• Magas prolaktin szint: van értelme szedni a tablettát?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        7 évvel ezelőtt mindkét melleből tejszerű váladékot lehetet préselni.Ez a tünet a mai napig nem javult.Most 30 éves vagyok.Magas prolaktin szintet állapítottak meg akkor is és most is.Bromocriptin tablátát ajánlottak. Mivel borzasztó mellékhatásai voltak, nem szedtem, MRI vizsgálat nem történt.Akkor azt mondták max. nem esek teherbe akkor ez nem volt aktuális. Nem kezeltettem.Most már gyermeket szeretnék ami több mint két éve nem sikerül.A prolaktin hormon a felső tartomány értékénél egy kicsit magasabb.(tartomány érték 106-496, eredményem 660.) Petevezeték átjárhatósági vizsgálat MRI nem történt. Ismét Bromo. javaslat. Kérdésem, mielőtt újra elkezdeném szedi a tabletát nem kellene átjárhatósági vizsgálat, hogy van e értelme egyátalán szedni? Mi a véleménye erről a tabletáról, nem lehet valami más megoldást találni, hogy csökkenteni tudjuk a hormon szintet? Válaszát előre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a prolaktin szint témában

        Kedves Hölgyem!

        A magasabb prolaktin szint valóban megakadályozza a teherbeesést, ezt valóban Bromocriptinnel kezelik.
        MRI vizsgálatot nem nőgyógyász kérhet ebben az esetben, hanem inkább endokrinológusnak kellene véleményt mondania, akkor Ön is nyugodtabb lehetne. Petevezető átjárhatósági vizsgálat pedig egyáltalán nem jön szóba, hiszen ha jól értelmezem, nem is volt kivizsgálása. Követni kellene a peteérést UH-al, emellett ellenőrizni kellene a ciklus 3. és 21. napján is a hormonszinteket. Továbblépni akkor lehet, ha itt nem találnak rendellenességet. Azt javaslom keressen fel egy meddőségi szakrendelést, ahol szépen sorban elvégzik a szükséges kivizsgálásokat. Előtte endokrinológushoz is elmehet, ha még nem volt a magasabb prolaktin szint miatt, és ezzel a lelettel menjen a meddőségi szakrendelésre.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-12-19 09:35:46; Megválaszolva: 2011. augusztus 19., 13:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! A napokban észleltem, hogy a nagyajkak bal oldalán a leg szélén szemérem domb kezdetétől a hüvely bemenetig érzékeny kis pattanás szerű dudorok vannak egyre jobban kezdet fájni,,kis égő érzést is érzek még kicsi...
        Tisztelt Dr. Úr!! segítséget szeretnék kérni nőgyógyászati leletem értelmezéséhez Has puha betapintható kórós nyomásérzékenység nincs VV.: portion ép hám r nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt nehezen megitélhető hasi...
        Tisztelt Doktor Úr, Azért fordulok önhöz mivel az elmúlt néhány alkalommal mikor lefeküdtem a párommal vérzés jelentkezett (élénk piros, híg), de semmilyen kellemetlen érzését nem tapasztaltam, és az aktus után azonnal el is múlt....
        Tisztelt Dr . Úr /Nő!! A nőgyógyászati konziliumi leletemhez szeretnék segítséget kérni öntől ez áll rajta : has puha betapintható kóros nyomásérzékenység nincs. VV.:portion ép hám. R-nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt...
        Ahogy írtam már fent még mindig panaszaim vannak. A műtét helyén jobb oldalon egy pontban fáj. Olyan érzést érzek mint ha a húgyhólyagom kiakarna szakadni, ez ilyen feszítő érzés. Emelni egyáltalán nem tudok. És a jobb oldalon zsibbadó...
        Üdvözlöm. 4 hete kezdtem el fogamzásgátlót szedni. Előtte rengeteget fájt a hasam, leginkább köldök alatt, erősen görcsölt , sokszor nyilalt a méhemtől egész lentig, mint a terhesség utolsó szakaszaban. Sokszor szédültem ezért tesztet...
        Tisztelt Doktor Úr! 2,5 év után tegnap méhnyakrákszűrésen vettem részt. A vizsgálathoz kolposzkópia is tartozott (korábbi rákszűréseken nem emlékszem ilyenre), mely során a következőt találták: "A külső mégszájnál 12 és 6 óra...
        Tisztelt Doktor úr! 3 héttel ezelőtt nőgyógyászati vizsgálaton voltam rendszertelen, megváltozott állagú menstruációs panaszokkal, ahol a hüvelyi ultrahang jobb oldali petefészek cisztát mutatott ki. Sajnos az orvos a ciszta méretét nem...
        Tisztelt dokto úr! Méheltávolításom volt. Kivártuk a férjemmel a hat hetet ahogy kell. Hat hét után szeretkeztünk de szúró fájdalmat éreztem és vérzett de csak addig egy kicsit utána nem volt vérzés. A kérdésem az lenne ez nagy baj?...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő ! Egy pár órája észrevettem , hogy barnás , véres túrós állagú folyásom van. Fájdalmat nem érzek, de diszkomfort érzetem van vizelés után. Május 22-én volt utoljára menstruációm , ami a szokottnál rövidebb volt...