• Magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő!

         

        59 éves férfi vagyok. 30 éve magas vérnyomásom van, amire éveken keresztül Covarexet és Atenololt szedtem. Jelenleg Micardis plusst és Atenobene 50 mg-os tablettát szedek. A vérnyomásom 140/90, 130/100 a pulzusom 60-65 között van. A per nem akar lejjebb menni. Vagy csak én gondolom magasnak? Vagy nem megfelelő gyógyszert szedek? Mit tegyek?

         

        Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel Molnár Zoltán

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Tisztelt kérdező!


        Lehetőleg 140/90 Hgmm alatt kellene tartani a vérnyomást, azaz a diasztolés („per”) értéknek 90 Hgmm alatt kell lennie. Az alsó értéket gyakran befolyásolja a túlsúly, egy kis fogyással, testmozgással, valamint a sóbevitel korlátozásával is megpróbálható ennek az értéknek a csökkentése. Az Atenobenénél (atenolol hatóanyaggal) azonban léteznek korszerűbb, szív-érrendszeri kockázatot is nagyobb mértékben csökkentő szerek (mindamellett az atenololnak kedvezőtlen hatása van a cukorháztartásra és a vérzsírszintre), esetleg ennek lecserélése megfontolandó, ezzel kapcsolatosan konzultáljon kezelőorvosával.


        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya
         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-01 19:04:23; Megválaszolva: 2011. augusztus 29., 06:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tizedik vérnyomáscsökkentő gyógyszeremet szedem, a vérnyomásom jó és három hét távlata után a mellékhatások elkapnak. A belső szervek állapota teljesen jó, vérvizsgálat is volt ott is minden eredmény teljesen megfelelő. Nem tudom mi...
        Tisztelt Doktornő. 3 éve kezeletlen magas vérnyomással vittek sürgösségi osztályra. (230/140) CT,MR semmi eltérést nem irt le. A panaszom csak a látotér kiesés volt. Elvégeztek minden vizsgálatot, vérvétel, hasi ultrahang, pajzsmirigy,...
        Tisztelt Doktornő! Folytatván a mai napon már megküldött levelemet, szóval most 14:00 óra van, és a coverex as 5 mg-ból reggel vettem be kb. 1/10-et és most már kicsit szédülök és belső remegésem is erősödött, vagy csak a szédülés...
        Tisztelt Doktornő! kb. 2 hónapja szedem nem egész adagokban hanem fél, de utóbbi 2 hétben csak 1/8-ad adagokban a coverex as 5mg vérnyomáscsökkentőt, reggelente. Miszont időközben volt ABPM vizsgálatom, melynek eredménye átla 140/85, a...
        Tisztelet Doktornő! 38 éves férfi vagyok, 185 cm és 85 Kg : Egy hónappal ezelőtt felkelés után volt egy szédüléses rosszullétem, sohe korábabn ilyen bajom nem volt. Erre kaptam Betasercet amit szedtem 12 napig majd elhagytam, még aznap...
        Üdvözlöm!Édesanyám mostanában erős fejfájásra panaszkodik.Estére illetve hajnalban magas a vérnyomása.160 170re is felugrik.Van hogy hajnalban fejfájásra ébred.Legutóbbi 160/86/104volt.Ilyenkor piros az arca is.Napközben nem magas a...
        Üdvözlöm! Enyhén emelkedett vérnyomással kapcsolatban szeretnék kérdezni – 41 éves, közepesen túlsúlyos, évek óta aktívan sportoló férfi vagyok. A nyugalmi vérnyomásom az elmúlt néhány évben 130 környékéről 140 környékére ment...
        Kedves Doktornő! Nyár óta magasabb a pulzusszámom a megszokottnál. Van amikor normális 60-80 közötti, de van amikor 80-100 között van napszaktól és tevékenységtől függetlenül. Voltam kardiológiai vizsgálaton (EKG, ultrahang, 24 órás...
        Tisztelt Doktornő! Kb. fél éve magas pulzusszámokat tapasztaltam, ezért elmentem kivizsgálásra, ahol azt a választ kaptam, hogy semmi baj nincs a szívemmel, szedjek magnéziumot. Voltam 24 órás EKG és vérnyomásmérésen is. Ezeknek az...
        Tisztelt Doktornő! Szeretnék egy kérdésre választ találni, amelyre olykor több orvos ellenmondásos véleményt mond. Magamról annyit, hogy 34 éves férfi vagyok kb. 100 kg és 180 cm magas, több mint tíz éve kezelnek magas vérnyomsással....