• Pánikbetegség, magas vérnyomás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! 20 évvel ezelőtt lettem pánikbeteg Édesapám halála után. Több év küzdés után magamtól jöttem rendbe, magamtól hagytam el a Frontint, csak a magas vérnyomásra, és a szapora szívverésre való gyógyszert szedtem, a Betalocot, és az 5 mg-os Reniteket, ezeket már több mint tíz éve szedem. Stabil állapotban tartott, majd 2011-ben egy rossz élettársi kapcsolat közben lett egy gyengébb időszakom, akkor kaptam reggelre a fél szem Co-Reniteket. Nem volt különösebb problémám a vérnyomásommal, sem a pulzusommal. Lassan öt éve, hogy elmaradt a menstruációm, de a kezdeti néhány hőhullámon kívül semmi más panaszom nem volt. Eddig. 2016. novemberében 54 évesen meghalt az öcsém, szinte a karjainkban. Összeesett, és meghalt, a párom próbálta újraéleszteni a mentő kiérkezéséig, de én láttam rajta, hogy azonnal meghalt. Megállt a szíve. Épp költözés közben voltunk, ami elterelte a figyelmem, de januárban észrevettem, hogy nem tudok aludni, nagyon rosszakat álmodok, és a szívem gyorsan ver, a vérnyomásom is 170 körül lett. Egy tanfolyamra járok, ahol elsősegélyt is oktatnak, és ott tanultuk az újraélesztést is. Egész idő alatt azt láttam magam előtt, ami velünk történt. Este 9-10 óra körül elfogott egy pánikroham, a vérnyomásom 200/80, a pulzusom 110 lett. Alig 20 perc alatt ez lement 155/75-re, 75 pulzusra. Bevettem a szokásos gyógyszereim, és után beállt a rendes értékre. A baj, hogy ezek után el kezdtem magam újra figyelni, és félni, hogy újra felmegy a vérnyomásom. Legtöbbször fel is megy, de csak néhány percre, aztán lecsillapodik. Amikor saját magamnak mérem a vérnyomásom kezdetben akkor is ugyan úgy izgulok, mintha orvosnál lennék, aztán ha látom nem is olyan vészes az eredmény, akkor megnyugszom, és még lejjebb megy. Ha valami miatt kicsit szaporább, vagy erősebb a szívdobogásom, akkor már nem érzem jól magam a bőrömben. Evés után is érzem, hogy erősebben, nem gyorsabban ver a szívem, és ez már megint elindítja bennem a pánikot, Mióta újra el kezdtem szedni a Frontint ez csökkent. A baj, hogy néha akkor is érzem, hogy beindul a szívem, ha nem érzem a pánikot előtte. Nem annyira gyorsan, mint inkább erősen ver, és a vérnyomásom az egekben lehet, mert a nyakamon is érzem, és a póló is mozog rajtam. Ez ma este is így volt. Bevettem az esti adag gyógyszerem, és lejjebb ment, de nem úgy, mint előtte, mert most megint idegbeteg vagyok, hogy ez most mitől van? Más tünetem nincs, nincs légszomjam, nem szédülök, nincs fájdalom, csak az érzés, hogy dobog a testem. Voltam vérvételen, ahol minden eredményem jó, a TSH nem, az 0,184, a referencia értéke: 0,4-3,6, de a T4 szabad frakció jó 18.77 referencia értéke: 9.03-21,03. Tavaly voltam vele teljes kivizsgáláson, a jobb oldali pajzsmirigyet eltávolították 1987-ben, a bal oldaliban több göb van, van amelyik alul, van amelyik túlműködő. A sebész azt mondta, hogy mivel egy újabb műtétnél az egész mirigy állományt eltávolítják így azt csak akkor tegyük meg, ha feltétlen szükséges, ha fizikailag elnyomja a légcsövet, vagy hasonló, mert utána életem végéig gyógyszert kell szednem rá. Más orvosnál még nem voltam, mert minden orvostól félek, ha oda kell mennem az számomra egy olyan stressz, amitől megint egekben van a vérnyomásom. Mitől lettem megint ilyen rosszul? Előjött a pánikbetegségem, vagy a változókor is belejátszik, vagy a szívemmel van baj? Néha van egy kis ritmuszavarom, olyan rendetlen kis ütések után egy erősebb, és utána rendesen ver tovább, de ez megvan, mióta az eszem tudom. Mit tehetek azért, hogy ne legyenek ilyen vérnyomás kiugrásaim? Nem dohányzom, nem iszok alkoholt, kólát igen, naponta fél liternyit, néha lehet többet, minden nap eszem zöldséget, gyümölcsöt,74-75 kiló vagyok, és 165 cm magas. Sajnos nem sportolok, mert attól is félek, hogy közben felmegy a pulzusom. Elnézést, hogy ilyen hosszúra sikeredett. Várom megtisztelő válaszát. Üdvözlettel.

