• Vastagabb endometrium

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! 14 éve szedem a Novynett tablettát. Sajnos hosszú évek óta nagyon sűrűn elfelejtem bevenni, ilyenkor napi 3-4 szemet szedek be egyszerre.Ez havonta több alkalommal előfordul. A vérzésem évek óta egy napig tart, nem volt gond vele(hacsak az nem hogy ez nagyon rövid idő). Októberben és novemberben is így szedtem,december közepétől kb. másfél hétig rettenetesen erős deréktáji fájdalmaim voltak, ami a vese felé is kisugárzott. Decemberben egyáltalán nem szedtem a gyógyszert, nem is jött meg (illetve 31-én halvány rózsaszínes váladék volt már). Január 1-jén megjött, (ekkor elkezdtem szedni a gyógyszert) erősebben mint szokott, és kb. a negyedik nap után még jobban erősödött, iszonyatos görcsökkel és az alhasam két oldalán szúrásokkal. A vérzés második hetében mentem előszór orvoshoz, megvizsgált, azt mondta, szedjem tovább a fogamzásgátlót.Csináltatott terhességi tesztet laboratóriumban, ami negatív lett, de kiderült, hogy cukorbeteg vagyok (nagy súlyfeleslegem van). Egy hét múlva mentem controllra, ekkor már elfogyott a gyógyszer. Azt mondta az orvos, hogy rendesen szedjem amikor el kell kezdeni, ezzel csinálunk egy hormonális küretet és menjek vissza két hét múlva. Én időközben felkerestem egy másik orvost, aki a vizsgálat és hüvelyi ultrahang után kaparást javasolt, mely három nap múlva lesz. A hüvelyi uh-n látta, hogy az endometrium 10 mm vastag. Ekkor a vérzés már csak a toalett papír használatakor volt látható, nem is görcsölök azóta, csak néha-néha az alhasam két oldalán van szúró érzés, de nem erősen. Nagyon megijesztett, mert megkérdezte mennyi idősek a gyerekek, utána mondta, hogy ez határérték, aezért is volt kiváncsi a gyerekek életkorára. Mondta, hogy nem valószínű a rosszindulatú daganat, mert határérték, de így is nagyon félek. Tavaly májusban voltam rákszűrésen, az negatív lett, de az orvos elküldött hasi uh-ra, mert sokat görcsölt a hasam. Uh eredménye: Uterus corp. sag. átm. 34 mm, nyh. nem vastagabb, a nyak szakaszon dorsal irányú kidomborodó szöveti többlet látható, ovariumok nem azonosíthatók. Vesénél irja, hogy a jobb vese kp. harmadában a külső zónában parányi echodús képlet látszik, AML esetleg farina lehet. A nőgyógyásztól kaptam két doboz monural granulátumot, azt mondta, ha ez használ nem kell urológiára mennem. Nem mentem, elmúltak a panaszaim, de elmentem hűvelyi uh-ra, ahol mindent rendben találtak. Lehet esetleg rosszindulatú daganat vagy a gyógyszer össze-vissza szedésével felborult a hormonháztartás? Még annyi, hogy kint dolgozom télen-nyáron, naponta sok órát hidegben vagyok és sajnos olyan wc-ket tudunk csak használni munkaidő alatt, amik egyáltalán nem tiszák. Nagyon várom válaszát. Egy aggódó anyuka

