• Fogamzásgátló tabletta szedése, mellékhatások

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! A menstruációs ciklusom általában 26 napos szokott lenni, a 8. napon történt egy kisebb "szerelmi baleset" a párommal. A biztonság kedvéért kiváltottam egy Escapelle esemény utáni tablettát és megbeszéltük, hogy fogamzásgátlót fogok szedni. Elméletileg nem kellett volna meghoznia a vérzésemet (nőgyógyászom szerint), de bevétele után 1 héttel vérezni kezdtem, mellette nagyon rosszul voltam (fájdalmas hasi görcsök, puffadás, szédülés, gyengeség és levertség). Tegnap meglátogattam az orvosomat fogamzásgátló tabletta elkezdése miatt. Felírta nekem a Volinát és azt mondta ezt már most kezdjem el szedni. Tegnap este elkezdtem a szedését, a vérzésem pedig elmúlt, amit az esemény utáni hozott meg. Ma hajnalban arra keltem, hogy hánynom kell és ráz a hideg, ill. lázas vagyok. Nem tudtam bemenni dolgozni sem, még mindig rosszul érzem magam. Lehetséges, hogy a fogamzásgátló okozta ezt a hirtelen rosszullétet? Olvastam a papírjában, hogy nem szabad elkezdeni szedni, ha az ember az adott hónapban már szedett hormontartalmú készítményeket. Ön mit tanácsol, várjak inkább vele a következő ciklusom kezdetéig? Válaszát előre is köszönöm! Üdv, Varga Brigitta

        Dr. Szalóczy Péter válasza a tablettaszedés témában

        Kedves Brigitta! Nem feltétlen volt érdemes a sürgősségi tablettát beszedni, a 8. ciklusnapon, nincs még érett petesejt, hogy baj legyen. Az Escapelle több mint tízszeres hormon tartalmú a normál napi fogamzásgátlóhoz képest, így sokszor belezavar a vérzésbe. A lázasa állapot biztosan nem tabletta és hormonállapot függvénye. Lehet influenza? Ha elkezdte szedni és nem hagyott most ki egy napot sem még, szedje tovább, mint orvosa mondta. Ha több mint egy napot kihagyta, akkor már mindent hagyjon abba a következő vérzésig, használjon addig helyi fogamzásgátlót, (Patentex, Pharmatex), majd indítson tablettát a következő vérzés első napjától hosszú távra.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. február 15., 17:40; Megválaszolva: 2017. február 15., 18:52

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr.Nő! Hónapok óta vannak szédüléses panaszaim. Minden vizsgálat negatív volt csak az MR jelzett ki valamit. A következőt írta le A balsinus transversus területén a FLAIR mérésen magas jeladás ábrázolódik, az egyéb méréseken...
        Tisztelt Dr Nő! Kb 1 hónappal kezdődtek szédüléses panaszaim fülzúgással...egy hétig intenzíven szédültem az ágyból sem tudtam felkelni. Azóta is megmaradt bár inkább bizonytalanság érzés mint szédülés. Akkor minden vizsgálaton...
        Tisztelt Doktornő! Szakvéleményét szeretném kérni, illetve tanácsát, hogy tisztán láthassak az aktuálisan megkapott eredményeimmel kapcsolatosan, továbbá tudni szeretném a szükséges teendőket, illetve hogy mi vár rám mindezek tükrében....
        Üdvözlöm Dr. Úr/Nő ! 2 éve magán mri-n voltam ,gyermek korom óta gyakori fejfájás miatt. Az eredményem mindkét occipitalis kamraszarv mellett nehany 1-2 mm konflualó hypetintenz góc ábrazolódik a t2 mérésen.Máshol eltérés nincs.Anyukamat...
        Tisztelt Doktornö! Vezethet e szklerozis multiplexes beteg gépjàrmüvet? Ha màr elötte volt jogositvànya, nem kellene e azt a diagnozis utàn, sajàt ill. màsok biztonsàga érdekében bevonni? Véleményem szerint a volàn mögött egy SZM beteg...
        Tisztelt Doktornő! Jelenleg aktív kerékpáros sportoló vagyok. Hosszú távú túrákon/versenyeken is részt szoktam venni. Tavaly 1,5 évig sajnos helytelenül megválasztott nyereg volt fent a kerékpáromon és egy 600km-es túra után azt...
        Kedves Doktornő! Kb. 3 hete beütöttem a koponyámat (bal temporális csont hátsó-felső részénél). A koponyacsont nem sérült meg, nem veszítettem el az eszméletemet, sem szédülés, sem hányingerem nem volt. Azonban 1 napot követően elkezdett...
        Ct vizsgálatom eredménye Az extracerebralis liquorterek frontálisan mérsékelten tágabbak,a sulcusok kis fokban elmélyültek. Vélemény:frontálisan kis fokú corticalis atrophia jelei,mely tekintettel a fiatal életkorra kórjelzőnek tekinthető. Ez...
        Tisztelt Dokrornő. Azzal a problémavl forfulok önhöz,hogy egy hónappal ezelött a felkelést követöen nagyon nehezen bírtam tartani a fejem,mert nagyon nyomott és csak akkor csillapodott miután letettem a fejem.Már évek óta vannak a nyakammal...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő 14 éve ülőmunkát végzek,az utóbbi 2-3 évben egyre jobban fáj a nyakam. 3 hete teljesen lezsibbadt a kezem, lábam, haza kellett jönnöm munkahelyemröl. illetve onnan először ügyeletre mentem ahol nyugtatót adtak...