• Alacsony vérnyomás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        39 éves kétgyermekes anya vagyok. 5 éve magas vérnyomást diagnosztizált az üzemorvos(170/100), azóta Lercatont szedek. Ez a gyógyszer kb 140/90 körüli értékre redukálta a vérnyomásomat. Mivel tavaly októberben az üzemorvos figyelmeztetett, hogy a vércukor értékem is kezd magas lenni, belekezdtem egy szénhidrát és zsírszegény diétába és elkezdtem sportolni is. Ezidő alatt 20 kilót fogytam, és teljesen jól érzem magam. A vérnyomáscsökkentőt azóta is szedem. A gondom az, hogy a bal lábam folyamatosan jéghideg, és a bal oldali combtő-ágyék nyomásra egy kicsit érzéketlen, mintha érzéstelenítve lenne. Nem fáj semmim. A vérnyomásom azóta 120/80 körül mozog vagy még annál is alacsonyabb. Okozhatja a fenti tüneteket az alacsony(abb)  vérnyomáshoz való hozzászokás? Köszönöm válaszát

        WEBBeteg szakértő válasza a hideg láb témában

        Kedves Kérdező!

        Az Ön által  alacsonyabbnak gondolt vérnyomás, teljesen normalis és nem hozható összefüggésbe az alsóvégtagi panaszaival. Érdemes lenne érsebészeti szakrendelést felkeresnie, hogy kizárják a kezdődő érszűkületet. A cukorbetegségnek is lehet szövődménye úgynevezett kisidegbántalom a végtagokban, ami okozhat néha hasonló tüneteket, de ehhez hosszabb idejű fennállása kell a betegségnek. Ideggyógyász ennek lehetőségét vizsgálattal ki tudja zárni. Emellett vannak emberek, akiknek mindenféle betegség nélkül hidegebb érzetű a végtagja.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bessenyei Mónika, neurológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-04 23:47:55; Megválaszolva: 2011. szeptember 22., 11:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Az előbbi levelemből még egy kérdés kimaradt. Az, hogy ilyen magas dózisban szedem a Lamolepet, vagyis nem tudom, hogy annak számít-e napi 2x100 mg és a Rivotrilt délben 0,5 mg, este 1,5 mg - hatással van a méhen belüli...
        Tisztelt Doktornő! Tegnap írtam Önnek, de a kérdéseimből van, ami kimaradt. Ha véletlenül van, amit újra megkérdezek, akkor elnézését kérem. Napi 2x100 mg Lamolepet szedek epilepsziára. Pszichiátriai okokból délben 0.5 mg, este pedig 1,5...
        Tisztelt Doktornő! Napi 2X100 mg Lamolepet szedek epilepsziára. Eredetileg napi 2 X 50 mg-ot állítottak be terápiás dózisként, amit a pszichiáterem megemelt. A neurológusommal és a nőgyógyászommal egyeztetve, fogamzásgátlás céljából...
        JÓ NAPOT KÍVÁNOK DOKTOR NŐ.OLYAN KÉRDÉSEM LENNE ŐNHÖZ MIVEL MÉG NEM VOLTAM ORVOSNÁL NEM TUDOM HOGY MILYEN SZAKTERÜLET FELÉ INDULJAK EL..ÉN EGY ISKOLÁBAN TAKARITOK ÉS KB 3 HETE A BAL HÜVELYK UJJAMNAB ZSIBBADÁST BIZSERGŐ ÉRZÉST...
        Tisztelt Dr.Nő! Hónapok óta vannak szédüléses panaszaim. Minden vizsgálat negatív volt csak az MR jelzett ki valamit. A következőt írta le A balsinus transversus területén a FLAIR mérésen magas jeladás ábrázolódik, az egyéb méréseken...
        Tisztelt Dr Nő! Kb 1 hónappal kezdődtek szédüléses panaszaim fülzúgással...egy hétig intenzíven szédültem az ágyból sem tudtam felkelni. Azóta is megmaradt bár inkább bizonytalanság érzés mint szédülés. Akkor minden vizsgálaton...
        Tisztelt Doktornő! Szakvéleményét szeretném kérni, illetve tanácsát, hogy tisztán láthassak az aktuálisan megkapott eredményeimmel kapcsolatosan, továbbá tudni szeretném a szükséges teendőket, illetve hogy mi vár rám mindezek tükrében....
        Üdvözlöm Dr. Úr/Nő ! 2 éve magán mri-n voltam ,gyermek korom óta gyakori fejfájás miatt. Az eredményem mindkét occipitalis kamraszarv mellett nehany 1-2 mm konflualó hypetintenz góc ábrazolódik a t2 mérésen.Máshol eltérés nincs.Anyukamat...
        Tisztelt Doktornö! Vezethet e szklerozis multiplexes beteg gépjàrmüvet? Ha màr elötte volt jogositvànya, nem kellene e azt a diagnozis utàn, sajàt ill. màsok biztonsàga érdekében bevonni? Véleményem szerint a volàn mögött egy SZM beteg...
        Tisztelt Doktornő! Jelenleg aktív kerékpáros sportoló vagyok. Hosszú távú túrákon/versenyeken is részt szoktam venni. Tavaly 1,5 évig sajnos helytelenül megválasztott nyereg volt fent a kerékpáromon és egy 600km-es túra után azt...