• Polycythaemia vera következményei és kilátások

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        2009 -ben diagnosztizálták nállam a Polycythaemia vera betegséget .hematoklitom 61.20% a vörössvértestszám 206 volt vagyis igen magas értékek voltak Sok vérlebocsájtással kezdett egyensúlyban lenni a vérképem.Aztán jak2-re +lettem és azonnal felirták a LITALIRT .Ujjabban kezd gyomor ill hasi panaszom lenni Kérdésem NEm volt hamari ez a gyógyszer felírás? hisz a mellékhatása többet árt mint amit használ ez csak egy beteg véleménye.A hematológusom azt mondta hogy ezt kell szedni nehogy átfordúljak roszindulatúba . De amugy a betegségemről ha tudnak bővebb tájékoztatást adni nagyon jó lenne .Válaszukat előre is köszönöm .

        Dr. Váróczy László PhD válasza a polycithaemia vera témában

        Tisztelt Érdeklődő! Tévedés, hogy az Ön esetében a Litalir többet árt, mint használ. Igenis szükséges szednie, különben a betegsége komoly szövődményeket okozhat. A vérlebocsátás pedig csak tüneti kezelés, túl sokszor alkalmazva vashiányhoz vezet.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Váróczy László PhD
        belgyógyász-hematológus

        Dr. Váróczy László PhD

        Kérdés: 2011. június 08., 16:29; Megválaszolva: 2011. június 10., 20:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Múlt héten elvégeztettem egy alaposabb (családtervező csomag) vérvizsgálatot. Az eredményeim nagyrészt megfelelőek, ami a problémát jeletni az a túl magas folsav szint, aminek az oka, hogy lassan 2 éve indokolatlanul folsav...
        Tisztelt Doktonő! Köszönöm a gyors válaszát! A Kálium 5.4 -es eredmény, a Limfocita, illetve az eGFR-EPI eredmény nem súlyos elváltozás? Ezek az eltérések ismeretlenek számomra, mindig a tartományon belül voltak. Mégegyszer csatolom az...
        Kedves Doktornő! Köszönöm a válaszát a múltkori „thrombophlebitis lezajlása után” tárgyú kérdésemre. Tanácsát megfogadva elmentem privát ultrahangra, amely a következő eredményt adta: „A v.poplitea és av.tib.post. lumene is...
        Kedves Doktornő! Az elmúlt időben szinte minden évben egyéb okokból csináltattam vérvizsgálatot.A közérzetem rendben van.A véreredményeimben folyton eltérést látok tekintve a Lymfocitát és Neutrofilt 2015.év Neutrophil 45,5 % - ref. ért....
        Tisztelt Doktor Nő!Fiam 38 éves,kb 1 éve kezeli háziorvosunk B12 hiányos vérszegénységgel!3 hónapon keresztül kap havi 1 B12 injekciót és napi 1 folsavat.A 3. injekció után 3 hét múlva laborvizsgálat.Laboreredményei nem javulnak.Utána újra...
        Tisztelt DOKTORNŐ! Laboreredmény D vitamin szintje alacsony ,49,4nmol/L,azonban a kálcium szintje a normálisnál magasabb, 2,69mmol/l ,mi válthatja ki ezt az eltérést?Gerincsérvet mutattak ki,hátfájás néha erős,néha gyengébb. Kéz izületi...
        Tisztelt Doktornő! Fiamnak már hosszabb ideje viSsza-visszatérő fejfájása van,és néhány hónapja az izületei is zsibognak,fájnak,éjszaka megduzzadnak és merevek.Hasi panaszai is vannak néha,lazább széklettel Különböző laborvizsgálatokat...
        Kedves Doktornő! 36 éves nő vagyok, 2013ban rutin vérvétel alkalmával észleltük, hogy vérem Trombocita száma magas, értéke 900 körüli. Azóta folyamatos hematológiai kontroll alatt álltam, de betegségem 2017ben lett pontosan...
        Tisztelt doktornő! Két hete már váltottunk üzenetet egymással! Akkor megnagyobbodott hasi nyirokcsomóról, és a laboreredményem eltéréseiről írtam. Írtam azt is, hogy CT vizsgálatra kell mennem, az eredményéről írnék, mert felmerültek...
        Tisztelt Doktornő! Férjemnek 2016. aug-ban gyomor-bélfertőzése volt, amelynek kivizsgálása megtörtént./laborok, ÁNTSZ székletvizsgálatok, UH. CT. Kreon tbl. szedésével rendeződött minden. /fehérjehiány, lábdagadás,hányinger, hasi...