• Gyógyszerek

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Először is szeretném megköszönni múltkori válaszát, amitől megnyugodtam. Korábban már írtam, hogy kb. 1 hete kezdtem el szedni a Norvasc (2x 5mg) és a Concor (2x 2,5mg) tablettát. Vérnyomásom azóta szinte minden mérésnél 130/80 körüli, sőt késő estére volt hogy 110/80 vagy 120/80 volt. Azonban több helyen is olvastam, hogy azon emberek körében, akik szintén ezeket a gyógyszereket alkalmazzák, pár alkalommal előfordult, hogy vérnyomásuk eléggé (200/100) kiugrott. Kérdésem az lenne, hogy esetemben melyik az a maximális vérnyomás érték, amelynél orvost, esetleg mentőt kell hívnom, mert én is félek ettől, hogy ez talán velem is előfordulhat. Vérnyomásom a gyógyszerek szedése előtt maximum 150/100 volt. Ezek kiegészítőjeként Xanax-ot is szedek napi 3 alkalommal 0, 25 mg-ot (családtag elhalálozása miatt). Ezenkívűl még abban nem vagyok biztos, hogy ezen gyógyszerek mellett fájdalom esetén (pl. fej-, fogfájás stb.) mely fájdalomcsillapítót/kat vehetem be. Végül még azt szeretném megkérdezni, hogy naponta kb. hány alkalommal célszerű megmérni a vérnyomásomat és milyen időközönként, mert van úgy, hogy egy nap 7szer, esetleg 8szor is megmérem, és van, hogy 2 mérés között nem telik el, csak 1 óra. Válaszát előre is köszönöm. Ezenkívűl napi szinten igyekszem sportolni( szobakerékpár stb), mivel túlsúlyos vagyok. Sokszor attól félek, hogy a mozgás közben nagyon felmegy az érték, és utána nem megy le. Itt is hasonló a kérdés, hogy ha esetleg felszökik a nyomás, mely az a maximum felső határ, amelynél még elkezdhetem a mozgást. Válaszát előre is köszönöm!!!

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! A vérnyomáskiugrás nem az alkalmazott gyógyszerektől függ (bár ha nem elég hatékonyak, akkor gyakrabban fordulhat elő), nem törvényszerű, hogy önnek is lesz ilyenje. Mindenesetre ha erős fejfájás, hányinger, mellkasi fájdalom, légszomj, egyéb szokatlan tünet kíséri a kiugrást, már alacsonyabb értéknél, akár 180/100 HGmm-nél is javasolt orvost, mentőt hívni. A testmozgást 160-as systolés érték felett nem nagyon kellene elkezdeni. Az otthoni vérnyomásmérésnek nem szükséges ennyire gyakorinak lennie, elég ha reggel vagy reggel-este a gyógyszer bevétele előtt,nyugodt körülmények között megméri a vérnyomást. A fájdalomcsillapítók közül a nem-szteroid gyulladáscsökkentők (ibuprofen pl. ) okozhatnak vérnyomás-emelkedést (többek között csökkentik a vérnyomáscsökkentők hatását), de rövid ideig, kis dózisban alkalmazva nem lehet velük gond. Biztonságosabb talán a paracetamol, algopyrin, de ez utóbbinak más mellékhatásai lehetnek. A lényeg itt is, hogy a lehető legkisebb dózisban, a legrövidebb ideig alkalmazzuk őket.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. augusztus 19., 18:26; Megválaszolva: 2011. augusztus 22., 16:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tizedik vérnyomáscsökkentő gyógyszeremet szedem, a vérnyomásom jó és három hét távlata után a mellékhatások elkapnak. A belső szervek állapota teljesen jó, vérvizsgálat is volt ott is minden eredmény teljesen megfelelő. Nem tudom mi...
        Tisztelt Doktornő. 3 éve kezeletlen magas vérnyomással vittek sürgösségi osztályra. (230/140) CT,MR semmi eltérést nem irt le. A panaszom csak a látotér kiesés volt. Elvégeztek minden vizsgálatot, vérvétel, hasi ultrahang, pajzsmirigy,...
        Tisztelt Doktornő! Folytatván a mai napon már megküldött levelemet, szóval most 14:00 óra van, és a coverex as 5 mg-ból reggel vettem be kb. 1/10-et és most már kicsit szédülök és belső remegésem is erősödött, vagy csak a szédülés...
        Tisztelt Doktornő! kb. 2 hónapja szedem nem egész adagokban hanem fél, de utóbbi 2 hétben csak 1/8-ad adagokban a coverex as 5mg vérnyomáscsökkentőt, reggelente. Miszont időközben volt ABPM vizsgálatom, melynek eredménye átla 140/85, a...
        Tisztelet Doktornő! 38 éves férfi vagyok, 185 cm és 85 Kg : Egy hónappal ezelőtt felkelés után volt egy szédüléses rosszullétem, sohe korábabn ilyen bajom nem volt. Erre kaptam Betasercet amit szedtem 12 napig majd elhagytam, még aznap...
        Üdvözlöm!Édesanyám mostanában erős fejfájásra panaszkodik.Estére illetve hajnalban magas a vérnyomása.160 170re is felugrik.Van hogy hajnalban fejfájásra ébred.Legutóbbi 160/86/104volt.Ilyenkor piros az arca is.Napközben nem magas a...
        Üdvözlöm! Enyhén emelkedett vérnyomással kapcsolatban szeretnék kérdezni – 41 éves, közepesen túlsúlyos, évek óta aktívan sportoló férfi vagyok. A nyugalmi vérnyomásom az elmúlt néhány évben 130 környékéről 140 környékére ment...
        Kedves Doktornő! Nyár óta magasabb a pulzusszámom a megszokottnál. Van amikor normális 60-80 közötti, de van amikor 80-100 között van napszaktól és tevékenységtől függetlenül. Voltam kardiológiai vizsgálaton (EKG, ultrahang, 24 órás...
        Tisztelt Doktornő! Kb. fél éve magas pulzusszámokat tapasztaltam, ezért elmentem kivizsgálásra, ahol azt a választ kaptam, hogy semmi baj nincs a szívemmel, szedjek magnéziumot. Voltam 24 órás EKG és vérnyomásmérésen is. Ezeknek az...
        Tisztelt Doktornő! Szeretnék egy kérdésre választ találni, amelyre olykor több orvos ellenmondásos véleményt mond. Magamról annyit, hogy 34 éves férfi vagyok kb. 100 kg és 180 cm magas, több mint tíz éve kezelnek magas vérnyomsással....