Úr! Yasminelle fogamzásgátló gyógyszert szedek. Szeretnék elkezdeni inni egy fogyasztó teát, amelynek ezek az összetevői: zöld tea, maté tea, fahéj, gyömbér, borsmenta. Ezek a természetes összetevők befolyásolják a...
        Tisztelt Doktor Úr! Még július 4-én be kellett vennem esemény utáni gyógyszert (escapelle). Július 11-én meg is jött. Úgy döntöttem, hogy újra elkezdem szedni a fogamzásgátló gyógyszert (yasminelle), több, mint 1 év kihagyás után....
        Tisztelt Doktor Úr! Korábban 3 évig fogamzásgátló tablettát szedtem mert nem voltak rendben a hormonjaim. 1 hónappal ezelőtt abbahagytam a tabletta szedését. Azóta késik a menstruációm, de 1 hete voltam együtt a párommal. Szeretném...
        Tisztelt Doktor Úr! Nőgyógyászati vizsgálaton voltam(2015.aug.3.),a következő eredménye lett az ultrahangnak. Rendes nagy,homogén uterus.Nyh:5,2.M.k.petefészekben néhány éretlen tüsző.Douglasban folyadék nem látható.A hólyag...
        Tisztelt doktor úr, köszönöm mai válaszát. Ezzel, azaz a mai "klimax, hormonzavar?" tárgyú kérdésemre adott válaszával kapcsolatban: A középidős vérzést ismerem, szokott nekem is ilyen lenni, nem zavaró, csak pecsételés. A kérdésem...
        Tisztelt doktor úr, már a 2. hónapban jelentkezik az előzőleg normál időben jelentkező és lezajló menstruáció után a 9. napon kisebb, a köv. 1-2 napon tapasztalt vérzésem, nagyon enyhe hasi fájdalom mellett. Van egy 1,5-2 cm-es miómám,...
        Tiszelt Doktorúr! 30 éves nő vagyok, most kezdtem szedni a Lindyette fogamzásgátló tablettát. Azelőtt soha nm használtam. Az első adag elfogyazstása után a 7 napos szünetben nem jött meg a menstruációm. Azóta már el kezdtem szedni a...