• A menstruációt lehetséges fogamzásgátlóval késleltetni az alábbi módon?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! 19 éves vagyok, két éve szedek Symicia fogamzásgátló tablettát. A legutóbbi menzeszemet késleltettem azáltal, hogy a 21. nap lejárta után egy újabb levelet megkezdve két nappal tovább szedtem a tablettát és ezután tartottam meg a hétnapos szünetet (május 10. és 16. között.) Ennek az volt az oka, hogy fontos vizsgáim voltak, ám a menzesz idején fellépő erős görcsök miatt általában jelentősen romlik a teljesítőképességem. Most kiszámoltam, hogy a következő utáni menstruációm június 5.-től 11.-ig fog tartani, ami egybeesik a nyaralásunk időpontjával. Jó volna tehát megint eltolni, viszont nem tudom, hogy lehetséges-e ezt kétszer egymás után megtenni? Ön mit javasol? Késleltessem megint egy pár nappal úgy, hogy a 21. nap után ismét tovább szedem a tablettát egy pár napig? Vagy esetleg olyat lehet, hogy most egyáltalán nem tartok szünetet, hanem a 21. nap után megkezdem a következő levelet és azt végigszedem, ezáltal teljesen elmulasztva a következő menstruációt? Ez mennyire kockázatos, illetve káros? Lehet belőle valami baj? Eddig még sosem csináltam ilyet a két év alatt és ezután sem lenne belőle rendszer. Önnek mi a véleménye, mit tanácsol? Előre is nagyon köszönöm a válaszát!

        Dr. Szalóczy Péter válasza a tablettaszedés témában

        Kedves Kérdező! Jól csinálta, és most nyugodtan ismételje meg a késleltetést néhány nappal.Csodálkozom a vérzések alatti panaszán, mert a tablettaszedés egyik legnagyobb előnye a zavartalan, görcsmentes és nem túl erős vérzés.Azért a késleltetést, (vagy rövidítést ) néhány nappal, csak fontosokból vezesse be később. A gyógyszerrel mesterséges ciklusát így maga irányítja szűk hatáson belül.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. május 22., 13:40; Megválaszolva: 2017. május 24., 10:38

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! A napokban észleltem, hogy a nagyajkak bal oldalán a leg szélén szemérem domb kezdetétől a hüvely bemenetig érzékeny kis pattanás szerű dudorok vannak egyre jobban kezdet fájni,,kis égő érzést is érzek még kicsi...
        Tisztelt Dr. Úr!! segítséget szeretnék kérni nőgyógyászati leletem értelmezéséhez Has puha betapintható kórós nyomásérzékenység nincs VV.: portion ép hám r nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt nehezen megitélhető hasi...
        Tisztelt Doktor Úr, Azért fordulok önhöz mivel az elmúlt néhány alkalommal mikor lefeküdtem a párommal vérzés jelentkezett (élénk piros, híg), de semmilyen kellemetlen érzését nem tapasztaltam, és az aktus után azonnal el is múlt....
        Tisztelt Dr . Úr /Nő!! A nőgyógyászati konziliumi leletemhez szeretnék segítséget kérni öntől ez áll rajta : has puha betapintható kóros nyomásérzékenység nincs. VV.:portion ép hám. R-nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt...
        Ahogy írtam már fent még mindig panaszaim vannak. A műtét helyén jobb oldalon egy pontban fáj. Olyan érzést érzek mint ha a húgyhólyagom kiakarna szakadni, ez ilyen feszítő érzés. Emelni egyáltalán nem tudok. És a jobb oldalon zsibbadó...
        Üdvözlöm. 4 hete kezdtem el fogamzásgátlót szedni. Előtte rengeteget fájt a hasam, leginkább köldök alatt, erősen görcsölt , sokszor nyilalt a méhemtől egész lentig, mint a terhesség utolsó szakaszaban. Sokszor szédültem ezért tesztet...
        Tisztelt Doktor Úr! 2,5 év után tegnap méhnyakrákszűrésen vettem részt. A vizsgálathoz kolposzkópia is tartozott (korábbi rákszűréseken nem emlékszem ilyenre), mely során a következőt találták: "A külső mégszájnál 12 és 6 óra...
        Tisztelt Doktor úr! 3 héttel ezelőtt nőgyógyászati vizsgálaton voltam rendszertelen, megváltozott állagú menstruációs panaszokkal, ahol a hüvelyi ultrahang jobb oldali petefészek cisztát mutatott ki. Sajnos az orvos a ciszta méretét nem...
        Tisztelt dokto úr! Méheltávolításom volt. Kivártuk a férjemmel a hat hetet ahogy kell. Hat hét után szeretkeztünk de szúró fájdalmat éreztem és vérzett de csak addig egy kicsit utána nem volt vérzés. A kérdésem az lenne ez nagy baj?...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő ! Egy pár órája észrevettem , hogy barnás , véres túrós állagú folyásom van. Fájdalmat nem érzek, de diszkomfort érzetem van vizelés után. Május 22-én volt utoljára menstruációm , ami a szokottnál rövidebb volt...