• Magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tiszteletem!Az lenne a kérdésem ,hogy már elég régen gyanítottam magas a vérnyomásom.Az elmúlt napokban egyre rosszabbul éreztem magam,elmentem az orvoshoz és számomra nem meglepő módon 165/80 volt a vérnyomásom a pulzusom pedig 105.z orvosom meglepődött,bár én nem,mert egy héten egy 18 szemes Advil Ultra Forte is kevés volt.Aztán a dédimtől kértem egy egy doboz Covarexet azt szedtem minden reggel,így jobb volt egy kicsit .de a pulzusom így is magas volt.Az orvosom felírt nekem egy kis feszültség oldót /Frontin 0.5/,Bisoprolor Sandoz 5mg és egy hét múlva kell vissza mennem addig még szednem kell a Covarex-AS-t.A kérdésem az lenne helyre lehet e állítani a vérnyomásomat,mennyire befolyásolja az életminőségemet és meddig kell szednem a gyógyszereket napi szinten ha tényleg beigazolódik a magasvérnyomás? Előre is köszönöm!

        Dr. Pataky Nóra válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Kérdező! Vérnyomását természetesen gyógyszeres kezeléssel helyre lehet állítani. A vérnyomás normál tartományban való tartása életminőségét mindenképp javítja, a szív-érrendszeri betegségek kockázatát csökkenti.Hogy meddig kell szednie nem tudom megmondani, függ attól, hogy milyen értékeket mér,van-e társbetegsége stb.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pataky Nóra
        Családorvos

        Dr. Pataky Nóra

        Kérdés: 2011. május 04., 14:35; Megválaszolva: 2011. május 09., 11:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tizedik vérnyomáscsökkentő gyógyszeremet szedem, a vérnyomásom jó és három hét távlata után a mellékhatások elkapnak. A belső szervek állapota teljesen jó, vérvizsgálat is volt ott is minden eredmény teljesen megfelelő. Nem tudom mi...
        Tisztelt Doktornő. 3 éve kezeletlen magas vérnyomással vittek sürgösségi osztályra. (230/140) CT,MR semmi eltérést nem irt le. A panaszom csak a látotér kiesés volt. Elvégeztek minden vizsgálatot, vérvétel, hasi ultrahang, pajzsmirigy,...
        Tisztelt Doktornő! Folytatván a mai napon már megküldött levelemet, szóval most 14:00 óra van, és a coverex as 5 mg-ból reggel vettem be kb. 1/10-et és most már kicsit szédülök és belső remegésem is erősödött, vagy csak a szédülés...
        Tisztelt Doktornő! kb. 2 hónapja szedem nem egész adagokban hanem fél, de utóbbi 2 hétben csak 1/8-ad adagokban a coverex as 5mg vérnyomáscsökkentőt, reggelente. Miszont időközben volt ABPM vizsgálatom, melynek eredménye átla 140/85, a...
        Tisztelet Doktornő! 38 éves férfi vagyok, 185 cm és 85 Kg : Egy hónappal ezelőtt felkelés után volt egy szédüléses rosszullétem, sohe korábabn ilyen bajom nem volt. Erre kaptam Betasercet amit szedtem 12 napig majd elhagytam, még aznap...
        Üdvözlöm!Édesanyám mostanában erős fejfájásra panaszkodik.Estére illetve hajnalban magas a vérnyomása.160 170re is felugrik.Van hogy hajnalban fejfájásra ébred.Legutóbbi 160/86/104volt.Ilyenkor piros az arca is.Napközben nem magas a...
        Üdvözlöm! Enyhén emelkedett vérnyomással kapcsolatban szeretnék kérdezni – 41 éves, közepesen túlsúlyos, évek óta aktívan sportoló férfi vagyok. A nyugalmi vérnyomásom az elmúlt néhány évben 130 környékéről 140 környékére ment...
        Kedves Doktornő! Nyár óta magasabb a pulzusszámom a megszokottnál. Van amikor normális 60-80 közötti, de van amikor 80-100 között van napszaktól és tevékenységtől függetlenül. Voltam kardiológiai vizsgálaton (EKG, ultrahang, 24 órás...
        Tisztelt Doktornő! Kb. fél éve magas pulzusszámokat tapasztaltam, ezért elmentem kivizsgálásra, ahol azt a választ kaptam, hogy semmi baj nincs a szívemmel, szedjek magnéziumot. Voltam 24 órás EKG és vérnyomásmérésen is. Ezeknek az...
        Tisztelt Doktornő! Szeretnék egy kérdésre választ találni, amelyre olykor több orvos ellenmondásos véleményt mond. Magamról annyit, hogy 34 éves férfi vagyok kb. 100 kg és 180 cm magas, több mint tíz éve kezelnek magas vérnyomsással....