• Fogamzásgátló váltás (?)

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Az alábbi problémával fordulok Önhöz: kb. 15 éve szedem a Yadine fogamzásgátlót (még nincs gyermekem). Néhány évvel ezelőtt volt olyan problémám, hogy a menstruációm előtt barna folyást tapasztaltam. Duphaston-t kaptam a problémámra, meg is oldotta gyorsan, évekig nem volt gondom. Pár hónappal ezelőtt barnás folyást tapasztaltam az első tabletta bevételét követő 5-6. napon. A nőgyógyászom ismét Duphastont írt fel, két hónapig szedtem 5-5 napon keresztül akkor, amikor kezdődött volna a barnás folyás, a probléma ekkor nem is jelentkezett. Harmadik hónapban is rendben volt minden (a Duphaston nélkül), a 4. hónapban újra visszatért a barnás folyás az 5-6. napon (mindig ugyanazokon a napokon, utána egész hónapban tünetmentes vagyok). Ezeken a napokon jobb oldali petefészkemnél enyhe görcsöket is érzek. Orvosom szerint peteéréskor ez előfordul (fogamzásgátló szedése mellett van peteérés?). Most tabletta váltást javasolt, Lindynettet írt fel, hogy a következő menstruációm után már azt kezdjem el szedni. Mielőtt belevágnék, szeretném a véleményét kérni, valóban segíthet-e ez, vagy alaposabb kivizsgálás indokolt? Rákszűrésre minden évben pontosan megyek, mindig minden rendben, az aktuális évinek most várom az eredményét. Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Szalóczy Péter válasza a fogamzásgátló áttöréses vérzés témában

        Kedves Kérdező! Három észrevétel: Igaza van, nincs peteérés, a görcsöcskék sok minden mástól lehetnek, elsősorban attól, hogy a Yadin nem volt már hormon igényeinek megfelelő. Nem toldozgatni kell a Duphastonnal, hanem a számos tabletta fajtából másik, megfelelőbbet választani. Reméljük a váltás Lindynettre beválik.Végül: olyan jó lenne, ha végre szülne egy gyereket!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. november 08., 18:37; Megválaszolva: 2017. november 08., 19:09

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Páromnak vannak a nemi szervén szemölcsök, még pár éve volt orvosnál, de nem tudta megmondani neki, hogy pontosan mitől van, azt mondta, hogy lehet HPV. Rám nézve jelenthet valami veszélyt, problémát? Ecsetelővel szokta...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 30.-án kacsconisátióm volt Cyto2xP3 H-SIL CINIII (HPV16) eredményem miatt. A műtét hetén nem volt vérzésem, enyhe görcsölést, némi barna folyást észleltem. Fogamzásgátlót szedek és a legutóbbi levél utolsó...
        Kedves Dortornő/úr! Végső elkeseredésemben írok Önnek! 1 éve a jobboldali petefészkem környékén égő-feszülő fájdalmam van. (Nem mélyen jelentkezik a fájdalom hanem 1 adott pontban, a testem elülsőbb részénél) Ha a párommal együtt...
        Tisztelt Doktor Úr Petefészek ciszta miatt kezelőorvosom CT vizsgálatra küldött.CA125 66,4 volt.A Ct eredményről szeretnék egy véleményt kérni addig mig újra találkozok a kezelőorvosommal.Csak a véleményben foglaltak a többi rendben...
        Tisztelt Doktor Nő! Egyik napról a másikra észrevettem, hogy a külső nemiszerven, pontosabban a húgycső nyílásához közel egy puha “dudor, csomó” jelentkezett. Kinézetre egy pattanásra tudnám hasonlítani, piros, a teteje fehér színű....
        Tisztelt Dr Úr! 32 éves vagyok és már van egy gyermekem, aki bő fél év után jött össze természetes úton. Most 2,5 éves. Szeretnénk kistesót, de nem sikerül. Voltam már áprilisban is vérvételen, ami eredményei jók lettek. A nőgyógyász...
        Üdvözlöm ! A problémám 5 hónapja kezdődött , sajnos minden menstruációm nem normális azóta. Darabos , sűrű alvadt vér jön ki , erős migrénes fejfájással ,és már az is elődordul hogy 2 hét után újra megjön ! Ultrahang vizsgálat...
        Jo estét doktorur!most voltam rakszuresen p2 gyulladast irt es egyebnel fel volt tüntetve metaplasia ez rosszat jelent tenyleg ebbol kialakulhat rak?nagyon meg vagyok ijedve doktorur azt momdta p2 minden ok de itt nem ezt olvasom metaplasiarol fel ev mulva...
        35 éves lány vagyok.2016 június közepén műtöttek. A szövettan eredménye hyperplasia endrimetriit állapított meg. Kaptam Proverát de nem használt. Azt mondta az orvosom,hogy akkor lehet megint műteni kell. Miután elfogyott a gyógyszer nem...
        Jó napot kívánok! Olyan kérdésem lenne, hogy engem 2017.11.08-án műtöttek endo-val.. És tegnap már haza is engedtek a kórhazbol.. Kaptam egy hormon tartalmú gyógyszert aminek a neve: Visanne 2mg-os Azt szeretném megkérdezni hogy mikor szabad...