• Gyógyszer-intox?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Nő/Úr! Kérem,segítsen,teljesen tanácstalan vagyok.Kb.3 hete kezdődtek az izületi/?/panaszaim azzal,h a jobb kézfejemen,az ínhüvelynél kicsit bedagadt,piros volt,és nyomásérzékeny.Borogattam,2nap múlva elmúlt,viszont a bal vállam kezdett nagyon fájni,ez kb.megint 2 napig tartott.a következő a jobb térdem,majd vele egyidőben szinte a bal térdem,csuklóim,több ujjam,bokám,lábfejemben több helyen,szóval szinte az összes izületi résznél kezdett fájni.Xefot 8mg.szedtem,még a 2 évvel ezelőtti kéz-ideggyull.-ból maradt,és Mydetont150mg-ot.Amíg a gysz.hatása tart,addig jó.Mihelyst múlik kezdődik a fájdalom,ami 3-4 h múlva olyan szintet ér el,h még 1 üres poharat sem tudok megfogni.A térdem járás közben alig fáj ilyenkor,viszont leülésnél,és felállásnál majd'megőrülök.Legjobban forgó-és feszítő mozgáskor a legrosszabb.Semmi külső tünet nincs,talán a térdeim dagadtabbak kicsit.Hőemelk.,láz nincs.Január óta szedek-elég nagy dózisban-Zoloftot150mg,ill.Tegretolt800mg/nap.(bipoláris zavar)Ősszel voltam gastro.-ill.colonoskópián,amin cryptopapillitis,refluxok,ill.epés gyomor-felmaródás szerepel.Laborom:AST249IU/ml,CRP4.7mg/l,húgysav neg,GOT:94U/l,GPT105U/l,ALP neg,GGT52U/l.LYM19%,MON8.6%,NEU70.5%.We4/h.WBC neg.(a negatívnak írt értékeim jók voltak)Szeretném tudni,ezek a panaszok lehetnek-e a viszonylag sok gyógyszertől.Azt sem tudom igazán eldönteni,h mi fáj.Izom,ideg,kötőszövet,izület,mert az egész izületi rész fáj.Nagyon befolyásolja az életminőségemet,és lassan már a munkámat is ez az egész,mert a gyógyszerektől már a gyomrom is kezd fájni.Szükségem van az izületeimre.Nővér vagyok,és ápolni akarok.Elég nekem a bip.depr.!Bocsánat,de dühös is vagyok erre az egészre.Köszönöm,tisztelettel A.

        WEBBeteg szakértő válasza a sokízületi gyulladás témában

        Kedves Kérdező!

        Valóban az emelkedett GOT és GPT utalhat toxicus (pl. gyógyszer okozta) májkárosodásra, azonban vírusos májgyulladás is okozhat sokízületi gyulladást. Ami nem illik a képbe az, hogy a gyulladásos paraméterek normál tartományban vannak, ez egyébként komolyabb ízületi gyulladást is kizár. Javaslom a laborerdmények 1-2 héten belüli kontrollálását, Xefo helyett Apranax szedését (ha feltétlenül szükséges gyulladáscsökkentő), mert ez kevésbé májtoxicus. Leletektől függően hepatológiai, illetve reumatológiai vizsgálat szükséges. A diagnózist valószínűleg a kórlefolyás fogja megadni.

        Dr. Groák Péter, reumatológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-05-12 11:31:38; Megválaszolva: 2011. augusztus 19., 08:35

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Szakértő! 15 éves fiam bokái átlagos terhelés után (focizás, kirándulás) gyakran bedagadnak, hol egyik, hol másik, néha erős fájdalom is jelentkezik, akkor néhány napig járni sem tud. Legutóbbi alkalommal egyszeri magas (39 fok...
        Tisztelt szakértő orvos, Közel 6 éve abbahagytam a távfutást amit élsportként űztem, mivel időm és energiám sem engedte az egyetemi tanulmányok megkezdése végett, azonban többször is próbálkoztam visszatérni ez idő alatt és egy furcsa...
        Tisztelt Doktor Úr!Kislányunk 6 hetes,ma voltunk ultrahang vizsgálaton,ahol megállapították,hogy csípő uh vizsgálat javasolt.Jobb csípő alfa 49,béta 55,bal csípő alfa 54,béta 53.Graf 3,Graf 2.Ma picit megvizsgáltuk és hátul a combján vannak...
        Sajnos cseréplemezzel elvágtam itthon az ujjam ennek következménye az lett, hogy össze varrták majd a sebész dr úr az sztk-ban azt mondta 2 hét után, hogy a felső ujj perec nem funkcionál ezért össze kell varrni az ínat. Adott beutalot a...
        Tisztelt Doktor Úr! 3 nappal ezelőtt egy rossz mozdulat miatt kissé kiment a bokám. A lábfejemet gyűrtem leginkább magam alá. A bokámmal minden rendben, nem fáj,nincs bedagadva, az orvos szrint is rendben van. A lábfejem azonban több ponton is...
        Jó napot kívánok! Egy lassan 3 hete tartó problémáról szeretnék segítséget kérni, ugyanis én sportolok azon belül Labdarugást űzök és mint ahogy írtam 3 héttel ezelőtt az egyik edzésem közepén a jobb combomon fájdalmat tapasztaltam...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 5 éve zongorázom. 2017 novemberében mindkettő könyömbe kaptam egy fél adag diprophost, a teniszkönyökös fájdalmaim megszűntek. 2018 február óta fáj az alkarom, leginkább a csukló alsó része. Reggelente az ujjaim...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Reumatológiáról beutaltak sacroiliacalis MRI vizsgálatra, ahol Subchondralisan csontvelő ödémát állapítottak meg jobb oldalon nagy mértékben, bal oldalon mérsékelt fokban. Ezenfelül Erosiot mindkét oldalon,...
        Üdv: Dr úr 2018 07 18.an lépcsőzes közben kifordult a lábam, a fájdalom miatt azonnal kórházba szállított egy hozzámtartozó. A kórházban azonnal röntgen vizsgálatot csináltak ami nem mutatott különös elváltozást, de a doktor úr szalag...
        T. Doktor úr. 1 hónapja műtötték a bal kezem súlyos alagút szindrómaval. A műtéti seb mellett, alatt van azóta egy veromleny a csuklómat nem tudom rendesen mozgatni. Gombaszedokent dolgozom de nem tudom a gomba szárát levágni vagy erős...