• Hormonzavar?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Szakértő!

        A következő problémámban szeretném a tanácsát kérni: 25 éves vagyok, kb. 1 éve állt be a ciklusom rendszeressége (28 napra). Előtte Yasminelle, azelőtt pedig Diane tablettát szedtem (ez utóbbit magas tesztoszteron szintre). Mindkettőt abba kellett hagynom a különböző mellékhatások miatt (fájó lábduzzadás, magas vérnyomás, hízás stb.). Az utóbbi két mensturációm késett (az egyik egy, a másik két hetet), és sajnos a menstruáció hetének kivételével a többi napokon nagyon rosszul éreztem magam (úgy mintha egész hónapban premensturációs panaszaim lettek volna: idegesség, ingerlékenység, mellfeszülés, hasi fájdalom...). Egy kicsit meg vagyok ijedve, mert normális esetben, ha a ciklusom 28 napos, szinte semmi panaszom sincs, most viszont már a környezetem (munkatársak, párom) is megjegyezte, hogy elég furcsa vagyok az utóbbi időben.

        Ön szerint hová fordulhatnék a problémámmal, illetve lehet, hogy a hormonjaimmal van a probléma? Előzményként még annyi, hogy 16-18 éves koromig egyáltalán nem menstruáltam, hirtelen nagymértékű fogyás miatt + eltávolították az epehólyagomat, epekő miatt 4 éve.

        Előre is köszönöm a választ!

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a menstruáció témában

        Kedves Kérdező!


        Bizonyára van szerepe annak jelenlegi tünetei kialakulásában, hogy hormonháztartásával gond van. Peteérései valószínűleg nincsenek minden hónapban, de azért ez nem jelenti azt, hogy folyamatosan PMS-es tüneteket kellene produkálnia. Kár, hogy a yasminelle mellett is volt lábduzzadás. Hormonokra jó lenne vérvétel, illetve UH-t is érdemes lenne csináltatni. Megpróbálhatja a Premens nevű, gyógyhatású készítményt is.


        Üdvözlettel: Dr. Juhász A. Gábor

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-17 09:45:05; Megválaszolva: 2011. szeptember 06., 11:43

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Már 2 éve folyamatosan visszatérő hüvelygombával küzdök. Az utóbbi fél évben már havi rendszerességgel jelentkezik a probléma. A párom is mindig elkapja tőlem, ezért a nőgyógyászom már több alkalommal kezelt...
        Kicsivel több, mint egy hete a hüvelygomba tüneteit észleltem magamon, de nem volt módom orvoshoz fordulni, így vettem a patikában Canesten kombit. Elolvastam, hogy a menstruáció kezdete előtt abba kell hagyni a kezelést, de mivel nem rendszeres a...
        Tisztelt doktornő/doktor úr! 2 hónapja szültem első gyermekemet. A szülés utáni 6 hetes kontrollon végzett rákszűrés eredményét most kaptam meg: "A cytológia vizsgálat eredmény (Positiv-P3), Betadine hüvely kúp kezelés javasolt, 3 hónap...
        Üdv! Két hete késik a menstruációm és most egy elég érdekes, enyhén savanykás szagú tejszerű folyásom keletkezett. Néha mestruációs görcsöket érzek, de ez már a kimaradt menzesz elötti héten kezdődött. A méhszájam eléggé fent...
        Tisztelt Doktor Úr! 6 nappal ezelőtt elektromos kèses eljàràssal,mêhszâjseb műtètem volt.1 nap utân hazajöhettem.vèrzès nincs,viszont nagyon puffadt a hasam,nagyon fâj az alhasam ès az egész hasfalam is és sajnos ez egyre rosszabb.van egy 2...
        Tisztelt Doktor Úr! A lindinette 20 tabletta szedésében még csak első levélnél tartok, a 3 hét kezdődik el. vasárnap a szokott időben szerettem volna bevenni a tablettát és akkor vettem észre hogy a szombati tabletta kimaradt. így több mind...
        Tisztelt Főorvos úr! Az alábbi kérdéssel fordulnék önhöz! Endometriózis miatt műtöttek,mivel még nem szeretnék gyermeket a Nuvaring hüvelygyűrűt ìrták fel nekem. Egy rövid ideig semmi gondom nem volt vele, de sajnos aurás migrént okoz....
        Tisztelt Doktornő/Úr! A rákszűrés leletem a következő eredményt hozta:P2 HVP pozitív,enyhe fokú intraepithelialis laphám lesio/LSIL/. Kérdésem az lenne,hogy ez már rák vagy "csak " fertőzés.?Az előző évi lelet negatív volt minden...
        Üdvözlöm! 3 hete felkerestem a nőgyógyászom folyás alhasi fájdalom aktus utáni vérzés miatt.Krónikus hüvelygyulladást állapított meg.Kaptam rá augmentint,klion tablettát(párom is)és klion kúpot.1 hete hagytam abba a gyógyszerek...
        Tisztelt Szakértő! Októberben voltam éves rákszűrésen,ahol a vizsgálat során kiderült, hogy a bal oldali petefészkemben van egy 4cm átmérőjű ciszta.Elég erősek voltak a vérzéseim, illetve előfordult egyszer egy menstruáció közötti...