• Alaptalan a terhesség vagy betegség gyanúja?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! 15 hete (február 27.) volt egy alkalmi kapcsolatom, abban a ciklusban egy nappal később kezdtem el pótolni az első szem tablettát, de még 12 órán belül. És aznap a tabletta bevételét követően nem sokkal alkoholt is ittam. De ez úgy tudom nem befolyásolja a hatását. Azóta négyszer is menstruáltam már, szokásos ciklusok voltak, a menstruációm nem változott. Mivel nagyjából 15 hete hagytam abba egy szigorú diétát, és rengeteg szénhidrátot viszek be nagyon sokat híztam, a hasamon is meglátszik. Tudom, hogy ez ebből is eredhet, de a hasam formája előre csúcsosodó. Május legelején voltam nőgyógyásznál, a folyásomra kaptam CNS hüvelykúpot, és megtapogatta a doktor úr a hasam, és a nőgyógyászati kacsával is megnézett. Hebegve-habogva érdeklődtem, hogy ez milyen eredetű, és köze van -e az akkori együttléthez. És nincs-e semmi más bajom. (Nem tudom, hogy értette -e az orvosom a kérdést, annyira szégyellem magam.) A vizsgálat után egy hétre jött meg az menstruációm. A legutóbbi most hétfőn. A vizsgálat környékén több tesztet is csináltam, negatív eredménnyel. A legutolsó levél fogamzásgátlót három nap késéssel kezdtem szedni, úgy hogy a negyedik nap reggelén vettem be az előző napit, és este az aznapit. A 21 szemből 19-et szedtem be. A 20.-at elfelejtettem így múlthét szerdán este szedtem be az utolsó szem gyógyszert. A hónapban többször is rendszertelenül, késéssel szedtem be a gyógyszert, bár kapcsolatom most nem volt. Vasárnap reggel első vizeletből teszteltem kétszer is negatív lett. Hétfőn este egy kis késéssel rendben megjött a menstruációm, előző hónapban kapcsolatom nem volt. A héten voltam nőgyógyásznál, sajnos nem a saját orvosomnál, fogamzásgátló gyógyszerért. Rákérdeztem arra, hogy lehetséges-e vérzés terheség idején. Illetve kizárható-e a terhesség, ha a teszt negatív. Mindkettőre a doktornő igennel válaszolt. Mely megnyugtató, bár én még mindig izgulok a február végi kapcsolat miatt. Terhességi tünetem azon kívül, hogy a diéta abbahagyása óta sokat eszem, híztam nincsen. A kérdésem az lenne, hogy kizárható-e a terhesség, vagy betegség? És észrevette volna az orvosom amikor megvizsgált május legelején? Nagyon aggódom, mert a doktornő azt mondta, hogy fogamzásgátló szedése mellett, ha teherbe esik valaki attól még vérezhet. Illetve az interneten is olvastam mindenféle rémtörténetet arról, hogy a tesztek nem mindenkinek jeleznek, vagy egy idő után nem mutatja ki a hcg-t. Vagy van aki csak félidősen veszi észre a terhességét. A fogamzásgátló márkája: Cypromix, melyet júliusban lesz egy éve, hogy szedek. Köszönöm szépen a válaszát!

        Dr. Szalóczy Péter válasza a tabletta vétség témában

        Kedves Kérdező! El kéne verni a fenekét, mert ha valaki ennyire fél az esetleges teherbeeséstől, az figyeljen oda az ettől megóvó fogamzásgátlóra és ne legyen visszaesően hanyag szedő! Most a leírtak alapján biztosan nem terhes a februári botlástól, de ha ennyire nehéz a tabletta betartása, vagy helyeztessen fel egy Nuva Ring hüvelygyűrűt, melyet csak háromhetenként kell levenni és egy hét múlva újra cserélni, vagy írasson fel egy Sesonique tablettát, melyet három havonta kell csak egy hétre vele csomagolt néhány napos másik tabletta folyamatos szedésével használni. Szórakozott szedőkkel szemben a szakma ennyi mindent segíthet.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. június 16., 19:59; Megválaszolva: 2017. június 18., 19:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! 15 hete (február 27.) volt egy alkalmi kapcsolatom, abban a ciklusban egy nappal később kezdtem el pótolni az első szem tablettát, de még 12 órán belül. És aznap a tabletta bevételét követően nem sokkal alkoholt is ittam....
        Tisztelt Doktor Úr! 15 hete (február 27.) volt egy alkalmi kapcsolatom, abban a ciklusban egy nappal később kezdtem el pótolni az első szem tablettát, de még 12 órán belül. És aznap a tabletta bevételét követően nem sokkal alkoholt is ittam....
        Tisztelt Doktor Úr! A következő panasszal kapcsolatban szeretném a segítségét/véleményét kérni: ez év áprilisáig rendszeres volt a menstruációm, s azon kívül, hogy igen erős görcseim voltak, más panaszom nem volt. Általában 28-30 napra...
        Üdvözlöm! Olyan problémával fordulok önhöz hogy közösülés közben nagy fájdalmat érzek és olyan mintha valamibe bele ütközne. 3-4 centinél feszül. Próbáltam magamnak ki tapintani 3 cm nel érzek egy kis csomót. Feszítő érzés olyan...
        Tisztelt Hölgyem! Azzal kapcsolatban szeretnék kérdezni, hogy a vaginámnál egy furcsa "bőrlebeny" van a kisajkak mögött. Kicsit olyan nekem, mintha körben a bőr leszakadt volna félig, nem tudom, hogy ez lehetséges-e. Abból következtettem erre,...
        Tisztelt Doktor Ur! Mellekelem a rekonizacios szovettanomat mellyel kapcsolatban lennenek kerdeseim remelem atment a melleklet. Mindket mutet éles késes volt ea a masodiknal sok oltessel kellett lezarni a sebet eros verzes miatt. Latszik hogy mekkora...
        Tisztelt Dr. Úr! Tavaly májusban P2-es volt a rákszűrés eredményem a következő kiegészítésekkel: Kenet általános minősítése: Negatív, kóros, neoplasticus hámelváltozásokra; Laphámsejtek: Atypusos laphámsejtek (ASC) Ez után az...
        Jó napot Dr.úr Arra szeretnék választ kapni hogy ,tegnap esti együttlét után reggelre a bal oldali kisajkam kicsit fájt érzékeny lett és enyhén feldagadt délutánra már ahogy mászkáltam már kétszer akkorára duzzadt és ha bármi hozzáért...
        Tisztelt Doktor Úr, demens anyám - mire észrevettem - már többször használta azt a törülközőmet, amit én kizárólag intim területre használok. Kerülhetett-e a közös használat miatt streptococcus agalactiae a hüvelyembe? Válaszát...
        Tisztelt Doktor Úr! Okozhat-e valamilyen problémát (pl.bővebb megvonásos vérzés, méhtest rák kockázatának növekedése stb), ha a Rigevidon tablettát rendszeresen 2 hónapig folyamatosan szedem? Válaszát köszönöm.