• Vérszegénység

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Pár hete nagyon fáradékonynak érzem magam, semmire nincs energiám, gyakran megszédülök, és szinte mintha elájulnék, olyan érzésem van, ami kihat a tanulásra is. Ma iskolai program keretében véradást szerveztek, és mivel én mióta adhatok vért, minden alkalommal adtam, így ma is adni szerettem volna, azonban a hemoglobin szintem 101g/l volt. Korábban is volt vérszegénységem, amire vastablettát is szedtem. Rengeteg vas tartalmú ételt eszem, és a vitaminok sem hiányoznak az étrendemből. Mi okozhatja ezt az alacsony hemoglobin szintet? Érdemes vele a háziorvosomhoz fordulnom? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a vérszegénység témában

        Kedves Hölgyem! Ki kell vizsgálni a problémát. Nagyon sok oka lehet, nem elég vaspótlással lerendezni a problémát. Akár nőgyógyászati vérvesztés, a hemoglobin képzésének zavarai, emésztőszervi betegség, stb. is okozhatja.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. február 28., 14:10; Megválaszolva: 2011. március 02., 08:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A kérdésem leiden heterozigóta mutációm van és utazom június elején repülővel egyben 10 órát szükséges vérhigító ? és ha igen ki adhat nekem ? Köszönettel: Burka Tímea
        Tisztelt doktornő!panaszaim ket hete kezdodtek mellkas es hatfajas ezekkel a panaszokkal sbon voltam tegnap elott ekg.mellkas rtg negativ.vérképből infarktust kizárták de a vérben magas a feher versejt szám a csillagozottakat leirom Wbc:13,38gl...
        Kedves Doktornő! Az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz. Édesapámnak Leiden Mutatioja van és emiatt illetve egy tobb mint 10 évvel ezelőtti trombózis miatt Marfarint szed. Nemrégiben nyaki sztentet ültettek be neki ami miatt jelenleg Fraxiparine...
        Kedves Doktornő! Lenne még néhány kérdésem, bemásolom az előzményeket: Kedves Doktornő! 8 hónapos kisfiam vérképében aggasztanak az eltérések. Különösen a magas limfocita és a alacsony neutrofil érték nyugtalanít. Okozhatja ezt...
        Kedves Doktornő! 8 hónapos kisfiam vérképében aggasztanak az eltérések. Különösen a magas limfocita és a alacsony neutrofil érték nyugtalanít. Okozhatja ezt vérszegénység? Nem beteg, tudtommal nem áll a háttérben vírusfertőzés....
        Tisztelt Dr.Nő /Úr! 2008-ban készült CT vizsgálaton 2 db Cystát mutattak ki a lépemen. Mivel panaszokat nem okozott, el is felejtkeztem létezésükről. Egy esés következtében 2016-ban hasi ct vizsgálat készült, mely egy valószínűsitett...
        Üdvözlöm! SOS véleményt szeretnék kérni öntől a csatolt vérvizsgálati eredményemről, konkrétan hematológiai szemmel a gyanított vérszegénységre utaló eredmények alapján. Súlyoz ez illetve mennyire és mennyire lenne sűrgős...
        Tisztelt Doktornő! Leiden mutációm van, heterozygóta. 8 évvel ezelőtt szedtem fogamzásgátlót, ettől lett egy felületi vénás trombózisom. Nemrég műtöttek endometriózis miatt, amelyre Visanne-t kell szednem. A hematológus szerint nem...
        Tisztelt Doktornő, Leiden heterozigóta vagyok , és érdeklődnék hogy goldlily sprirált lehet e felhelyezni? , mert a nőgyógyászom szerint igen , de nyugodtabb lennék ha egy szakorvostól kapnék erre választ.
        Tisztelt Doktornő, a nőgyógyászom javaslatára végeztettünk egy trombózishajlam szűrést (Leiden-mutáció) ami pozitív lett, ezért leálltam a fogamzásgátló szedésével több mint másfél éve amit kisebb-nagyobb megszakításokkal majdnem 10...