• Magas prolaktin szint - hajhullás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm! 4 hónapja erős hajhullással küzdök. A menzeszem 1 hónapja rendszertelen, ami azt jelenti, hogy 1 hét szünet után ismét jelentkezett 5 napos vérzésem, ez 3x ismétlődött. Több mint 15 évig szedtem a Tri-regol fogamzásgátlót, amit 5 hónapja abbahagytam. Felkerestem nőgyógyászom, aki hormonvizsgálatot végzett vérvétellel, ahol megállapitotta a magas prolaktin szintet. Bromocriptin-richter 2,5 mg-os tablettát szedek napi 2x1-et. De emellett javasolta kezdjem újra szedni a Tri-regol fogamzásgátlót is. Két hete szedem a Bromocriptint s a fogamzásgátlót is. Azt olvastam, hogy ezt együtt nem lehet, mivel az agyalapi mirigyet "becsapja". Ez tényleg igy van? A hajhullásom úgyanúgy fennáll. A menzeszem azóta nem jelentkezett, a napokban aktuális. Mit javasol Ön? Ha a prolaktin szintem rendeződik, megáll a hajhullásom? Mennyi ideig kell szednem a Bromocriptint, nőgyógyászom 3 hónap múlva hivott vissza, amikor ismét vérvétel lesz. Ha abbahagyom ismét a fogamzásgátló szedését rendszertelen lesz a menzeszem, vagy ezt a gyógyszer helyreálltja? Köszönettel

        Dr. Deli Tamás válasza a prolaktin, fogamzásgátló témában

        Tisztelt Kérdező! A Bromocriptin és a fogamzásgátló szedhető együtt, az agyalapi mirigy "becsapásától" félni orvosilag butaság. A Tri-Regol viszont nem jó választás, mert a hajhullás lehet androgén tünet, antiandrogén hatású, modern, IV. generációs gesztagént tartalmazó fogamzásgátlót kellene szedni. A hajhullás kivizsgálásához góckutatás (fogászati, fül-orr-gégészeti, nőgyógyászati, belgyógyászati) vizsgálat szükséges, androgén és pajzsmirigy hormonok ellenőrzése, bőrgyógyászati vizsgálat mindenképpen hozzátartozik. A prolactinszint 3 hónap múlva történő ellenőrzése rendben van, a további teendőt a hormonszint határozza meg.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. október 31., 09:31; Megválaszolva: 2011. november 02., 23:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorúr/doktornő! Olyan kérdésem lenne hogy szinte mindig óramű pontossággal jön meg a menstruációm vagyis a megvonásos vérzés, de most péntek helyett hétfőn jött meg úgy hogy még volt két szem gyógyszerből. A Jangee...
        Jó estét kívánok. Lenne kérdésem, amivel Önhöz fordulnék bizalommal. Március óta Cipralex 10mg gyógyszert szedek 1szemet és mellé Frontin 0.5mg gyógyszerből 3szemet. Ezeket szednem kell minimum jövő márciusig, és csak utána ha úgy...
        10-én bevettem egy esemény utánit, viszont 29-én kiszakadt a gumi és éppen kozépidőben voltam. vegyek be mégegy esemeny utánit, 72 órásat, ha a nőgyógyász aki felírta említett trombózisveszélyt? Nem tudom hogy én hajlamos vagyok e erre,...
        Kedves Doktor Úr! Az lenne a kerdesem ha nem spermicid ovszerrel vedekeztunk es kozosules utan folyt a huvelyeme sperma (bent maradt az ovszer) mekkora az eselyem a terhessegre? Koszonom!
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy olyan problémával fordulok Önhöz, hogy tegnap este a párommal történő szeretkezés után bennem maradt a gumi, amikor húzta ki a nemi szervét. A gumi vége nem lógott ki belőlem, de egy ujjpercnyire kellett csak...
        Tisztelt WEBBeteg csapata! A fogamzásgátló tablettáimat (symicia) nem régen kezdtem el először szedni. Az első levéllel végeztem, és a hét nap kihagyás után a nyolcadik napon bevettem a második levélből az elsőt. Aznap védekezés nélkül...
        Körülbelül egy éve kezdtem el Yadine-t szedni, majd ketszer váltottam gyógyszert (deciora, symicia). Márciusban beszedtem az utolsó adagot és abba hagytam a fogamzasgatlók szedését. Úgy éreztem, hogy a tabletta szedése hatással van a...
        Tisztelt Doktornő/ Úr! A tegnapi nap folyamán (hétfő) a fogamzásgátló bevétele után, szinte egyböl, hánytam. Az lenne a kérdésem, hogy ez volt az utolsó előtti tablettám (MILIGEST bevont tabletta), amely szerint szombaton indulna a...
        Tisztelt Doktornő! Az Urostemol femina növényi alapú gyógyszer hatással van-e a kombinált fogamzásgátlóra? Szedhető-e együtt? Természetesen, ha eltelik a kettő gyógyszer bevétele között kb. 4 óra. Köszönöm szépen!
        Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! Párommal ovszeres védekezést folytattunk, azonban az ejakuláció után még egy ideig folytattuk, amikor párom észrevette, hogy lecsúszott a gumi, ami benne maradt, de sikerült kiszedni. Az ondó úgy tűnik, nem folyt...