• Magas, ingadozó szisztolés vérnyomás, furcsa tünetek, magas kreatin kinaz érték

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! A szisztolés értékem maximális értéke napközben eléri a 160 értéket, miközben a diasztolés max 85-90. Reggel 130/70 50 értékeket mérek, napközben megy fel 150/80 60pulzus, este csökken 140/75 50 körülire. Rendszeresen focizok, heti 3 alkalommal (de csak hobbi szinten). Mindig is nagyon izzadtam, foci közben is ömlik rólam a verejték. Semmi panaszom nincs, imádom a sportot. Foci előtt 150/80, egy óra játék után lemegy 125-135/75 75-re. Erre nem tud mit mondani a háziorvosom, hogy ez miért lehet? A pulzusom mindig alacsony, este és reggel 50 körüli, ritkán van 70 körül. Egyetemista koromban pánikbetegségem volt, és mivel nem magyarországi biztosított voltam, a háziorvosom is külföldön volt, ezért nem itthon kapható gyógyszert írt fel vérnyomásra - Xanax 0.25mg és Lisinopril (Loril) 5mg gyógyszert szedtem. Az egyetem után abbahagytam a gyógyszert, rendben is volt a vérnyomásom egy ideig. Voltam minden kivizsgáláson, EKG, ultrahang, vese, de minden rendben van. Munkahelyem elég stresszes, ezért mehet fel a vérnyomásom, most ismét reggel 0.25 Xanax és este 10mg Lisinopril. (kaptam beta blokkolót, propranololt, egyszer, de elég rosszul lettem tőle, nem is merném bevenni újra). a leírt értékek ezek a gyógyszerek mellett jelentkeznek. Mivel már Magyarországon élek, mostani háziorvosom a Coprenessát ajánlotta (reggel 1 tabletta), de a régi orvos barátom nem ajánlotta a szedését, hogy ne szedjek kombinált csökkentőt, inkább a Lisinopril. Vérvételen kétszer is voltam az elmúlt 3 hónapban, minden értékem jó, kivéve a Kreatin kináz, ami mindkét alkalommal 600 volt, és az LDH 263. Doktor barátom szerint ezt ki kell vizsgálni, mert lehet reumatológiai vagy autoimmun betegség. Folyamatosan vannak kisebb-nagyobb sérüléseim a fociból adódóan. Mi lehet a bajom, valóban pszichés háttere lehet, illetve miért lehet az, hogy foci után normális a vérnyomásom, különben meg a 10mg Lisinopril sem segít a szisztolés értéken? Nagyon várom véleményét helyzetemről, amit előre is köszönök. Nem fogyasztom alkoholt, de dohányzom. 180cm magas és 82kg vagyok, 30 éves férfi. Köszönettel!

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! Érdemes lenne felkeresni hypertonia szakrendelést, valószínűleg önmagában a lisinopril nem elég. A Co-Prenessa jó vérnyomáscsökkentő, de fiatal férfiaknál nem biztos, hogy a vízhajtó a legjobb megoldás, esetleg egy kis Ca-csatorna blokkoló mehetne az ACE-gátló mellé. Sport, testmozgás közben a vérnyomás emelkedik, a pihenés alatt pedig csökken (akár a mozgás előtti érték alá is), valószínűleg ez a mechanizmus áll a foci utáni átmeneti normalizálódás hátterében. Nem írja, néztek-e hormonokat (pajzsmirigy - alulműködés esetén is előfordulhat ritkán hypertonia, és okozhat magas CK-t is -, mellékvese hormonjai). A magas CK lehet a sportsérülések következménye is, maga az intenzív izommunka is emelheti a CK-t, tehát nem feltétlenül betegség áll a háttérben, de gyanú esetén természetesen szóba jön autoimmun, izombetegség irányú kivizsgálás is. A dohányzást pedig egy hypertoniás fiatal "betegnek" különösen illene elhagyni, lehet, hogy könnyebben beállna a vérnyomás is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. július 20., 22:22; Megválaszolva: 2011. július 22., 00:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tizedik vérnyomáscsökkentő gyógyszeremet szedem, a vérnyomásom jó és három hét távlata után a mellékhatások elkapnak. A belső szervek állapota teljesen jó, vérvizsgálat is volt ott is minden eredmény teljesen megfelelő. Nem tudom mi...
        Tisztelt Doktornő. 3 éve kezeletlen magas vérnyomással vittek sürgösségi osztályra. (230/140) CT,MR semmi eltérést nem irt le. A panaszom csak a látotér kiesés volt. Elvégeztek minden vizsgálatot, vérvétel, hasi ultrahang, pajzsmirigy,...
        Tisztelt Doktornő! Folytatván a mai napon már megküldött levelemet, szóval most 14:00 óra van, és a coverex as 5 mg-ból reggel vettem be kb. 1/10-et és most már kicsit szédülök és belső remegésem is erősödött, vagy csak a szédülés...
        Tisztelt Doktornő! kb. 2 hónapja szedem nem egész adagokban hanem fél, de utóbbi 2 hétben csak 1/8-ad adagokban a coverex as 5mg vérnyomáscsökkentőt, reggelente. Miszont időközben volt ABPM vizsgálatom, melynek eredménye átla 140/85, a...
        Tisztelet Doktornő! 38 éves férfi vagyok, 185 cm és 85 Kg : Egy hónappal ezelőtt felkelés után volt egy szédüléses rosszullétem, sohe korábabn ilyen bajom nem volt. Erre kaptam Betasercet amit szedtem 12 napig majd elhagytam, még aznap...
        Üdvözlöm!Édesanyám mostanában erős fejfájásra panaszkodik.Estére illetve hajnalban magas a vérnyomása.160 170re is felugrik.Van hogy hajnalban fejfájásra ébred.Legutóbbi 160/86/104volt.Ilyenkor piros az arca is.Napközben nem magas a...
        Üdvözlöm! Enyhén emelkedett vérnyomással kapcsolatban szeretnék kérdezni – 41 éves, közepesen túlsúlyos, évek óta aktívan sportoló férfi vagyok. A nyugalmi vérnyomásom az elmúlt néhány évben 130 környékéről 140 környékére ment...
        Kedves Doktornő! Nyár óta magasabb a pulzusszámom a megszokottnál. Van amikor normális 60-80 közötti, de van amikor 80-100 között van napszaktól és tevékenységtől függetlenül. Voltam kardiológiai vizsgálaton (EKG, ultrahang, 24 órás...
        Tisztelt Doktornő! Kb. fél éve magas pulzusszámokat tapasztaltam, ezért elmentem kivizsgálásra, ahol azt a választ kaptam, hogy semmi baj nincs a szívemmel, szedjek magnéziumot. Voltam 24 órás EKG és vérnyomásmérésen is. Ezeknek az...
        Tisztelt Doktornő! Szeretnék egy kérdésre választ találni, amelyre olykor több orvos ellenmondásos véleményt mond. Magamról annyit, hogy 34 éves férfi vagyok kb. 100 kg és 180 cm magas, több mint tíz éve kezelnek magas vérnyomsással....