        Dr. Szalóczy Péter válasza a tablettavétség témában

        Kedves Anyuka+ Annyi abszurd zagyvaságot(bocs) ír levelében, hogy nehéz eligazodni benne. Hiba volt elfeledni a gyógyszerszedés ritmikát, de még nagyobb hiba volt egyszerre pótolni a hiányt! Ez mindenképpen vérzésrendetlenséget okoz hosszabb távon. Mivel valószínű, hogy központi hormonirányításában is hiba van, amire a súlyfelesleg és a cukorbetegség is bizonyíték, különösen nem tett jót a női hormonok összevissza tablettás bevitele. A hatásérték fogalmat nem tudom mire érteni, a 10 milliméteres nyálkahártya egy ciklus alatt napról napra növekszik 2-3 milliméter menses utáni állapotból 14-15 milliméterig, a vérzés előtti napokra.Javasolnám, hogy semmiféle hormont a jövőben ne szedjen, védekezzen a helyileg ható Patentex, vagy Pharmatex szerekkel, recept nélkül kaphatók több féle formában. Teljesen biztonságosak. Most nem végeznék még kaparást, meg kéne figyelni néhány hétig a spontán és befolyásmentes vérzésit, aztán egy ismételt ultrahang döntse el, hogy kell e műszeres beavatkozás. Persze a cukor és a súly szigorúan kezelendő.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. február 06., 23:54; Megválaszolva: 2017. február 07., 14:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő! A napokban észleltem, hogy a nagyajkak bal oldalán a leg szélén szemérem domb kezdetétől a hüvely bemenetig érzékeny kis pattanás szerű dudorok vannak egyre jobban kezdet fájni,,kis égő érzést is érzek még kicsi...
        Tisztelt Dr. Úr!! segítséget szeretnék kérni nőgyógyászati leletem értelmezéséhez Has puha betapintható kórós nyomásérzékenység nincs VV.: portion ép hám r nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt nehezen megitélhető hasi...
        Tisztelt Doktor Úr, Azért fordulok önhöz mivel az elmúlt néhány alkalommal mikor lefeküdtem a párommal vérzés jelentkezett (élénk piros, híg), de semmilyen kellemetlen érzését nem tapasztaltam, és az aktus után azonnal el is múlt....
        Tisztelt Dr . Úr /Nő!! A nőgyógyászati konziliumi leletemhez szeretnék segítséget kérni öntől ez áll rajta : has puha betapintható kóros nyomásérzékenység nincs. VV.:portion ép hám. R-nagy uterus sejthető de az incooperábilitás miatt...
        Ahogy írtam már fent még mindig panaszaim vannak. A műtét helyén jobb oldalon egy pontban fáj. Olyan érzést érzek mint ha a húgyhólyagom kiakarna szakadni, ez ilyen feszítő érzés. Emelni egyáltalán nem tudok. És a jobb oldalon zsibbadó...
        Üdvözlöm. 4 hete kezdtem el fogamzásgátlót szedni. Előtte rengeteget fájt a hasam, leginkább köldök alatt, erősen görcsölt , sokszor nyilalt a méhemtől egész lentig, mint a terhesség utolsó szakaszaban. Sokszor szédültem ezért tesztet...
        Tisztelt Doktor Úr! 2,5 év után tegnap méhnyakrákszűrésen vettem részt. A vizsgálathoz kolposzkópia is tartozott (korábbi rákszűréseken nem emlékszem ilyenre), mely során a következőt találták: "A külső mégszájnál 12 és 6 óra...
        Tisztelt Doktor úr! 3 héttel ezelőtt nőgyógyászati vizsgálaton voltam rendszertelen, megváltozott állagú menstruációs panaszokkal, ahol a hüvelyi ultrahang jobb oldali petefészek cisztát mutatott ki. Sajnos az orvos a ciszta méretét nem...
        Tisztelt dokto úr! Méheltávolításom volt. Kivártuk a férjemmel a hat hetet ahogy kell. Hat hét után szeretkeztünk de szúró fájdalmat éreztem és vérzett de csak addig egy kicsit utána nem volt vérzés. A kérdésem az lenne ez nagy baj?...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő ! Egy pár órája észrevettem , hogy barnás , véres túrós állagú folyásom van. Fájdalmat nem érzek, de diszkomfort érzetem van vizelés után. Május 22-én volt utoljára menstruációm , ami a szokottnál rövidebb volt...