• Zsibbadás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Három hete a torkomra kaptam egy gyógyszert (lentebb gyógyszereknél), amit el is kezdtem szedni. Rá körülbelül egy hétre elkezdett zsibbadni a bőröm a bal mellem alatti résztől a hátam közepéig egy 5-10 centiméteres csíkban. A háziorvos azt mondta övsömör lehet, de a gyógyszer miatt nem jöttek ki a kiütések, szedjem tovább a gyógyszert. Végigszedtem az egész dobozt, de két héttel később még mindig ugyanúgy, ugyanabban a szakaszban és ugyanolyan mértékben zsibbad a bőröm. Nem fáj, egyébként nem érzek semmit, csak ha azon a részen a bőrömhöz érek, illetve néha viszket. Nem piros, nem kiütéses. Visszamentem az orvoshoz, azt mondta szedjem a Milgamma N gyógyszert, és ha még mindig nem múlik el (hetek múlva), akkor elküld ideggyógyászhoz. Viszont így, hogy a korábbi gyógyszer elfogyott, a karomon és a lábamon is zsibbad a bőröm, ott viszont nem csak akkor, ha hozzáérek, hanem bizsereg is (szintén a bal oldalon). A kérdésem az lenne, hogy nem lehet, hogy valami más okozza a problémám? Nem kéne kivizsgálásra mennem?

        Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza a zsibbadás témában

        Kedves Kérdező ! Az én véleményem szerint az Isoprinozin nevű gyógyszer a herpes vírus okozta Övsömör tüneteinek "gyengítésére" nem alkalmas. Az övsömör, vagyis latinul herpes zooster nevű betegség a jellegzetes fájdalmas,hólyagos kiütésekről ismerhető fel. A zsibbadásos tüneteket inkább gyógyszer mellékhatásnak tartom.Egyelőre nyugodjon meg, és vitaminokon kívül más kemikáliát ne szedjen. (Nem tartózkodott sokat klimatizált helységben?A kánikulai torokbajok egy részét biztosan a helytelenül használt, nem tisztított klímaberendezés okozza. Bár a jeges italok sem használnak.) Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. augusztus 21., 17:59; Megválaszolva: 2017. augusztus 23., 14:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Édesanyám egyensúlyzavarához szeretnék szakvéleményt kérni. A szédülése két évvel ezelőtt kezdődött, elég súlyos volt, sokáig fel sem tudott kelni az ágyból. Notropil infúziót kapott rá, akkor az segített, de...
        Tisztelt Doktornő! 29 éves nő vagyok, autoimmun pajzsmirigy betgségem van( enyhe lefolyású, 50 mg Euthíroxot szedek 15 éve) Egy kérdésem lenne Önhöz. Július végével kezdődően veszettség elleni sorozatoltást kaptam. Ez 21 napon belül 4...
        Kedves Doktornő! Szeretnék segítséget kérni Öntől az EEG leletem értelmezéséhez. Idézem a doktor úr által leírtakat: "A felvételen nyugalmi éber szakaszon végig 10-15 mikrovolt feszültségű agyi elektromos tevékenység, melyben a hátsó...
        Édesanyám néhány éve székletvisszatartási problémával küzd, ami korlátozza abban, hogy a lakást hosszabb-rövidebb időre elhagyja. Séta közben egyszer csak rájön a "szükség" és vagy alig ér el a lakásig, vagy nem tudja visszatartani a...
        Kedves Dr. Szappanos Zsuzsanna! Olvastam hogy az Esszenciális Tremorban szenvedő betegeknél sokkal nagyobb valószínüséggel fordul elő a Parkinson kór kialakulása, valamint demenica. Ez valóban így van? Minden jót kívánok!
        Tisztelt doktorno 39 eves vagyok ,neurologian voltam labzsibbadas ,kar zsibbadas,bal oldali eros comb,derek es agyek reszen eros fajdalmaim vannak,zsibbad a combon labfejem menes kozben is fajdalmat erzek,hatamon fekudni nem tudok ,mert eros fajdalmam van a...
        Tisztelt Dr. Szappanos Zsuzsanna! Anyukám Olivopontocerebelláris atrophia (multisystemás atrophia) szenved. A kérdésem az lenne, hogy ez a betegség örökletes-e, és milyen vizsgálatok útján lehet kideríteni, hogy én is beteg...
        Tisztelt Webbeteg! Már 1-2 éve, hogy szédüléssel és fülcsengéssel, illetve egyoldalú hirtelen besípolással megkerestem az orvosom, és Medazepam-ot írt ki rá. Hogy ettől e, de a szédülős vertigós érzés mérséklődött. Idén tavasszal...
        T.Dr NŐ! Sziveskedjék segíteni értelmezni az Mr-t és véleményezni kell-e műtét?Fokozott lordosis mellett kifejezett jobbra convex torsios scoliosis.a csigolyatestek magassága csökkent,az intervertebralis rések beszűkűltek,a felső...
        Üdvözletem!Szeretném a segítségüket kérni egy lelet értelmezésében. A párom másfél hónapja minden előzmény nélkül elájult futást közben.Rengeteg vizsgálat mellett (CT, EEG, melyeknél nem találtak semmit) elküldték MR, MRA...