• Lehetséges mellékhatás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktornő! 2014 február óta kezelnek epilepsziával. A korábbi neurotopot a felszedett súlyfelesleg miatt (13 kg pár hónap alatt) 2014 szeptemberben lecserélték. Azóta ezt állították be: Vimpat 100 mg - 2x1 Levetiracetam sandoz 1000 mg - 2x1 2014 decemberi eeg eredmény : bal oldali temporoparietalis interictalis izgalmi jelek (nem értem ez mit jelent) 2015 októbere óta teljesen rohammentes vagyok. Gyógyszerszintet nem néztek, legutóbbi eredmény csak a fent említett. Sajnos a kezelőorvosomtól messzire kerültem egy költözés miatt, ő 1 évre adott gyógyszerjavaslatot idén februárban mikor elköltöztem. Ezt a gyógyszeradagot mikor lehet csökkenteni? A reggeli adag bevétele után kínzó fejfájás gyötör hetek óta és kb egy hete csalánkiütések jelentek meg rajtam ami nagyon kellemetlen. Az itteni neurológián legkorábbi időpontot május 30-ra kaptam. Betegségem életem egy olyan szakaszában kezdődött ami nagyon megviselt, ahogy rendeződtek a dolgaim megszűntek a rohamaim. Ön szerint a panaszaim a gyógyszerek miatt lehetnek??

        Dr. Kerekes Éva válasza a epilepszia témában

        Tisztelt érdeklődő! Kezdem a legfontosabbal- a csalánkiütés, ha csak ezt a 2 gyógyszert szedi, mindenképpen indokolja, hogy lecseréljék vagy leállítsák azt a gyógyszert, ami okozza!Ezzel forduljon orvoshoz, pl. háziorvosához! A többiről sorjában. Az EEG leleten epilepsziára jellemző eltéréséket írtak le. Ez csak az Önt gondozó epileptológusnak fontos, többek közt ezért, hogy pontosabb prognózis állítson fel. A prognózis, azaz hogy lehet-e abbahagyni a gyógyszerek szedését, attól függ, hogy milyen epilepszia szindrómája van. A fejfájás lehet gyógszer mellékhatást, ezt a neuroógusűval beszélje meg. Érdemes olyan neurológust keresni, aki jártas az epilepsziában! (akinek van jártassági oklevele, vagy aki speciális epilepszia szakrendelésen rendel!) Az epilepszia nem a stressztől van, és bár a rohamokat a stressz kiválthatja, de a stresszmentes időszak nem jelenti azt,hogy a gyógyszer abbalehet hagyni... Remélem, sikerült epilepsziban jártas neurológust találnia!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kerekes Éva
        neurológus, gyermekneurológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Kerekes Éva

        Kérdés: 2017. április 26., 13:21; Megválaszolva: 2017. április 26., 22:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot kívánok. Nekem olyan panaszaim vannak amivel még orvosnál nem voltam mert nem tudom merre indukjak,melyik szakterületen. Napok óta/lassan hetek óta,lefekszem aludni a nap bármely napszakában arra ébredek hogy a balkezem/bal lábam/bal...
        Tisztelt doktornő! Édesanyám egyensúlyzavarához szeretnék szakvéleményt kérni. A szédülése két évvel ezelőtt kezdődött, elég súlyos volt, sokáig fel sem tudott kelni az ágyból. Notropil infúziót kapott rá, akkor az segített, de...
        Tisztelt Doktornő! 29 éves nő vagyok, autoimmun pajzsmirigy betgségem van( enyhe lefolyású, 50 mg Euthíroxot szedek 15 éve) Egy kérdésem lenne Önhöz. Július végével kezdődően veszettség elleni sorozatoltást kaptam. Ez 21 napon belül 4...
        Kedves Doktornő! Szeretnék segítséget kérni Öntől az EEG leletem értelmezéséhez. Idézem a doktor úr által leírtakat: "A felvételen nyugalmi éber szakaszon végig 10-15 mikrovolt feszültségű agyi elektromos tevékenység, melyben a hátsó...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! 15 éves gimnazista lány vagyok. Alsó óta idegrángásaim vannak változó mennyiségben. Mivel az állapot nem romlik, nem fordultam még orvoshoz, de mára már igen zavaró. Legtöbbször a lábamnál/lábfejemnél illetve...
        Édesanyám néhány éve székletvisszatartási problémával küzd, ami korlátozza abban, hogy a lakást hosszabb-rövidebb időre elhagyja. Séta közben egyszer csak rájön a "szükség" és vagy alig ér el a lakásig, vagy nem tudja visszatartani a...
        Kedves Dr. Szappanos Zsuzsanna! Olvastam hogy az Esszenciális Tremorban szenvedő betegeknél sokkal nagyobb valószínüséggel fordul elő a Parkinson kór kialakulása, valamint demenica. Ez valóban így van? Minden jót kívánok!
        Tisztelt doktorno 39 eves vagyok ,neurologian voltam labzsibbadas ,kar zsibbadas,bal oldali eros comb,derek es agyek reszen eros fajdalmaim vannak,zsibbad a combon labfejem menes kozben is fajdalmat erzek,hatamon fekudni nem tudok ,mert eros fajdalmam van a...
        Tisztelt Dr. Szappanos Zsuzsanna! Anyukám Olivopontocerebelláris atrophia (multisystemás atrophia) szenved. A kérdésem az lenne, hogy ez a betegség örökletes-e, és milyen vizsgálatok útján lehet kideríteni, hogy én is beteg...
        Tisztelt Webbeteg! Már 1-2 éve, hogy szédüléssel és fülcsengéssel, illetve egyoldalú hirtelen besípolással megkerestem az orvosom, és Medazepam-ot írt ki rá. Hogy ettől e, de a szédülős vertigós érzés mérséklődött. Idén tavasszal...