• Hormonzavar

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Úr/Nő!

        Kb.4évig szedtem fogamzásgátló tablettát (Yedine) 1 éve úgy döntöttem hogy abbahagyom.A menstruációmmal minden rendeben volt de utánna alhasi fájdalmaim voltak.Nem görcsös hanem szúró fájdalom.Például amikor leültem egy székre,mozgás közben.Megilyedtem és még aznap elrohantam nőgyógyászhoz.Megvizsgált és ultrahangon talált valami elváltozás a jobb petefészkemnél.Elküldött egy hüvelyi utrahangra is amire két nap múlva kaptam időpontot,de ott minden nagatív lett.Napról napra enyhült a fájdalom.A doktonőm gyulladásra, fertőzésre gondolt így kaptam egy jó adag gyulladás csökkentőt és antibiotikumot is.Javaslatára elkezdtem szedni ismét a fogamzásgátlót.A tünetek elmultak. De fél éve ismét abbahagytam a szedését.A hasfájás megint előjött.Ekkor már elkezdtem jegyzetelni hogy mikor és mennyi ideig tart.Megfigyeltem hogy a menstruáciom utáni 6.napon jelentkezik a hasfájás ami mindig 2napig tart.A következő ciklusomnál már a 7. majd a 8. 9.napon jelentkezik. Ezért arra következtetek hogy ez nem lehet semmi féle bakteriális fertőzés.És egy idelye az arcomon is gyulladt pattanások jelenkeznek.Esetleg ez lehet hormonzavar,vagy valami egészen más is?Kihez fordulhatnék segítségül?

        Válaszát és türelmét előre is köszönöm.

         

        WEBBeteg szakértő válasza a hasi fájdalom témában

        Kedves Hölgyem!


        Előfordulhat, hogy egy petefészek-ciszta okozza a szúró alhasi fájdalmat. Időnként a ciklus közepéhez közeledve megérezheti a peteérést is!
        A pattanások valóban utalhatnak hormonális rendellenességre, és nem enyhülő panaszok esetén ezt érdemes lenne kivizsgálni, bár nem írta, hány éves, de feltételezem a 20-as évek elején már túl van. Ismétlődő panaszok esetén javasolnék egy újabb vizsgálatot, ahol UH segítségével lehet ellenőrizni, valóban van-e valamilyen elváltozás a petefészken. A peteérés is látható egyébként. Szerintem nem lenne megoldás azonban újra fogamzásgátló alkalmazása (különösen, hogy Ön nem szeretné szedni tovább), inkább egy vérvétellel kellene ellenőrizni a hormonszinteket, szükség esetén a gyulladás jelenlétét is ki lehet mutatni.


        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-02 09:10:17; Megválaszolva: 2011. augusztus 30., 08:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Édesanyám 63 éves, 2018. augusztus 15-én műtötték méhrákkal. Pénteken kaptuk meg a szövettan eredményét, amit nem tudunk értelmezni. Az orvosával csak jövő héten tudunk beszélni. Nagyon hálásak lennénk, ha...
        Tisztelt doktorúr/doktornő A héten voltam orvosnál hüvelyi panaszok miatt amik akkor enyhültek nem talált semmi kórossat tapintásra sem uh on az orvos viszont 2 napja nagyon felerősödtek a tüneteim: hüvelybe végbélbe nyilaló fájdalom a...
        Tisztelt Dr.! Több mint egy hete késik a menstruációm, terhességi teszt negatív. Egy stresszesebb időszakomban vagyok, illetve nemrég kezdtem három műszakban dolgozni. Néhány héttel ezelőtt edzeni is elkezdtem. Van okom aggódni, vagy ezek a...
        Üdvözlöm! Párommal az első babánkat tervezzük. Augusztus 28.-án volt a menstruációm első napja, kiszámolva a peteérést, folyamatosan próbálkoztunk! Kalkulálásunk szerint, ha sikeres volt a megtermékenyülés, akkor a napokban történik...
        Tisztelt Doktornő! Két napja a barátom megujjazott, és éreztem hogy fáj és verzett is. Egyből abbahagytuk, de aznap és másnap is vereztem akkor csak barnás volt, most viszont piros a vér és elég bosegesnek mondanám. Ez mitől lehet? El fog...
        Tisztelt Doktor Úr! 50 éves nő vagyok. Az utolsó menstruációm 2017 novemberében volt. Már 2015 óta voltak kimaradozások. Szintén 2017 novemberében voltam utoljára rákszűrésen, amelynek P1-es lett az eredménye. Hüvelyi ultrahang vizsgálaton...
        Tisztelt Doktor Úr! Páromnak évek óta szemölcsök vannak a nemi szervén, kb 15-20éve szedtek is le neki, de azóta is elő-elő jön 1-1. Vett ACETOCAUSTIN-t, amit szokott időnként használni 1-2hétig (olyankor addig nem vagyunk együtt, azt mondja...
        Tisztelt Doktor úr! 2017 áprilisában hagytam abba a fogamzásgátló szedését, mert ősztől babát szerettünk volna. A menstruációm rendszeres volt, 28-29 napra megjött minden hónapban. Decemberben teherbe estem, de sajnos januárban missed ab-bal...
        Tisztelt Doktor Úr! 10 hetes terhes vagyok. Vérképpel és pajzsmirigy uh-gal igazolt autoimmun pajzsmirigy gyulladásom van (hashimoto), melyre Syntroxine-t szedek fél éve. Mivel a pajzsmirigy értékeimet még nem nagyon tolta el a betegség, csak 2...
        Tisztelt Doktor Úr! 20 hetesen elvetéltem fél ávvel ezelőtt.Tünet nélkül kinyilt a méhszáj.Azok nem derült ki. Most újra próbálkozunk a babával. Azóta kiderült a pco és az inzulinrezisztencia. Elkezdtem szedni a Clostilbegytet, volt...