• Bővebb információ

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Csuth Ágnes Doktornő! Május végén azzal a problémával kerestem fel a háziorvost, hogy már hetek óta szünet nélkül fájt a fejem- ami sajnos még azóta is tart. Magas vérnyomást állapított meg és góckutatásra küldött; laborba, hasi ultrahangra, tüdőgondozóba, urológiára és orr-fül-gégészetre. Nem találtak semmit. Naponta egy fél Coverex AS 5 mg-os tablettát szedek. Vannak napok amikor elég jónak mondható a vérnyomásom( 127/77), bár ez a ritkább. Gyakrabban 140/98. És a pulzusszámom is magasabb, amikor lüktetővé válik a fejfájás. A laborvizsgálat többi eredménye rendben volt. Az orvosom nem adott felvilágosítást a magas értékekkel kapcsolatban, ezért szeretném Öntől megtudni, hogy mit is jelentenek. Egyébként 61 éves vagyok és van 10 kilo súlyfeleslegem, de már elkezdtem diétázni és napi 15-20 kilométert gyalogolok rendszeresen. Kérem, írja meg azt is, hogy szabad-e Astrix 100mg-os tablettát szednem? Mert úgy hallottam, ezzel megelőzhető az infarktus de ugyanakkor csökkentheti a vérnyomáscsökkentő gyógyszer hatását. Előre is köszönöm válaszát. Tisztelettel: László

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Tisztelt Kérdező! Vezessen vérnyomásnaplót. Ebben jegyezze fel mikor volt fejfájás. A gyógyszers terápia eredményessége ez alapján értékelhető. A fogyásnak és a mozgásnak hosszútávon jó eredményei lesznek. Az Astrix kezelést természetesen beszélje meg háziorvosával, a leírtak alapján semmi akadálya. Nem csökkenti a gyógyszerhatást.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2010-06-15 18:39:45; Megválaszolva: 2010. június 27., 14:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...
        Üdvözlöm azzal fordulok Önhöz hogy kiskorom óta magas a vérnyomásom de kezelni csak terhesség alatt kezdték dopegyttel majd szülés után nebiletet kaptam újabb terhesség alkalmával újra dopegyt majd szülés után vissza tértem a nebiletre...
        Tisztelt DoktornÚr/Nő!Magasvérnyomás betegséget állapítottak meg részemre. Erre kaptam kettő gyógyszert:1.Coverex forte comb,napi 1tbl.2:covercard 10/10-napi 1 tabletta szintén. Kérdésem,nem sok e a napi összesen 20mg perindopril-arginin...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Szakmai javallatot szeretnék kérni, hogy merre tovább?! Mindent megakarok tenni, hogy panaszaim elmúljanak, mert ez így nem élet, akadályozva vagyok a munkában, mozgásban, nincs egy boldog pillanatom. 24 éves vagyok,...
        Tisztelt Dr.Nő. Férjem 74 éves. Az alábbi vérnyomás csökkentőket szedi: R:Portiron 100, E:Normodipin 10 és Doxazosin Sandos URO4mg. Cukra 6-os a három havi sem éri el a 7-es értéket.Gyógyszer nélkül diétával tartjuk ezt az értéket.Az...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! Anyukám 15 éven keresztül szedett Covercard 5/5-öt, reggelente fél tablettát magas vérnyomásra, ezalatt tökéletesek voltak az értékei. Aztán kb. 3 hónappal ezelőtt szivritmuszavara lett és egyik napról a másikra...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Nem régiben voltam orvosnál azzal a panasszal, hogy mostanában tarkótájékon alkalom szerűen fejfájás és mellkasi diszkomfort érzet szokott előjönni. Ajánlatára csináltak, mellkasról, háti gerincről két irányú,...