• Rheumatoid arthritis és gyermekvállalás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Szántó Antónia!
         
        23 éves vagyok, 2 éve diagnosztizáltak nálam rheumatoid arthritis-t. Először kaptam 2 szteroid lökést, majd methotrexatot kezdtem szedni, ezt egy évig bírtam , volt egy kis probléma a májammal és Aravát szedek ( 20 mg-ot naponta) 2008. júliusa óta.
        A vérképem nem szokott kimondottan rossz lenni, a süllyedés 15-20 körül van, a reuma faktor 100-140 között a crp pedig 4 körül, az Arava szedése mellett. A kisizületeim érintettek, mindkét kézfejem ujjai, csuklóim, mindkét lábélem és a lábujjaim izületei is be szoktak gyulladni.
        A problémám a következő: gyermeket szeretnénk a párommal, de az aravát a mai napig szedem. Tudom, hogy károsítja a magzatot és nem szabad szedni terhesség alatt, sőt két évvel teherbeesés előtt sem. Amikor ezt nekem felírta a szolnoki reumatológusom, azt mondta, hogy fel lehet gyorsítani a kiürülését bizonyos gyógyszerekkel.
        Nagyon félek, hogy a leendő babánknak valami baja esik, vagy akár nekem a terhesség alatt, ezért azt szeretném kérdezni, hogy mikor kellene abbahagynom, tényleg létezik-e olyan gyógyszer ami felgyorsítja kiürülést, kihez fordulhatok ezzel a problémával, hogy biztos legyek abban, hogy minden rendben fog menni?Ön esetleg tudna segíteni, ha nem akkor tudna ajánlani valakit aki ennek a területnek a specialistája?
        Válaszát előre is köszönöm!
        Tisztelettel: B. Anita.

        WEBBeteg szakértő válasza a gyermekvállalás témában

        Tisztelt Kérdező!

        Az Arava kiürülését valóban meg lehet gyorsítani. Ez a készítmény azonban Magyarországon nincs forgalomban, így tehát arra van esély, hogy az adott kórház reumatológusa esetleg be tudja szerezni Önnek a kórházi, vagy valamelyik egyetemi patikából. Ez a készítmény a cholestyramin, melyből 11 napon át napi 3x8 g-t kell szedni, illetve alternatív lehetőségként aktív szénnel is írják, hogy elősegíthető a gyógyszer kiürülése. Ebben az esetben szintén 11 napon át napi 4x 50 grammot ajánlanak, Az ajánlásban benne van az is, hogy az Arava szérumszintjét kell még ellenőrizni a kezelés előtt, majd  14 nap múlva, és 0,02 mg/l alatt kell lennie ennek. Ezt követően 3 hónapot kell várni, hogy a magzati toxicitást minimálisra csökkentsük, de ha saját magamról lenne szó, én fél évet várnék. Ez a szérumszint meghatározás is erősen kérdéses, ugyanis nem tudom, hogy néznek-e valahol ilyet Magyarországon!
        Megkérdezem, hogy a DEOEC gyógyszertárben van-e ebből a készítményből, és akkor jövő hét folyamán visszatérhetünk rá!

        Tisztelettel: 
         

         Dr. Szamosi Szilvia belgyógyász-reumatológus

         

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-22 08:57:56; Megválaszolva: 2011. augusztus 25., 13:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Szakértő! 15 éves fiam bokái átlagos terhelés után (focizás, kirándulás) gyakran bedagadnak, hol egyik, hol másik, néha erős fájdalom is jelentkezik, akkor néhány napig járni sem tud. Legutóbbi alkalommal egyszeri magas (39 fok...
        Tisztelt szakértő orvos, Közel 6 éve abbahagytam a távfutást amit élsportként űztem, mivel időm és energiám sem engedte az egyetemi tanulmányok megkezdése végett, azonban többször is próbálkoztam visszatérni ez idő alatt és egy furcsa...
        Tisztelt Doktor Úr!Kislányunk 6 hetes,ma voltunk ultrahang vizsgálaton,ahol megállapították,hogy csípő uh vizsgálat javasolt.Jobb csípő alfa 49,béta 55,bal csípő alfa 54,béta 53.Graf 3,Graf 2.Ma picit megvizsgáltuk és hátul a combján vannak...
        Sajnos cseréplemezzel elvágtam itthon az ujjam ennek következménye az lett, hogy össze varrták majd a sebész dr úr az sztk-ban azt mondta 2 hét után, hogy a felső ujj perec nem funkcionál ezért össze kell varrni az ínat. Adott beutalot a...
        Tisztelt Doktor Úr! 3 nappal ezelőtt egy rossz mozdulat miatt kissé kiment a bokám. A lábfejemet gyűrtem leginkább magam alá. A bokámmal minden rendben, nem fáj,nincs bedagadva, az orvos szrint is rendben van. A lábfejem azonban több ponton is...
        Jó napot kívánok! Egy lassan 3 hete tartó problémáról szeretnék segítséget kérni, ugyanis én sportolok azon belül Labdarugást űzök és mint ahogy írtam 3 héttel ezelőtt az egyik edzésem közepén a jobb combomon fájdalmat tapasztaltam...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 5 éve zongorázom. 2017 novemberében mindkettő könyömbe kaptam egy fél adag diprophost, a teniszkönyökös fájdalmaim megszűntek. 2018 február óta fáj az alkarom, leginkább a csukló alsó része. Reggelente az ujjaim...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Reumatológiáról beutaltak sacroiliacalis MRI vizsgálatra, ahol Subchondralisan csontvelő ödémát állapítottak meg jobb oldalon nagy mértékben, bal oldalon mérsékelt fokban. Ezenfelül Erosiot mindkét oldalon,...
        Üdv: Dr úr 2018 07 18.an lépcsőzes közben kifordult a lábam, a fájdalom miatt azonnal kórházba szállított egy hozzámtartozó. A kórházban azonnal röntgen vizsgálatot csináltak ami nem mutatott különös elváltozást, de a doktor úr szalag...
        T. Doktor úr. 1 hónapja műtötték a bal kezem súlyos alagút szindrómaval. A műtéti seb mellett, alatt van azóta egy veromleny a csuklómat nem tudom rendesen mozgatni. Gombaszedokent dolgozom de nem tudom a gomba szárát levágni vagy erős...