• Csonttörés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        93 éves anyámnál a röntgen elmozdulás nélküli szeméremcsont törést mutatott. Emiatt nagy fájdalmai vannak. Kíméletesen terhelni, illetve mozognia kellene, de a fájdalom ebben korlátozza. Aszthmája van, ezért kezdetben paracetamolos fájdalomcsillapítót ajánlottak, most diclofenacosat szed, de sajnos ezek nem bizonyultak hatásosnak. Kérdem, mi a véleményük a Donalgin átmeneti szedéséről, vagy van jobb? Fájdalomcsillapításban jártas szakembert esetleg tudnak ajánlani?
        Csonterősítőként Tovita+D3-at is szed. Mit lehetne még tenni a gyorsabb felépülés érdekében?

        WEBBeteg szakértő válasza a szeméremcsonttörés témában

        Tisztelt Kérdező!

        Ilyen erős fájdalom esetén valószínűleg nem elegendő a hagyományos nem szteroid fájdalomcsillapító. Ez mégis hatékonyabb lehet, ha helyileg próbálja alkalmazni kenőcs formájában, vagy tapasz formájában (pl. Flector tapasz). Ezen kívül erősebb  hatású a Contramal capsula, csak sajnos idősebb korban nagyobb a mellékhatások jelentkezésének a valószínűsége, így pl. szédülés gyakrabban jelentkezik mellette.
        Végső esetben, ha olyan csillapíthatatlan fájdalmai vannak, és  a fenti szerek egyike sem hatékony, akkor reumatológus szakorvos kábító fájdalomcsillapítót is javasolhat, ez szintén tapasz formájában.

         

        Üdvözlettel: Dr. Szamosi Szilvia

           Tisztelt kérdező!

          Az, hogy elmozdulás nélküli a törés, jó prgnózist jelent, mert így a kismedencei szervek sérülésének esélyei alacsonyak.a rendszeres, akár hetenkénti kontroll nagyon fontos, a fájdalomcsillapítással kapcsolatban azt tudom önnek mondani, hogy eléggé egyénre szabott.ami az egyik embernek kiválóan beválik, a másiknak nem használ.Nagyon sok un.NSAID, vagyis nem steroid tartalmú fájdalomcsillapító van forgalomban, a Donalgin gasználatával kapcsolatban nekem jó tapasztalataim vannak, de 93 éves korban sokkal inkább a tehermentesítés -ami nem állandó fekvést jelent!!-hasznosabb, mint a gyomornyálkahártyát irritáló gyógyszerek tartós szedése.5-6 hét kell a gyógyuláshoz, ezt a fent említett terápiával kell kivárni.Vannak olyan fájdalomcsillapítók, mint pl. a Mesulid, amely nem bántja a gyomrot, vagy egy új gyógyszer, a Zaldiar, melynek szintén nincs ilyen mellékhatása és tartalmaz egy erős hatású komponenst is. Célszerű ezeket a gyógyszereket gyomorvédelemben szedni, vagyis a szedésükkel egyidőben savtermelést csökkentő gyógyszereket szedni, mint a Quamatel, vagy a vény nélkül kapható Apo-Famotidin.

         

        Üdvözlettel: Dr. Juhász Csaba, traumatológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-21 10:16:16; Megválaszolva: 2011. október 03., 11:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr!Kislányunk 6 hetes,ma voltunk ultrahang vizsgálaton,ahol megállapították,hogy csípő uh vizsgálat javasolt.Jobb csípő alfa 49,béta 55,bal csípő alfa 54,béta 53.Graf 3,Graf 2.Ma picit megvizsgáltuk és hátul a combján vannak...
        Sajnos cseréplemezzel elvágtam itthon az ujjam ennek következménye az lett, hogy össze varrták majd a sebész dr úr az sztk-ban azt mondta 2 hét után, hogy a felső ujj perec nem funkcionál ezért össze kell varrni az ínat. Adott beutalot a...
        Tisztelt Doktor Úr! 3 nappal ezelőtt egy rossz mozdulat miatt kissé kiment a bokám. A lábfejemet gyűrtem leginkább magam alá. A bokámmal minden rendben, nem fáj,nincs bedagadva, az orvos szrint is rendben van. A lábfejem azonban több ponton is...
        Jó napot kívánok! Egy lassan 3 hete tartó problémáról szeretnék segítséget kérni, ugyanis én sportolok azon belül Labdarugást űzök és mint ahogy írtam 3 héttel ezelőtt az egyik edzésem közepén a jobb combomon fájdalmat tapasztaltam...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 5 éve zongorázom. 2017 novemberében mindkettő könyömbe kaptam egy fél adag diprophost, a teniszkönyökös fájdalmaim megszűntek. 2018 február óta fáj az alkarom, leginkább a csukló alsó része. Reggelente az ujjaim...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Reumatológiáról beutaltak sacroiliacalis MRI vizsgálatra, ahol Subchondralisan csontvelő ödémát állapítottak meg jobb oldalon nagy mértékben, bal oldalon mérsékelt fokban. Ezenfelül Erosiot mindkét oldalon,...
        Üdv: Dr úr 2018 07 18.an lépcsőzes közben kifordult a lábam, a fájdalom miatt azonnal kórházba szállított egy hozzámtartozó. A kórházban azonnal röntgen vizsgálatot csináltak ami nem mutatott különös elváltozást, de a doktor úr szalag...
        T. Doktor úr. 1 hónapja műtötték a bal kezem súlyos alagút szindrómaval. A műtéti seb mellett, alatt van azóta egy veromleny a csuklómat nem tudom rendesen mozgatni. Gombaszedokent dolgozom de nem tudom a gomba szárát levágni vagy erős...
        Tisztelt Doktornő! A véleményét szeretném kérni, mert nem tudom hová forduljak a problémámmal. Úgy kezdődött, hogy mivel építkezek, ott betonoztunk körülbelül 9 hete, ezután elmentem még biciklizni egyet, majd lefeküdtem. Arra keltem,...
        ajobb combomon a csipö alatt lévö csont járásnál borzalmasul fáj .ha husz méternél többet megyek le kell állnom pihenni.Mi a bajom?