• Húgysav és a magas vérnyomás összefüggése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Milurit szedésekor köszvényes roham vesz elő, igy a Milurit szedését nem is tudom folytatni. Van-e a diétán kivül más megoldás a húgysav csökkentés érdekében? Augusztusban volt egy tachykardiás rohamom (180 pulz/min). Katéterezéssel úgy néz ki, hogy a probléma jelentősen javult. Vajon a köszvénnyel nem hozható-e össze a ritmuszavarom, ill. a magasvérnyomásom. Egyébként nem vagyok különösebben stesszes. Üdvözlettel: maripeter

        WEBBeteg szakértő válasza a húgysavcsökkentés témában

        Tisztelt Kérdező!

        Sajnos Magyarországon egyéb húgysavszintet hatékonyan csökkentő gyógyszerek (probenicid, sulfinpyrazon, vagy benzbromaron) nincsenek forgalomban. Ha magas vérnyomás is van, a losartan hatóanyagú vérnyomáscsökkentő javasolt, mert annak van hugysavcsökkentő hatása is. Ezen kívül a zsírcsökkentő fenofibrát szintén hugysavcsökkentő hatású. Tehát egy komplex metabolikus zavar esetén kezelni kell a zsírszintet, a vérnyomást, illetve a diéta is alapvetően fontos. A ritmuszavar azonban nem valószínű, hogy összefügg a betegséggel.

        Üdvözlettel: Dr. Szamosi Szilvia

         

        Kedves kérdező!


        A ritmuszavar valószínűleg nem függ össze a köszvénnyel, de a magas húgysavszint gyakran társul metabolikus szindrómához (hasi elhízás, kóros vérzsírszintek, emelkedett vércukor, magasvérnyomás). Ha a Miluritot nem bírja, marad a diéta - csökkentett fehérjebevitel, fokozott folyadékfogyasztás, alkoholtilalom, túlsúly esetén fogyás csökkentheti a húgysavszintet. Esetleg megpróbálható átmenetileg a Milurit mellett kolhicin, gyulladáscsökkentő adása, melyek kivédhetik a kezdeti adagolás melletti rohamokat, bár többnyire csak tünetmentes esetben javasolják a Milurit elkezdését - ez ügyben konzultáljon reumatológussal. Bizonyos vérnyomáscsökkentők, mint pl. a losartan hatóanyagúak,  kedvezően hatnak a húgysavszintre (a losartan fokozza a húgysavürítést), ez is megpróbálható.

         

         Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-27 21:41:06; Megválaszolva: 2011. szeptember 19., 12:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Szakértő! 15 éves fiam bokái átlagos terhelés után (focizás, kirándulás) gyakran bedagadnak, hol egyik, hol másik, néha erős fájdalom is jelentkezik, akkor néhány napig járni sem tud. Legutóbbi alkalommal egyszeri magas (39 fok...
        Tisztelt szakértő orvos, Közel 6 éve abbahagytam a távfutást amit élsportként űztem, mivel időm és energiám sem engedte az egyetemi tanulmányok megkezdése végett, azonban többször is próbálkoztam visszatérni ez idő alatt és egy furcsa...
        Tisztelt Doktor Úr!Kislányunk 6 hetes,ma voltunk ultrahang vizsgálaton,ahol megállapították,hogy csípő uh vizsgálat javasolt.Jobb csípő alfa 49,béta 55,bal csípő alfa 54,béta 53.Graf 3,Graf 2.Ma picit megvizsgáltuk és hátul a combján vannak...
        Sajnos cseréplemezzel elvágtam itthon az ujjam ennek következménye az lett, hogy össze varrták majd a sebész dr úr az sztk-ban azt mondta 2 hét után, hogy a felső ujj perec nem funkcionál ezért össze kell varrni az ínat. Adott beutalot a...
        Tisztelt Doktor Úr! 3 nappal ezelőtt egy rossz mozdulat miatt kissé kiment a bokám. A lábfejemet gyűrtem leginkább magam alá. A bokámmal minden rendben, nem fáj,nincs bedagadva, az orvos szrint is rendben van. A lábfejem azonban több ponton is...
        Jó napot kívánok! Egy lassan 3 hete tartó problémáról szeretnék segítséget kérni, ugyanis én sportolok azon belül Labdarugást űzök és mint ahogy írtam 3 héttel ezelőtt az egyik edzésem közepén a jobb combomon fájdalmat tapasztaltam...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 5 éve zongorázom. 2017 novemberében mindkettő könyömbe kaptam egy fél adag diprophost, a teniszkönyökös fájdalmaim megszűntek. 2018 február óta fáj az alkarom, leginkább a csukló alsó része. Reggelente az ujjaim...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Reumatológiáról beutaltak sacroiliacalis MRI vizsgálatra, ahol Subchondralisan csontvelő ödémát állapítottak meg jobb oldalon nagy mértékben, bal oldalon mérsékelt fokban. Ezenfelül Erosiot mindkét oldalon,...
        Üdv: Dr úr 2018 07 18.an lépcsőzes közben kifordult a lábam, a fájdalom miatt azonnal kórházba szállított egy hozzámtartozó. A kórházban azonnal röntgen vizsgálatot csináltak ami nem mutatott különös elváltozást, de a doktor úr szalag...
        T. Doktor úr. 1 hónapja műtötték a bal kezem súlyos alagút szindrómaval. A műtéti seb mellett, alatt van azóta egy veromleny a csuklómat nem tudom rendesen mozgatni. Gombaszedokent dolgozom de nem tudom a gomba szárát levágni vagy erős...