• Szabad-e tornáznom?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tiszztelt Doktor/Nő! Nekem 2 évvel ezelött a jobb lábamba mélyvénás trombózis volt. Szednem kellett kb 1 évig a véralvadásgátlót, utána viszont mivel semmi nem derült ki miért volt ( genetikai vizsgálatok stb..az orvos azt javasolta, hogy ne szedjem tovább. A lábamba a fájdalom elő szokott még jönni elsősorban időjárási frontoknál. A betegség elött rendszeresen hetente 3x tornáztam Biró Ica intenziv has fenék comb gyakorlataira kb 45 perces intenziv edzés. Nemrég elkezdtem újból a tornát. Kérdésem, hogy szabad-e ez után a betegség után ilyen intenziv tornát csinálnom? mivel rendesen megvan mozgatva a comb is. köszönöm válaszát!

        Dr. Szanyi Andrea válasza a trombózis témában

        Kedves Kérdező ! A mélyvénás trombózis lezajlása után a későbbiekben is sokszor okozhat a végtagon feszülő érzést, elszineződést, enyhe duzzanatot. Két év után a betegség gyógyultnak tekinthető, de a fizikai terhelést csak fokozatosan javasolt elkezdeni. A lábak mozgatása, az értorna , a sportok közül az úszás, séta, óvatos futás a fokozatosság elvének betartásával mindenképpen javasolt. Az említett Bíró Ica féle torna, amennyiben az az izmok túlzott megerőltetésével jár, fokozott óvatossággal végzendő.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter

        Dr. Szanyi Andrea

        Kérdés: 2011. augusztus 23., 16:02; Megválaszolva: 2011. augusztus 25., 21:21

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Múlt héten elvégeztettem egy alaposabb (családtervező csomag) vérvizsgálatot. Az eredményeim nagyrészt megfelelőek, ami a problémát jeletni az a túl magas folsav szint, aminek az oka, hogy lassan 2 éve indokolatlanul folsav...
        Tisztelt Doktonő! Köszönöm a gyors válaszát! A Kálium 5.4 -es eredmény, a Limfocita, illetve az eGFR-EPI eredmény nem súlyos elváltozás? Ezek az eltérések ismeretlenek számomra, mindig a tartományon belül voltak. Mégegyszer csatolom az...
        Kedves Doktornő! Köszönöm a válaszát a múltkori „thrombophlebitis lezajlása után” tárgyú kérdésemre. Tanácsát megfogadva elmentem privát ultrahangra, amely a következő eredményt adta: „A v.poplitea és av.tib.post. lumene is...
        Kedves Doktornő! Az elmúlt időben szinte minden évben egyéb okokból csináltattam vérvizsgálatot.A közérzetem rendben van.A véreredményeimben folyton eltérést látok tekintve a Lymfocitát és Neutrofilt 2015.év Neutrophil 45,5 % - ref. ért....
        Tisztelt Doktor Nő!Fiam 38 éves,kb 1 éve kezeli háziorvosunk B12 hiányos vérszegénységgel!3 hónapon keresztül kap havi 1 B12 injekciót és napi 1 folsavat.A 3. injekció után 3 hét múlva laborvizsgálat.Laboreredményei nem javulnak.Utána újra...
        Tisztelt DOKTORNŐ! Laboreredmény D vitamin szintje alacsony ,49,4nmol/L,azonban a kálcium szintje a normálisnál magasabb, 2,69mmol/l ,mi válthatja ki ezt az eltérést?Gerincsérvet mutattak ki,hátfájás néha erős,néha gyengébb. Kéz izületi...
        Tisztelt Doktornő! Fiamnak már hosszabb ideje viSsza-visszatérő fejfájása van,és néhány hónapja az izületei is zsibognak,fájnak,éjszaka megduzzadnak és merevek.Hasi panaszai is vannak néha,lazább széklettel Különböző laborvizsgálatokat...
        Kedves Doktornő! 36 éves nő vagyok, 2013ban rutin vérvétel alkalmával észleltük, hogy vérem Trombocita száma magas, értéke 900 körüli. Azóta folyamatos hematológiai kontroll alatt álltam, de betegségem 2017ben lett pontosan...
        Tisztelt doktornő! Két hete már váltottunk üzenetet egymással! Akkor megnagyobbodott hasi nyirokcsomóról, és a laboreredményem eltéréseiről írtam. Írtam azt is, hogy CT vizsgálatra kell mennem, az eredményéről írnék, mert felmerültek...
        Tisztelt Doktornő! Férjemnek 2016. aug-ban gyomor-bélfertőzése volt, amelynek kivizsgálása megtörtént./laborok, ÁNTSZ székletvizsgálatok, UH. CT. Kreon tbl. szedésével rendeződött minden. /fehérjehiány, lábdagadás,hányinger, hasi...