• Vérszegénységemből így ki tudok majd gyógyulni?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! 8 éve a heamtológián állapították meg betegségemet: anaemia perniciosa Azóta havonta B12 injekciót kapok. Negyedévente vérképellenőrzés. Júniustól új háziorvosom van, aki a legutóbbi véreredmények alapján közölte, hogy nincs szükségem a B12-re, elég ha vasat szedek. A felírt Neo-Ferro-folgamma tájékoztatója szerint "ne szedje ha B12 vitamin hiánya miatt fennálló vérszegénysége van, mert az más kezelést igényel". Háziorvoson nem akarja felírni a B12 injekciót a továbbiakban. Kérdésem: kigyógyúlhatok a betegségből? Előfordulhat, hogy már nincs szükségem injekcióra? Másik kérdésem, hogy ez a betegség, azaz a felszívódási probléma örökölhető-e? Köszönöm a választ.

        WEBBeteg szakértő válasza a vérszegénység témában

        Üdvözlöm!

        Az anaemia perniciosa során azért nem szívódik fel B12 vitamin, mert a szervezetben termelődő, és felszívódásához mindenképpen szükséges faktor (ún. intrinsic faktor) nem termelődik. Emiatt ennek pótlása szükséges, hiszen a raktárok újból kiürülnek. Amennyiben a B12 vitamin hiányának más oka van (egyéb felszívódási zavar,  nem megfelelő bevitel), úgy ezeknek a korrekciója után rendeződhet a vitamin szintje és pótlás nem szükséges. Az anaemia perniciosára jellemző, hogy döntően 60 éves kor körül kezdődik, de van ún. juvenilis formája is, mely örökölhető.

        Tisztelettel: Dr Miltényi Zsófia

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2008-10-22 10:09:59; Megválaszolva: 2011. augusztus 11., 09:04

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz. Édesapámnak Leiden Mutatioja van és emiatt illetve egy tobb mint 10 évvel ezelőtti trombózis miatt Marfarint szed. Nemrégiben nyaki sztentet ültettek be neki ami miatt jelenleg Fraxiparine...
        Kedves Doktornő! Lenne még néhány kérdésem, bemásolom az előzményeket: Kedves Doktornő! 8 hónapos kisfiam vérképében aggasztanak az eltérések. Különösen a magas limfocita és a alacsony neutrofil érték nyugtalanít. Okozhatja ezt...
        Kedves Doktornő! 8 hónapos kisfiam vérképében aggasztanak az eltérések. Különösen a magas limfocita és a alacsony neutrofil érték nyugtalanít. Okozhatja ezt vérszegénység? Nem beteg, tudtommal nem áll a háttérben vírusfertőzés....
        Tisztelt Dr.Nő /Úr! 2008-ban készült CT vizsgálaton 2 db Cystát mutattak ki a lépemen. Mivel panaszokat nem okozott, el is felejtkeztem létezésükről. Egy esés következtében 2016-ban hasi ct vizsgálat készült, mely egy valószínűsitett...
        Üdvözlöm! SOS véleményt szeretnék kérni öntől a csatolt vérvizsgálati eredményemről, konkrétan hematológiai szemmel a gyanított vérszegénységre utaló eredmények alapján. Súlyoz ez illetve mennyire és mennyire lenne sűrgős...
        Tisztelt Doktornő! Leiden mutációm van, heterozygóta. 8 évvel ezelőtt szedtem fogamzásgátlót, ettől lett egy felületi vénás trombózisom. Nemrég műtöttek endometriózis miatt, amelyre Visanne-t kell szednem. A hematológus szerint nem...
        Tisztelt Doktornő, Leiden heterozigóta vagyok , és érdeklődnék hogy goldlily sprirált lehet e felhelyezni? , mert a nőgyógyászom szerint igen , de nyugodtabb lennék ha egy szakorvostól kapnék erre választ.
        Tisztelt Doktornő, a nőgyógyászom javaslatára végeztettünk egy trombózishajlam szűrést (Leiden-mutáció) ami pozitív lett, ezért leálltam a fogamzásgátló szedésével több mint másfél éve amit kisebb-nagyobb megszakításokkal majdnem 10...
        Mitől lehet magas az Eosinophil 15% Eosonophil szám 1,51G/l a többi labor értékeim tartományon belül vannak.
        Tisztelt Doktornő! Voltam teljes vérképen és pár érték aggaszt. Vérselyt sűlyedés 18 Fehérvérsejtszám 11 Tudom, hogy ezek még jó értékek, de a felső határt érik el, elég magasak. Hemoglobin 12 Hemotrokit 37 MCH 28 Ezek az...