• Nőgyógyászat/menonapuza

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!

         

        2008. novemberében nőgyógyászati műtéten estem át (42 éves vagyok), melynek következtében eltávolították a méhemet és mindkét petefészkemet. Ezt követően hormontapaszt használtam a mai napig, most fogyott el az utolsó darab. Már sok helyen utánaolvastam a témának, illetve a nógyógyászomtól is tanácsot kértem a tekinteben, hogy hogyan tovább? Alkalmazzam-e a hormonpótlást továbbra is, vagy hagyjuk a természetre a dolgot, majd megoldódik, de igazán használható tanácsot nem kaptam, hiszen mind az orvos, mind pedig a leírt instrukciók alapján arra jutottam, hogy nekem kell eldöntenem, hogy mit tegyek. Olvastam arról, hogy nagyon sokféle betegség ellen megvéd a hormonpótlás illetve fiatalon tartja a szervezetet, azonban azt is olvastam, hogy hátulütőként növeli a mellrák kockázatát, bár én csak kizárólag ösztrogén tartalmú tapaszt használtam eddig, ami állítólag nem annyira növeli mint a komplett hormonok. Mit tegyek, mivel őrzöm jobban az egészségem, ha továbbra is pótolom a hormonokat, nem fog-e túlzott elhízást okozni, ha abbahagyom (hajlamos vagyok a hízásra). Az utóbbi időben vettem egy szobakerékpárt és azon minden nap tekerek 20-30 percet, valamint odafigyelek a táplálkozásra is, bár ez nem mindig sikerül. Szeretném az Ön véleményét is meghallgatni e témában.

        Még egy kérdéssel hadd zavarjam, pár hete azt tapasztaltam, hogy a kisajkam az egyik oldalon úgymond behúzódott, fájni nem fáj, csak kellementlen száraz érzetet kelt. Ezen kívül asszimetrikussá is vált. Nem tudom, hogy ez is lehet-e a műtét következménye, vagy ártalmatlan tünet, illetve inkább meg kellene mutatnom orvosnak?

        WEBBeteg szakértő válasza a hormonpótlás témában

        Kedves Kérdező!


        Asszimmetriához a műtétjének semmi köze. 5 évig használhatná a tapaszt -néha fél évente progesteront is a mell védelme miatt. Ha vannak klimaxos panaszai mindenképpen, ha nincsenek, dönthet úgy hogy később kezdi el a terápiát.


        Üdvözlettel: Dr. Nyitray Gábor

        A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-22 11:53:24; Megválaszolva: 2011. szeptember 15., 10:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Webbeteg drÚR/NŐ ! Barátcserje krém, vagy Premens tabletta? Tüneteim (jó ideje tartanak) : Erős hajhullás, fáradságérzet, rossz éjszakák...nyugtalanság, érzelmi hullámok, libidó szinte teljes hiánya, erőteljes izzadás-...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 2017. március 25-én jött meg utoljára a mensesem. Május 8-án voltam nőgyógyásznál, a leletemen szinte minden normális, vizsgálati lelet, UH lelet is, semmi kóros azon kívül, hogy a méh-nyálkahártya vastagsága...
        Tisztelt dr Nö. 48 éves vagyok és 3 éve már a változo korban vagyok.Már 3 éve nem volt meg a vérzésem se.Elég jo viselem a változo kor tuneteit. Éjszakai izzadas,ingerulékenység,álmatlanság stb de igazábol el tudom viselni nem kell...
        A Gynoflorhüvelytablettát orvos írta fel,de nem tudom hogy használhatom-e akkor ha van olyan barna folyásom mint amikor megakarna jönni a menses.Most kerültem bele a menopauzába.Nem tudom hogy így használhatom-e tovább a hüvelytablettát vagy...
        Nincs gpmbàs fertőzésem mégis viszket anemi szerv külsőleg.milyen krémet javasol a tünet enyhitésére az ovestinen kivül.a vàltozó kor tüneteire Femseen kapszulát szedek. Köszönöm válaszát
        Tisztelt Doktor Úr! Február végén lesz egy artroszkópos elülső keresztszalag-pótló műtétem. A szalagom korábban sérült, elszakadt, valamint ennek következtében Baker ciszta is kialakult a térdhajlatomban. Két kérdésem lenne. Első, hogy...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Kb. 2 hete mellbimbóim érzékenyek, időnként hasi görcsök, hasi fájdalom jelentkezik, sűrűn, szinte napi szinten érzem, mintha épp most akarna megjönni. Legutóbbi menzeszem 2 és fél napig tartott, majd hirtelen...
        Egy hete fájnak a melleim ha hozzá érek vagy nyomodik valamihez, Önmagában nem. Korom miatt érzem már a menopauza jeleit 2 hónapig nem volt menstruációm majd jöttek a jelek nagyon feszült a mellem ideges türelmetlen voltam majd menstruáció. A...
        Tisztelt Doktor úr! 2014.februárjától nem menstruálok.és 2014 novemberében norcolutot írt fel orvosom ,amit beszedtem és ennek hatására megjött a vérzésem decemberben,januárban,márciusban és áprilisban..Eközben több vizsgálat is...
        Tisztelt doktor Úr! Lehet, hogy már harmadszor jelenik meg ez a szöveg önnél a gyakorlatlanságom miatt, ezért elnézést kérek4 54 éves koromban egyik hónapról a másikra elmaradt a menzeszem, panaszom közvetlenül előtte nem volt. Két évvel...