        Dr. Molnár Dóra válasza a ingadozó vérnyomás témában

        Kedves Kérdező, ne dugja a fejét a homokba! Először is javaslok egy részletes kardiológiai vizsgálatot, a leletek birtokában a gyógyszerelés valószínűleg korszerűsítésre fog szorulni. Ha vége a kivizsgálásnak és tisztázódik a szív- és érrendszeri állapota, ez mindenképpen meg fogja Önt nyugtatni, hiszen az esetleges biztos baj tudása (amely ráadásul kezelhető) is sokkal jobb, mint egy bizonytalan problémával kapcsolatos örökös aggódás. Ráadásul egyáltalán nem is biztos, hogy súlyos baj áll a panaszok hátterében. Ezzel párhuzamosan mindenképpen érdemes egy pszichológussal is felvenni a kapcsolatot, mert a feldolgozatlan lelki trauma csak ront az Ön állapotán. Kólából maximum 2 dl-t igyon, egyéb koffein tartalmú ital kerülése mellett. Ha intenzív sportot a kivizsgálás végéig nem is végez, napi fél-egy óra séta csak javíthat állapotán, csökkenti a stressz szintjét, javulhat a közérzete tőle. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2017. április 18., 00:52; Megválaszolva: 2017. április 20., 21:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...
        Üdvözlöm azzal fordulok Önhöz hogy kiskorom óta magas a vérnyomásom de kezelni csak terhesség alatt kezdték dopegyttel majd szülés után nebiletet kaptam újabb terhesség alkalmával újra dopegyt majd szülés után vissza tértem a nebiletre...
        Tisztelt DoktornÚr/Nő!Magasvérnyomás betegséget állapítottak meg részemre. Erre kaptam kettő gyógyszert:1.Coverex forte comb,napi 1tbl.2:covercard 10/10-napi 1 tabletta szintén. Kérdésem,nem sok e a napi összesen 20mg perindopril-arginin...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Szakmai javallatot szeretnék kérni, hogy merre tovább?! Mindent megakarok tenni, hogy panaszaim elmúljanak, mert ez így nem élet, akadályozva vagyok a munkában, mozgásban, nincs egy boldog pillanatom. 24 éves vagyok,...
        Tisztelt Dr.Nő. Férjem 74 éves. Az alábbi vérnyomás csökkentőket szedi: R:Portiron 100, E:Normodipin 10 és Doxazosin Sandos URO4mg. Cukra 6-os a három havi sem éri el a 7-es értéket.Gyógyszer nélkül diétával tartjuk ezt az értéket.Az...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! Anyukám 15 éven keresztül szedett Covercard 5/5-öt, reggelente fél tablettát magas vérnyomásra, ezalatt tökéletesek voltak az értékei. Aztán kb. 3 hónappal ezelőtt szivritmuszavara lett és egyik napról a másikra...