• Diprophos

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm! Már közel 3hónapja fájlalom a csuklómat, fekve nyomás után fájdult meg. Azóta valamelyest javult, de nem tudnám újra rendesen használni edzéseknél, mert pl. egy alap fekvőtámasz karhajlítás után érzem a fájdalmat. A sebész azt mondta, hogy egy ízület megnyúlhatott és az van begyulladva. Diprophos injekciót írt fel. Tudtam hogy szteroidról van szó, így kérdeztem hogy esetleg más nem lehetne e rá, és azt mondta hogy a gyógyszeres kezelés a gyomrot kezdené ki. Utánanéztem a diprophus injekciónak, és elég sokan vannak,akik a mellékhatásától sokáig szenvedtek/többnyire nők,de férfiak is/. Viszont sokan vannak azok is akiknek az injekció beadása után elmúlt a panasza. Véleményét szeretném kérni, hogy Ön szerint milyen lehetőségeim vannak? Adassak be egy injekciót és nézzem meg hogyan reagálok rá, avagy nem érdemes szteroiddal kezelnem? Minden nonszteroid krémet próbáltam, jegeléssel, fáslizással próbálkoztam, lassan már 1hónapja semmilyen terhelésnek nem teszem ki, de még mindig érződik- igaz már tompábban- a fájdalom. Ezen kívül hiánycikk az országban ez az injekció. Egyébként azt értem, hogy ez egy szteroid, és ha jól tudom egy hormonkészítmény, de mitől gyorsítja meg pl a sérülések gyógyulását, hogyan csökkenti gyorsabban a gyulladást? Előre is köszönöm segítségét!

        Dr. Bogdán Aurél válasza a csuklófájdalom, Diprophos témában

        Az Én gyakorlatomban az alábbi folyamat szerint szoktam kezelni az ilyen sérüléseket. Az első lépést Ön is kipróbálta gyulladáscsökkentő krémek és fásli alkalmazása. Ha ez nem használ, akkor következő lépésben a szájon át szedhető nem szteroid gyulladáscsökkentők következnek esetlegesen gipszsín kiegészítéssel. Való igaz, hogy vannak gyomrot érintő mellékhatásai, de ezek nem mindenkinél jönnek elő, illetve egy gyomorvédő gyógyszer együttes szedésével a kialakult mellékhatás legyőzhető. Mellesleg a Diprophos injekciónak is vannak mellékhatásai. Ha viszont a gyógyszeres kezelés is hatástalan (legalább 2 hétig, de lehet, hogy 1 hónapig szükséges a szedése), akkor jöhet az injekció. Ezt is maximum 3 alkalommal egy hét szünet beiktatásával célszerű adni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bogdán Aurél
        traumatológus, ortopédus

        Dr. Bogdán Aurél

        Kérdés: 2011. október 12., 12:11; Megválaszolva: 2011. október 15., 11:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Szakértő! 15 éves fiam bokái átlagos terhelés után (focizás, kirándulás) gyakran bedagadnak, hol egyik, hol másik, néha erős fájdalom is jelentkezik, akkor néhány napig járni sem tud. Legutóbbi alkalommal egyszeri magas (39 fok...
        Tisztelt szakértő orvos, Közel 6 éve abbahagytam a távfutást amit élsportként űztem, mivel időm és energiám sem engedte az egyetemi tanulmányok megkezdése végett, azonban többször is próbálkoztam visszatérni ez idő alatt és egy furcsa...
        Tisztelt Doktor Úr!Kislányunk 6 hetes,ma voltunk ultrahang vizsgálaton,ahol megállapították,hogy csípő uh vizsgálat javasolt.Jobb csípő alfa 49,béta 55,bal csípő alfa 54,béta 53.Graf 3,Graf 2.Ma picit megvizsgáltuk és hátul a combján vannak...
        Sajnos cseréplemezzel elvágtam itthon az ujjam ennek következménye az lett, hogy össze varrták majd a sebész dr úr az sztk-ban azt mondta 2 hét után, hogy a felső ujj perec nem funkcionál ezért össze kell varrni az ínat. Adott beutalot a...
        Tisztelt Doktor Úr! 3 nappal ezelőtt egy rossz mozdulat miatt kissé kiment a bokám. A lábfejemet gyűrtem leginkább magam alá. A bokámmal minden rendben, nem fáj,nincs bedagadva, az orvos szrint is rendben van. A lábfejem azonban több ponton is...
        Jó napot kívánok! Egy lassan 3 hete tartó problémáról szeretnék segítséget kérni, ugyanis én sportolok azon belül Labdarugást űzök és mint ahogy írtam 3 héttel ezelőtt az egyik edzésem közepén a jobb combomon fájdalmat tapasztaltam...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 5 éve zongorázom. 2017 novemberében mindkettő könyömbe kaptam egy fél adag diprophost, a teniszkönyökös fájdalmaim megszűntek. 2018 február óta fáj az alkarom, leginkább a csukló alsó része. Reggelente az ujjaim...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Reumatológiáról beutaltak sacroiliacalis MRI vizsgálatra, ahol Subchondralisan csontvelő ödémát állapítottak meg jobb oldalon nagy mértékben, bal oldalon mérsékelt fokban. Ezenfelül Erosiot mindkét oldalon,...
        Üdv: Dr úr 2018 07 18.an lépcsőzes közben kifordult a lábam, a fájdalom miatt azonnal kórházba szállított egy hozzámtartozó. A kórházban azonnal röntgen vizsgálatot csináltak ami nem mutatott különös elváltozást, de a doktor úr szalag...
        T. Doktor úr. 1 hónapja műtötték a bal kezem súlyos alagút szindrómaval. A műtéti seb mellett, alatt van azóta egy veromleny a csuklómat nem tudom rendesen mozgatni. Gombaszedokent dolgozom de nem tudom a gomba szárát levágni vagy erős...