• Műtét után zsibbadás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! A húgom merev lábakkal született ,számtalan műtéten van túl.A legutóbb február elején műtötték,mert nagyon fájt a talpán oldalt egy "dudor",illetve a sarka nem ért le.Lézeres beavatkozást végeztek,mellyel az ínszalagot nyújtották.Amint felébredt az altatásból szinte azonnal mondta,hogy rettentő zsibbadást érez a lábujjain(amelyik lábát műtötték).Ez a zsibbadás azóta sem múlt el,rettentő kellemetlen érzés és iszonyú fárasztó fent,talpon lenni,ami fájdalommal is párosul.Most 1 hete ismét megműtötték,de most szikével a talpán kb 10 cm hosszan vágták,állítólag valami bőrszövet " tokosodott" be és ez nyomta az idegeket.Az orvos szerint beképzeli,hogy még mindig zsibbad,de sajnos az igazság az,hogy valószínűleg nem tudják,hogy mi a gond.Továbbra is rettenetesen zsibbad neki.A kérdésem az lenne,hogy Ön szerint mi lehet a gond ,ill hova kellene fordulnunk?(egy másik orvos azt mondta egyszerűen,hogy" Hát csak elvágtak egy ideget!.Ha jól tudom,akkor ,ha így van akkor az mindig így lesz már,mármint a zsibbadás? Válaszát nagyon-nagyon várom és előre is köszönöm szépen! Tisztelettel:M.H.

        Dr. Bogdán Aurél válasza a zsibbadás témában

        Vizsgálat nélkül nehéz megfelelő választ adni. Elmondása alapján a kövekező lehetőségek állnak fent: - megsértették, vagy teljesen átvágták az ideget - a lézer hatására kialakult egy szövetszaporulat, mely nyomta, vagy még mindig nyomja az ideget. Az igaz, hogy ha átvágják az ideget, és nem egyesítik, illetve nem kerül felismerésre és nem érintkezik a két vége az idegnek, akkor ez végleges állapotnak tekinthető. Esetlegesen másodlagos idegvarrat segíthet, de ennek elvégezhetősége sok mindentől függ. Ha csak valamilyen szövetszaporulat nyomta az ideget és nem hosszú ideig (az időtartam hosszúsága egyénenként változó), akkor a szövetszaporulat eltávolításával megoldódhat a probléma. Azt tanácsolom keressenek fel egy idegsebészt, vagy egy kézsebészt (tudom, hogy lábról van szó, de Ők gyakran csinálnak másodlagos idegpótlást, és van olyan aki lábbal is foglalkozik) és kérjék ki a véleményüket. Addig esetleg B vitaminok szedése, szelektív ingeráram kezelés is jó hatású lehet.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bogdán Aurél
        traumatológus, ortopédus

        Dr. Bogdán Aurél

        Kérdés: 2010. november 20., 17:22; Megválaszolva: 2010. november 23., 22:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Szakértő! 15 éves fiam bokái átlagos terhelés után (focizás, kirándulás) gyakran bedagadnak, hol egyik, hol másik, néha erős fájdalom is jelentkezik, akkor néhány napig járni sem tud. Legutóbbi alkalommal egyszeri magas (39 fok...
        Tisztelt szakértő orvos, Közel 6 éve abbahagytam a távfutást amit élsportként űztem, mivel időm és energiám sem engedte az egyetemi tanulmányok megkezdése végett, azonban többször is próbálkoztam visszatérni ez idő alatt és egy furcsa...
        Tisztelt Doktor Úr!Kislányunk 6 hetes,ma voltunk ultrahang vizsgálaton,ahol megállapították,hogy csípő uh vizsgálat javasolt.Jobb csípő alfa 49,béta 55,bal csípő alfa 54,béta 53.Graf 3,Graf 2.Ma picit megvizsgáltuk és hátul a combján vannak...
        Sajnos cseréplemezzel elvágtam itthon az ujjam ennek következménye az lett, hogy össze varrták majd a sebész dr úr az sztk-ban azt mondta 2 hét után, hogy a felső ujj perec nem funkcionál ezért össze kell varrni az ínat. Adott beutalot a...
        Tisztelt Doktor Úr! 3 nappal ezelőtt egy rossz mozdulat miatt kissé kiment a bokám. A lábfejemet gyűrtem leginkább magam alá. A bokámmal minden rendben, nem fáj,nincs bedagadva, az orvos szrint is rendben van. A lábfejem azonban több ponton is...
        Jó napot kívánok! Egy lassan 3 hete tartó problémáról szeretnék segítséget kérni, ugyanis én sportolok azon belül Labdarugást űzök és mint ahogy írtam 3 héttel ezelőtt az egyik edzésem közepén a jobb combomon fájdalmat tapasztaltam...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 5 éve zongorázom. 2017 novemberében mindkettő könyömbe kaptam egy fél adag diprophost, a teniszkönyökös fájdalmaim megszűntek. 2018 február óta fáj az alkarom, leginkább a csukló alsó része. Reggelente az ujjaim...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Reumatológiáról beutaltak sacroiliacalis MRI vizsgálatra, ahol Subchondralisan csontvelő ödémát állapítottak meg jobb oldalon nagy mértékben, bal oldalon mérsékelt fokban. Ezenfelül Erosiot mindkét oldalon,...
        Üdv: Dr úr 2018 07 18.an lépcsőzes közben kifordult a lábam, a fájdalom miatt azonnal kórházba szállított egy hozzámtartozó. A kórházban azonnal röntgen vizsgálatot csináltak ami nem mutatott különös elváltozást, de a doktor úr szalag...
        T. Doktor úr. 1 hónapja műtötték a bal kezem súlyos alagút szindrómaval. A műtéti seb mellett, alatt van azóta egy veromleny a csuklómat nem tudom rendesen mozgatni. Gombaszedokent dolgozom de nem tudom a gomba szárát levágni vagy erős...