• Menstruációs-hormonzavar?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktorúr!

        32 éves vagyok, még nincs gyermekem, 1 éve voltam rákszűrésen, negatív lett.  Sok éven keresztül szettem fogamzásgátlót, majd a kimaradó vérzés miatt az orvosom abbahagyatta. Sajnos, azóta igencsak rendellenes a menstruációm. A vérvizsgálat szerint ugyan a megadott értéken belül volt a "sárgatest" hormonom, de eléggé az alján. Ezért kaptam homongyógyszert, mely valóban vérzést eredményezett. Ezt másfél éven keresztül hol kellett szednem, hol nem, de végleges eredményt nem hozott. Tavaly májusban hormon-szakrendelésre utalt be, ahol vérvizsgálat történt. Az októberben kapott eredmény alapján a doktornő nem adott orvosságot, sőt szerinte igazán teendő sem volt, mivel az értékeim jók lettek, 2 érték tért csak el, de azok annyira minimmálisan, hogy a doktornő szerint a gyógyszer többet ártana, mint amennyit használna. Tanácsa szerint várjak, míg kitisztul a szervezetem. Vártam, és így december 24.-én előbb barnás váladékban, majd cseppekben jelentkezett a vérzés, 10 napon keresztül, majd jan. 8-tól 10 napig tartó normális menstruációm volt. Ez után február 6.-án ismét elkezdődött a menstruációm, mely most már a 12. napon tart, és nem múlik el. Fájdalmaim nincsenek. Tudna nekem segíteni, hogy mi okozhatja a problémát, mennyire nagy a baj? Vagy valóban csak tisztul a szervezetem? 

        Köszönettel:

        Lilien

         

        WEBBeteg szakértő válasza a mensruáció témában

        Kedves Lilien!


        Lassan 2 hete tart a mensese, nem tudom, mennyire jár bő, alvadékos vérzéssel. Amennyiben úgy érzi, nem csökken a mennyisége, érdemes lesz elmennie egy vizsgálatra azért, hogy megállapítsák, mennyire vastag a méh nyálkahártyája, ez utalhat arra, hogy mennyi ideig tart még a vérzés. Gyógyszerszedés akkor indokolt, ha túl bő vérzés jelentkezik, ami túl sokáig tart. Az, hogy a szervezete "tisztul" valójában azt jelenti, hogy a hormonális kezelést megszüntetve igyekszik beállni a maga belső ritmusára.



        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-17 11:43:00; Megválaszolva: 2011. szeptember 06., 14:58

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő/doktor úr! 2 hónapja szültem első gyermekemet. A szülés utáni 6 hetes kontrollon végzett rákszűrés eredményét most kaptam meg: "A cytológia vizsgálat eredmény (Positiv-P3), Betadine hüvely kúp kezelés javasolt, 3 hónap...
        Tisztelt Doktor Úr! 6 nappal ezelőtt elektromos kèses eljàràssal,mêhszâjseb műtètem volt.1 nap utân hazajöhettem.vèrzès nincs,viszont nagyon puffadt a hasam,nagyon fâj az alhasam ès az egész hasfalam is és sajnos ez egyre rosszabb.van egy 2...
        Tisztelt Doktor Úr! A lindinette 20 tabletta szedésében még csak első levélnél tartok, a 3 hét kezdődik el. vasárnap a szokott időben szerettem volna bevenni a tablettát és akkor vettem észre hogy a szombati tabletta kimaradt. így több mind...
        Tisztelt Főorvos úr! Az alábbi kérdéssel fordulnék önhöz! Endometriózis miatt műtöttek,mivel még nem szeretnék gyermeket a Nuvaring hüvelygyűrűt ìrták fel nekem. Egy rövid ideig semmi gondom nem volt vele, de sajnos aurás migrént okoz....
        Tisztelt Doktornő/Úr! A rákszűrés leletem a következő eredményt hozta:P2 HVP pozitív,enyhe fokú intraepithelialis laphám lesio/LSIL/. Kérdésem az lenne,hogy ez már rák vagy "csak " fertőzés.?Az előző évi lelet negatív volt minden...
        Üdvözlöm! 3 hete felkerestem a nőgyógyászom folyás alhasi fájdalom aktus utáni vérzés miatt.Krónikus hüvelygyulladást állapított meg.Kaptam rá augmentint,klion tablettát(párom is)és klion kúpot.1 hete hagytam abba a gyógyszerek...
        Tisztelt Szakértő! Októberben voltam éves rákszűrésen,ahol a vizsgálat során kiderült, hogy a bal oldali petefészkemben van egy 4cm átmérőjű ciszta.Elég erősek voltak a vérzéseim, illetve előfordult egyszer egy menstruáció közötti...
        Tisztelt Doktor Úr! Páromnak vannak a nemi szervén szemölcsök, még pár éve volt orvosnál, de nem tudta megmondani neki, hogy pontosan mitől van, azt mondta, hogy lehet HPV. Rám nézve jelenthet valami veszélyt, problémát? Ecsetelővel szokta...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 30.-án kacsconisátióm volt Cyto2xP3 H-SIL CINIII (HPV16) eredményem miatt. A műtét hetén nem volt vérzésem, enyhe görcsölést, némi barna folyást észleltem. Fogamzásgátlót szedek és a legutóbbi levél utolsó...
        Kedves Dortornő/úr! Végső elkeseredésemben írok Önnek! 1 éve a jobboldali petefészkem környékén égő-feszülő fájdalmam van. (Nem mélyen jelentkezik a fájdalom hanem 1 adott pontban, a testem elülsőbb részénél) Ha a párommal együtt...