• Mit tegyek?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Lányomat 1 éve hordom vérzészavarral orvoshoz. Tavaly májusban jött meg a vérzése, augusztustól már 2 hetenként. Októberben saját nőgyógyászom norcolutot írt fel. Novemberben háziorvosunk tanácsára felkerestük az endokrinólógiai szakrendelést, mert 1 év alatt 2 cm-t nőtt, és 6 kilót hízott (főleg a fenekére és a csípőjére), nagyon fáradékony volt, sűrűn fájt a feje, reggelre kiverte a víz. Az endokrinólógus januárban -közvetlen a norcolut abbahagyása után - hormon vérvételre, kismedencei ultrahangra és csontkorröntgenre küldött. Mindent rendben talált, s kérte a továbbiakban is vezessünk menstruációs naptárt és 3 hónap múlva menjünk vissza. A súlygyarapodásról azt mondta teljesen normális a magasságához képest, tehát eddig volt sovány. Mára a feneke már narancsbőrös, pedig látva barátnőit mennyit esznek az én lányom szinte alig, étvágya sincs. Nyáron már csak barnakenyeret és tönkölyzsemlét evett, sok gyümölcsöt és sokat mozgott. vérzése 22 - 23 napos ciklusokban jött meg májusig. Májusban ismét gyakrabban (17 naponta) jött meg. Júniusra kaptunk időpontot az endokrinólógushoz. Nos szerinte a hipophisis petefészek tengely kezdett egyensúlyba kerülni, a januári véreredménye jó, ezért gyógyszeres beavatkozásra nincs szükség. Éretlen a szervezete, ezért a vérzészavar. egy hét múlva ismét megjött a vérzése, de ekkor már az ájulás határán volt. Háziorvosunk vérvételre küldte (vas stb, ami nagyon rossz lett (vérszegénysét). Ekkor elküldött a gyermeknőgyógyászatra, hátha ott tesznek valamit. Ide nem kell bejelentkezni mondta, és minden héten van rendelés.Itt rögtön kaptunk 3 doboz novofem-et és neo-ferro-folgamma kapszulát. Vérvétel majd kontroll után. További tünetünk még a pattanásos bőr. Hiába a kozmetikus,bármilyen szuper kence semmi sem segít. 2 hete elmentünk bőrgyógyászhoz is. Skinoren krémet és tetracylin Wolff kapszulát kaptunk. A bőrgyógyász azt ajánlotta menjünk el ismét az endokrinólógushoz. A mély aknés pattanások mellett, lányom arcának pelyhesedését is túlzottnak találta. A hormonokhoz pedig leginkább az endokrinólógus ért. 2 hete használjuk a skinoren krémet a lányom arca szinte alig javult. Tegnap a tetracylin Wolff kapszulás is elkezdte szedni.(eddig a mellékhatások miatt nem akartuk beszedni - többen között a vas felszívódását is csökkenti, és 12 éves korig nem ajánlott). Mit tegyek? Több mint 1 éve járunk orvosról orvosra és még mindig nem kaptam megnyugtató választ a problémákra? Ki az aki igazán segíthet endokrinólógus, nőgyógyász, bőrgyógyász? Az egyik könyvben a lányom tünetei policisztás petefészek betegségre utalnak. Kérem segítsenek merre tovább?

        WEBBeteg szakértő válasza a hormonzavar témában

        Kedves Kérdező!

        Sajnos nem irta azt az apróságot, hogy a lánya hány éves?? Mindenesetre a kérdésére a válasz, mindent jól csinált, mert endokrinológus, gyermeknőgyógyász és bőrgyógyász is kell egyszerre. Ebben az időszakban -tán 11-13 éves lehet a lánya, ilyenkor fordul elő a fiatalkori vérzészavar, és ennek minden más tünete, a hormonérés zavarai, ami súlyproblémákkal, szőrösödéssel és vérzészavarral, psiches labilitassal jár. A gyógyszerelés néha könnyű, néha nehéz- néha csak terelgetni lehet a jó út felé. Nem lesz sem könnyű, sem gyors a leányánál valószinűleg, nincs csodatabletta, amitől meggyógyul. Tabletták, hormonkészitmények, vérvételek, vizsgálatok, diéták, sport vár a lányára, Önre meg nagy türelem, gondolom. Biztatóbbat nem tudok sajnos irni.

        Üdvözlettel: Dr. Nyitray Gábor 

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!



           
         
         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-09-22 19:52:41; Megválaszolva: 2011. augusztus 08., 10:01

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot, azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy tavalyi évben tavasszal kezdődően minden második héten felfazas gyötört de addig a pontig míg antibiotikumot kellet szednem (pl véres vizelet) voltam vele nőgyógyásznál aki azt mondta, hogy...
        Tisztelt Doktor Ur! Az lenne a kerdesem hogy ha egy Nuvaring gyurut ketszer hasznaltam fel,masodjara is megvan e a fogamzasgatlo hatasa? Vagy mindenkeppen uj gyurut kellett volna felhelyeznem? Magyaran 1 gyurut hasznaltam 2 ciklus soran.
        Szép napot! Kb egy éve áll fenn a problémám hol kisebb hol nagyobb mértékben. A párommal való együttlét során erős valadekozas kezdett jelentkezni. Teljesen színtelen es szagtalan, vízszerű. Eleinte úgy gondoltam hogy én belőlem jön, de...
        Udv.véletlenül spermas kezzel a hüvely bejaratához értem.lehetek terhes? A ciklusom 26 napjan volt.ez( maj 04) azota nem jott meg
        Tisztelt Diktor Úr/Nő a menstruációm április 10.én jött meg és 15.ig tartott. a barátommal május 8.án voltam együtt szexuálisan, óvszer nélkül kb. fél percig volt bennem a pénisze,de ezen kívül csak óvszerrel szexeltünk.. az normális,...
        Kedves Doktorúr/nő! A bal petefészkemen kb 3x6cm-es kétrekeszes ciszta van. Kb. 5 éve rutinvizsgálatkor fedezték fel, panaszt nem okoz. Közben született egy gyermekem is, a ciszta azt is "túlélte". Évente ellenőriztetem, nem nő, nem változik....
        Tisztelt Doktor Úr! Tudom, hogy a múlt héten már két levelet is váltottunk, de azóta voltam a nőgyógyászomnál, aki egy B verziót javasolt, amiről szeretném kikérni a szíves véleményét. Elvileg a neurológusomnak sincs ellenére a dolog. A...
        Kedves Doktor úr/nő! Három napja a partneremmel az előjáték során szokatlan jelenség lépett fel: véreztem és nagyon nagy mennyiségben, nem egy-két cseppről volt szó, ez már ijedtségre adott számomra okot. Ezt követően másnap pedig barna...
        ESTELLE FOGAMZÁSGÁTLÓT, ÉS REXETIN TABLETTÁT SZEDEK 2 HÓNAPJA ÉS FOJAMATOS BARNA FOLYÁSOM VAN MELLETE RENDSZERES MENSTRUÁCIÓ, MI LEHET AZ OK? PÁNIK ZAVARRA KAPTAM A REXETINT.
        Tisztelt Doktor Úr! Köszönöm gyors válaszát! A neurológusom semmilyen hormontartalmú készítményt nem javasol. Akkor nem marad más, csak a műtét? Azt hogy értette a doktor úr, hogy esetemben az a probléma, hogy ilyen fiatalon ilyen nagyra...