• Ingadozó vérnyomás gyógyszer mellett

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 25 éves vagyok magas vérnyomás: szisztolés /140-150/ a diasztolés: normális sőt inkább alacsony /60-70/ Ezekre a panaszokra kaptam valsotens 80mg nevű gyógyszert amit pár napja szedek és reggel 110-120 között szokott most lenni, viszont délutánra felmegy megint 140 körülire a szisztolés!Reggel a gyógyszer szedése előtt mérem, szóval nem azért magas délután mert kimegy a hatása,ha egyáltalán létezik olyan!Szóval a kérdésem,hogy ez majd beáll idővel délutánra is vagy mi a teendő?Azt mondják időbe telik mire hat rendesen gyógyszer csak fura,h reggel már jó délután meg nem!A másik kérdésem pedig az, hogy milyen hátrányokkal jár,hogy ilyen fiatalon gyógyszert kell szednem?Patikus ismerősöm mondta, hogy azért rossz mert 35 évesen már többfajtát kell szedjek,h normális legyen, ez igaz vagy csak "vészmadár" :)?Szóval milyen hatása lesz a jövőben /szervi vagy akármilyen/ , kell aggodnom vagy nyugodjak meg?? És valaha meg lehet próbálni majd elhagyni a gyógyszert /persze biztonságosan felügyelet mellett? Válaszával megtisztel amit előre is köszönök!

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! Az ilyen típusú gyógyszereknél általában több hét szükséges, hogy beálljon a teljes hatás. Valóban előfordulhat, hogy most már élete végéig gyógyszert kell szednie, és később elégtelen lesz ez az egy szer, de ezt előre nehéz megjósolni. Lehet, hogy első körben érdemes lett volna csak életmód-változtatást próbálni. Ez mindenesetre sohasem késő, rendszeres testmozgás, az optimális testsúly elérése, dohányzás abbahagyása, megfelelő étrend segíthet csökkenteni a vérnyomást. Bár felröppentek hírek az angiotenzin-receptor blokkolók (mint a valsotens) bizonyos hosszú távú káros hatásairól, nagy klinikai vizsgálatok adatainak feldolgozása alapján ezt megcáfolták, így jelen tudásunk szerint ez a gyógyszer biztonságos hosszú távon is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2011. december 02., 18:12; Megválaszolva: 2011. december 05., 20:42

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...
        Üdvözlöm azzal fordulok Önhöz hogy kiskorom óta magas a vérnyomásom de kezelni csak terhesség alatt kezdték dopegyttel majd szülés után nebiletet kaptam újabb terhesség alkalmával újra dopegyt majd szülés után vissza tértem a nebiletre...
        Tisztelt DoktornÚr/Nő!Magasvérnyomás betegséget állapítottak meg részemre. Erre kaptam kettő gyógyszert:1.Coverex forte comb,napi 1tbl.2:covercard 10/10-napi 1 tabletta szintén. Kérdésem,nem sok e a napi összesen 20mg perindopril-arginin...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Szakmai javallatot szeretnék kérni, hogy merre tovább?! Mindent megakarok tenni, hogy panaszaim elmúljanak, mert ez így nem élet, akadályozva vagyok a munkában, mozgásban, nincs egy boldog pillanatom. 24 éves vagyok,...
        Tisztelt Dr.Nő. Férjem 74 éves. Az alábbi vérnyomás csökkentőket szedi: R:Portiron 100, E:Normodipin 10 és Doxazosin Sandos URO4mg. Cukra 6-os a három havi sem éri el a 7-es értéket.Gyógyszer nélkül diétával tartjuk ezt az értéket.Az...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! Anyukám 15 éven keresztül szedett Covercard 5/5-öt, reggelente fél tablettát magas vérnyomásra, ezalatt tökéletesek voltak az értékei. Aztán kb. 3 hónappal ezelőtt szivritmuszavara lett és egyik napról a másikra...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Nem régiben voltam orvosnál azzal a panasszal, hogy mostanában tarkótájékon alkalom szerűen fejfájás és mellkasi diszkomfort érzet szokott előjönni. Ajánlatára csináltak, mellkasról, háti gerincről két irányú,...