• Fájdalomcsillapító

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Külföldön dolgozom, nehezen boldogulok az itteni ellátó rendszerben, ezért ezen az úton szeretnék választ kapni kérdésemre. 'Egy hónappal ezelőtt egy öttagú hidat ragasztottak fel a fogsoromra. Azóta mindennapos fog illetve arcfájás gyötör, amely gyógyszerekre megszűnik. A fogorvos nem látja okát a fájdalomnak. Valószínűleg neurológiai probléma, amyet ki kell vizsgálni. A kérdésem: Mennyi ideig szedhetek fájdalomcsillapítót napi (max. 2 szem)rendszerséggel? (Saridon, Algopirin)

        Dr. Varga Éva válasza a fájdalomcsillapító témában

        Kedves Kérdező! Amennyiben panaszai éppen a fogpótlás felragasztása után kezdődtek és előtte nem tapasztalt hasonló tüneteket, mégis inkább fogászati problémára gondolnék. Nem említi, milyen anyagból készült a híd, a fém alapú pótlások okozhatnak allergiás tüneteket. A fog csiszolásakor, minden óvatosság mellett is begyulladhat a fog, ha a csiszolt felszín közel kerül az ideget tartalmazó pulpakamrához. A hamarabb érintkező fogfelszín, vagy a túlérő híd is okozhat panaszokat. Jó volna, ha újra fel tudná keresni fogorvosát, az említett fájdalomcsillapítók szedését 6-10 napnál tovább nem ajánlják mellékhatásaik miatt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Varga Éva
        fogorvos

        Dr. Varga Éva

        Kérdés: 2011. április 16., 19:05; Megválaszolva: 2011. április 20., 14:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A múlt héten csütörtök reggel a jobb fülem mögött kialakult egy csomó. Egyik pillanatról a másikra. Pénteken elmentem a háziorvosomhoz aki nem tudott sajnos mit mondani rá. Azt mondta sebész orvossal nézessem meg. A...
        Kedves Doktorúr/Doktornő! Pár éve már, hogy először jelentkezett az a probléma, hogy esténkét, 8-9 után mechanikai hatásra fájnak a fogaim. Önmagában nem fáj, kizárólag csak nyomásra. Átlagosan heti 2-3x fordul elő, a fájdalom elmúlik,...
        Tisztelt Doktor Úr! Pénteken reggel (05.11-én) kihúzták a jobb hátsó bölcsességfogamat (48-as fogeltávolítás), amely később begyulladt és antibiotikumot (Aktil Duo 875mg/125mg, 14 darabos)írt ki Hétfőn (05.14-én) az Orvos, majd Kedden...
        Tisztelt Doktor Ur/ Doktorno! 2fogam fognyaka nagyon magasan szabadon all. Sajnos soka derult ki,hogy egy, a tobbi fog gyokerene fekve nott bolcsessegfog nyomta a fogsort,ez okozta az iny visszahuzodasat. A szajsebeszeti beavatkozas megtortent,a...
        Pár napja vettem észre 2 pirosas foltot a szájpadlásom hátsó részén, és eléggé megijesztett mert olvastam hogy ráktol is lehet, de érdekelne mitől lehet még, gondoltam arra is hogy nem-e valami kisebb fertőzés hogy esetleg horgászat után...
        Tisztelt Doktornő/doktorúr! Február közepén kétoldali mellékági tüdőembóliám volt. A kórházban véralvadásgátló injekcióval kezeltekezeltek, majd Eliquis tablettát kaptam. Minden nap 2x5 mg-ot szedek belőle. Fogászati kezelésre...
        Tisztelt doktornő/doktorúr! Két hónappal ezelőtt a két alsó fekvő, nem kinőtt bölcsességfogamat altatásban műtötték ki. A jobb oldali fog gyökere nyomta az ideget, ami feltehetőleg a korábbi már tavaly május óta jelenetkező kisugárzó...
        Mellékelten küldök Önnek egy képet a körzeti fogorvosom által nekem készített (május 4-én) koronáról, ami szerintem egyáltalán nem esztétikus, mivel nagyon nagy lett ahhoz képest is, hogy az eredeti letörött fogam sem volt ilyen nagy,...
        Tisztelt doktor úr! Már írtam önnek korábban is egy ki nem nőtt bölcsességfog kapcsán. Amit akkor mellékeltem panorámaröntgen képet, az március 2-ai volt, viszont ma készítettem egy újat, egy frisset. Pénteken műtötték volna ki SZTK...
        Tisztelt Doktor! Pár hete letört a fogam. Érzékeny volt,és elmentem fogászatra. Betömték, viszont két nap múlva nagyon fájt. Érintésre az íny meg a fog között. Vissza mentem, csináltunk panoráma röntgent,mire a fogorvos azt mondta be van...