• Van e összefüggés?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Évek óta rendszertelen a menstruációm (gyakran 40 napnál is hosszabb a ciklusom). Ezzel a őroblémával nőgyógyászhoz fordultam, aki ultrahangos vizsgálattal megállapította, hogy olyan sok ciszta van a petefészkeimen, hogy azok pöttyösnek látszanak. Azt mondta, hogy nem lehet vele mit kezdeni, mert én valószínüleg így is születtem. Fogamzásgátló tablettát kaptam, hogy rendszeressé váljon a menstruációm. Évekig szedtem a gyógyszert, míg 2 évvel ezelőtt kórházba kerültem mélyvénás trombózissal. Akkor azt javasolták, hogy hagyjam abba a fogamzásgátló gyógyszer szedését, mert nagyban megnöveli a trombózis valószínüségét. Közben nagyon elfertőződött a kezemen az ekcéma (tavaly télen). A bőrgyógyász antibiotikumot írt föl. Nemsokkal ezután 30naposak lettek a ciklusaim. Ez körülbelül egy éve volt. Azóta megint 40-42 napra jön meg. 10 évvel ezelőtt volt elősször herpeszem és azóta körülbelül fél évente egyszer jön elő az arcomon. Legutóbb viszont 1 hónap alatt 2X is előjöt. Az lenne a kérdésem, hogy lehet e összefüggés a ciszták, az ekcéma és a herpesz között ill. befolyásolja ez a teherbeesést? Előre is köszönöm a válaszát. Üdvözlettel: Nagyné

        WEBBeteg szakértő válasza a menstruáció témában

        Kedves Nagyné!

         A leírása alapján talán PCO-szindrómája van? Ez az UH-on látszik, sok ciszta képében jelenik meg. Kezelést akkor igényel a betegsége, ha egyéb tünetek is társulnak, más tipusú hormonális problémák is lennének. Ez nem ekcéma, és nem herpesz, bár a herpesz megjelenése összefüggésben lehet a mensrtuációs ciklussal, de olyan nők esetében is igaz, akiknek nincs hasonló alapbetegsége. A ciszták kezelése szükséges lesz még akkor, amikor gyermeket szeretne, mert nehezebben tud teherbe esni, akinek PCO-szindrómája van. A hormonális gyógyszereket pedig valóban nem szedheti, ha volt mélyvénás thrombosisa.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes, szülész-nőgyógyász rezidens

        Tisztelt Kérdező!

        A ciszták és a herpesz között van összefüggés, mert a hormonális változások elősegítik a vírusos betegségek megjelenését.
        Az ekcéma úgy kapcsolódik a betegségkörhöz, hogy ekzémás bőrön könnyebben alakul ki vírusfertőzés. 
        A polycystás ovarium befolyásolja a teherbeesést, mert rendszertelenné teszi a peteérést, és olyan hormonokat termel, melyek nem segítik elő a terhesség beágyazódását. 

        Üdvözlettel: Dr. Bodnár Edina

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-07-29 18:55:19; Megválaszolva: 2011. augusztus 03., 09:50

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Édesanyám 63 éves, 2018. augusztus 15-én műtötték méhrákkal. Pénteken kaptuk meg a szövettan eredményét, amit nem tudunk értelmezni. Az orvosával csak jövő héten tudunk beszélni. Nagyon hálásak lennénk, ha...
        Tisztelt doktorúr/doktornő A héten voltam orvosnál hüvelyi panaszok miatt amik akkor enyhültek nem talált semmi kórossat tapintásra sem uh on az orvos viszont 2 napja nagyon felerősödtek a tüneteim: hüvelybe végbélbe nyilaló fájdalom a...
        Tisztelt Dr.! Több mint egy hete késik a menstruációm, terhességi teszt negatív. Egy stresszesebb időszakomban vagyok, illetve nemrég kezdtem három műszakban dolgozni. Néhány héttel ezelőtt edzeni is elkezdtem. Van okom aggódni, vagy ezek a...
        Üdvözlöm! Párommal az első babánkat tervezzük. Augusztus 28.-án volt a menstruációm első napja, kiszámolva a peteérést, folyamatosan próbálkoztunk! Kalkulálásunk szerint, ha sikeres volt a megtermékenyülés, akkor a napokban történik...
        Tisztelt Doktornő! Két napja a barátom megujjazott, és éreztem hogy fáj és verzett is. Egyből abbahagytuk, de aznap és másnap is vereztem akkor csak barnás volt, most viszont piros a vér és elég bosegesnek mondanám. Ez mitől lehet? El fog...
        Tisztelt Doktor Úr! 50 éves nő vagyok. Az utolsó menstruációm 2017 novemberében volt. Már 2015 óta voltak kimaradozások. Szintén 2017 novemberében voltam utoljára rákszűrésen, amelynek P1-es lett az eredménye. Hüvelyi ultrahang vizsgálaton...
        Tisztelt Doktor Úr! Páromnak évek óta szemölcsök vannak a nemi szervén, kb 15-20éve szedtek is le neki, de azóta is elő-elő jön 1-1. Vett ACETOCAUSTIN-t, amit szokott időnként használni 1-2hétig (olyankor addig nem vagyunk együtt, azt mondja...
        Tisztelt Doktor úr! 2017 áprilisában hagytam abba a fogamzásgátló szedését, mert ősztől babát szerettünk volna. A menstruációm rendszeres volt, 28-29 napra megjött minden hónapban. Decemberben teherbe estem, de sajnos januárban missed ab-bal...
        Tisztelt Doktor Úr! 10 hetes terhes vagyok. Vérképpel és pajzsmirigy uh-gal igazolt autoimmun pajzsmirigy gyulladásom van (hashimoto), melyre Syntroxine-t szedek fél éve. Mivel a pajzsmirigy értékeimet még nem nagyon tolta el a betegség, csak 2...
        Tisztelt Doktor Úr! 20 hetesen elvetéltem fél ávvel ezelőtt.Tünet nélkül kinyilt a méhszáj.Azok nem derült ki. Most újra próbálkozunk a babával. Azóta kiderült a pco és az inzulinrezisztencia. Elkezdtem szedni a Clostilbegytet, volt...