• Íny vérzés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Szép napot.

        Én arra lenék kiváncs mi lehet annak az oke,hogy az innyem minden télen vérzik.ami nagyon rossz érzés és zavaró is.Válaszát elöre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a ínyvérzés témában

        Kedves Kérdező.

         

        Elvileg vitaminhiány okozhat ilyen tüneteket, főleg a C  vitamin (esetenként B vitaminok) . De nagy fokú vitaminhiánynak kell krónikusan fennállni, hogy a tünetek kialakuljanak és ez azért ritka. Igaz hogy télen kevesebb gyümölcsöt , zöltséget fogyasztunk, de azért még így is ritka a hiánybetegség.
        Ezek amúgy vízoldékony vitaminok, ezért gyorsan fel lehet tölteni velük szervezetünk raktárait. (A C vitamint csak külső forrásból, mivel azt nem tudja szervezetünk előállítani)

        Gyakrabban okoz ígyvérzést fogkő, hibás fogpótlás  vagy belgyógyászati  háttérproblémák, de ezek viszont nem szezonálisak.
        Egy alapos fogászati vizsgálattal általában kideríthető az ok.

                                       Remélem segítettem 
                                                                                 Dr.Katona Pál
                                                                                  fogszakorvos
                                                                         dento-alveolaris szájsebész
                                                                                                    

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-16 13:21:26; Megválaszolva: 2011. szeptember 05., 12:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Ùr! Nyelven többnyire fehér színű elváltozás van, már pár hete, nem múlik, hátulról előrefele egyre több van, hátul jelent meg eloszőr, aztán előrefele. A leghátsó részen 4 db dudor is megjelent, amik viszont piros...
        Üdv! A napokban voltam fogorvosnál, aki megállapította, hogy mélyharapásom van, és a hátsó fogaim szerkezete nem a megfelelő helyzetben van (meglehetősen csálé). Tudom, hogy fogszabályozásra lesz szükségem, a kérdésem az, hogy ezekben az...
        Tiszteletem! Kb egy hete kezdödött a bal arcom kicsit mintha húzódna és feszült. Ez mára lokalizálódott a bal also foginyemre, ott érzek feszülést föleg ha í-betüt mondok akkor érzem,feszülést érzek nem konkrét fájdalmat. Az arcomon se...
        Hat hete sorozatfoghúzásokután ez állkapoçscsontban visszatéro erősfájdalom van.Bal oldal dagadt.4 napja Dalacin antibiotikumra még nem javult.Láznincs.Megfelelő-e a ketelés?
        Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! A következő lenne a problémám: A napokban fordult elő, hogy egy ásítás következtében kiakadt az állkapcsom. A szám nagyra nyílva maradt és nem tudtam becsukni. A legközelebbi szájsebészetre mentünk, ahol...
        Tisztelt doktorúr! Szájpadlásomon néha megjelennek piros foltok melyek azután napok múlva elhalványodnak és eltűnnek. . A szájpadláson ill. a felső fogsor belső oldalán. Pirosak és szabálytalan kör alakúak. Különösebb problémát nem...
        Tisztelt Doktor Úr! 3 hónapja kialakult nálam ez a rendkívül kellemetlen betegség a BPPV .Azóta is szédülök , bár lassan javulgat. Viszont van néhány fogam pontosan 2 egy bal alsó rágó fog és szintén baloldalon fent egy rágó fog amit...
        Tisztelt oktor Úr! Megváltozott munkaképességű vagyok, pszichés beteg. Amióta rendszeresen kell szednem a pszichés gyógyszereket folyamatosan vesztem el fogaimat, bár a szájápolást szigorúan betartom. Az internetet böngészve azt olvasom, hogy...
        Üdvözlöm! Kezdem a legelején... Körülbelül 2hete fogfajassal küzdök,ez idő alatt nem igazán tudtam enni inni is csak keveset,harom napja kihuztak. Ezután begyulladt az inyem,igy továbbra is csak keveset tudok enni. Egy két napja gyengének...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Pár napja vettem észre ezt a kis dudort a nyelvem oldalának a hátulján. Nem tudom, hogy mitől lehet és hogy mi, ezekre szeretnék választ kapni, illetve a teendőket az eltüntetésére. Semmilyen fájdalmat nem okoz, mégis...