• Ha javul az értékem abba lehet majd hagyni?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! 30 éves vagyok, normál testsúlyú, keveset mozgok, a munkám stresszes. Kb. egy éve fordul elő nálam olyan tünet, hogy havi 1-2 alakalommal 1-1 nagyobb szív beütést érzek. Ez kb. 3 hete, 1 hétig napi több alkalommal jelentkezett. Azóta szintén ritkán fordult elő. Ezen a héten voltam kardiológiai szakrendelésen, ahol EKG, terheléses EKG, szívultrahang és labor vizsgálatot végeztek. Ami nem volt rendben, az a vérnyomásom, mely nyugalmi állapotban 150/90 Hgmm (a vizsgálat napján szintén nagyon sok stressz ért), majd a terheléses EKG vizsgálat során 125 watton 2 perc alatt a vérnyomásom MaxRR: 210/110 Hgmm, max.Fr. 180/min. volt. Ezután tensioemelkedés miatt megállt a vizsgálat. Továbbá "normocard, hypertensiv válasz" szerepel a vizsgálati anyagomon (az utóbbit nem tudom, hogy mit takar). ST eltérés, ritmuszavar nem alakult ki, mellkasi panasz nem lépett fel. Terhelésre adott tensioválasz miatt reggel 2,5 mg Nebilet szedését javasolta az orvosom. Az alábbiakat kérdezném Öntől: A terheléses EKG során mért 210/110 Hgmm értéknek is lehet az oka a pillanatnyi stressz, vagy ezt más okozza, vagyis ez alapján Én magas vérnyomás betegségben szenvedek? - az Én esetemben Ön szerint mennyinek kellene lennie ilyen fizikai terhelés alatt a vérnyomásomnak, ill. mennyi idő alatt mehet fel ilyen magasra? A 2 perc nagyon rövid időnek tűnik. - mit jelent a maxFr. 180/min.? - mit kell a "normocard, hypertensiv válasz alatt érteni? - tartok attól, hogy ezután folyamatosan vérnyomáscsökkentőt kelljen szednem. Esetleg ha javulnának az értékeim a gyógyszer mellett életmódváltással, akkor Ön szerint ezt abba lehetne-e hagyni valaha, ill. mit javasolna? (gyógyszer, étrend, mozgás) Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Takács Zoltán

        WEBBeteg szakértő válasza a terheléses EKG, stressz, magas vérnyomás témában

        Kedves Zoltán! A terhelésre adott hypertenzív válasz (vagyis a túlzott vérnyomás-emelkedés) valószínűleg nem a stressz miatt van, inkább már az érrendszer "betegségét" jelzi. Mindenképpen érdemes az életmódon is változtatni, de pont emiatt a terheléses válasz miatt (180 Hgmm fölé nem nagyon kellett volna menni a vérnyomásnak) a mozgással csínján kellene eleinte bánni- kezdetben rendszeres (napi legalább 30 perc) séta is megteszi, aztán kontroll terhelést követően lehet szó komolyabb sportról (pl. futás, kerékpár). Próbáljon elsajátítani valamilyen stresszoldó technikát, figyeljen az étrendre (kevesebb só, több zöldség-gyümölcs, hal, sovány hús és tejtermék), hagyja abba a dohányzást, ha dohányos. Jó lenne vérnyomásnaplót is vezetni, és ezzel menni kontrollra. Fiataloknál, ha nincs egyéb kockázati tényező, általában életmódváltás javasolt első lépésként, lehet, hogy ráért volna még a gyógyszer, de valami miatt ezt az adott helyzetben a kezelőorvos így ítélte meg. Való igaz, ha elkezdte szedni a gyógyszert, már nem olyan szívesen állítják le, ha mellette rendben van a vérnyomás, de ezt beszélje meg kontroll alkalmával a kezelőorvossal (a megítélésben segíthet a vérnyomásnapló).

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2011. október 29., 21:48; Megválaszolva: 2011. október 30., 21:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...
        Üdvözlöm azzal fordulok Önhöz hogy kiskorom óta magas a vérnyomásom de kezelni csak terhesség alatt kezdték dopegyttel majd szülés után nebiletet kaptam újabb terhesség alkalmával újra dopegyt majd szülés után vissza tértem a nebiletre...
        Tisztelt DoktornÚr/Nő!Magasvérnyomás betegséget állapítottak meg részemre. Erre kaptam kettő gyógyszert:1.Coverex forte comb,napi 1tbl.2:covercard 10/10-napi 1 tabletta szintén. Kérdésem,nem sok e a napi összesen 20mg perindopril-arginin...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Szakmai javallatot szeretnék kérni, hogy merre tovább?! Mindent megakarok tenni, hogy panaszaim elmúljanak, mert ez így nem élet, akadályozva vagyok a munkában, mozgásban, nincs egy boldog pillanatom. 24 éves vagyok,...
        Tisztelt Dr.Nő. Férjem 74 éves. Az alábbi vérnyomás csökkentőket szedi: R:Portiron 100, E:Normodipin 10 és Doxazosin Sandos URO4mg. Cukra 6-os a három havi sem éri el a 7-es értéket.Gyógyszer nélkül diétával tartjuk ezt az értéket.Az...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! Anyukám 15 éven keresztül szedett Covercard 5/5-öt, reggelente fél tablettát magas vérnyomásra, ezalatt tökéletesek voltak az értékei. Aztán kb. 3 hónappal ezelőtt szivritmuszavara lett és egyik napról a másikra...