• Fogamzásgátló

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Egy gyakori de mégis számomra elég kellemetlen problémában kérném a tanácsát.Egy hónapja szedek Yasminelle nevű fogamzásgátlót és kettő problémám is van vele.Az egyik, hogy már szinte az első néhány szem után hüvelyszárazságot tapasztaltam az együttlét során, aztán fájdalmas volt maga az együttlét is sőt sajnos nagy mértékű libidó csökkenést vettem észre magamon.Évekkel ezelőtt már szedtem gyógyszert, annak Milligest volt a neve és ez a probléma akkor is jelentkezett.A másik problémám, hogy az egy havi adag után és közben sem vettem észre javulást a bőrömön a pattanásokat illetően.Sőt mintha több lenne mint volt. Az együttlétek során fellépő kellemetlen dolgok amit fent említettem a legrosszabbak mert ez nem volt jellemző és így eléggé kétségbe vagyok esve. A kérdésem az lenne, hogy megvárjam még beszedem a három havi adagot és hozzászokik a szervezetem és hátha elmúlnak a problémáim, vagy ezek speciális dolgok és célszerű gyógyszert váltanom akár most is?Vagy esetleg Önnek mi a tanácsa ebben a helyzetben? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Herman Tünde válasza a fogamzásgátlás, pattanások témában

        Kedesv Kérdező! A megkezdett levél fg. tablettát mindenképpen szedje végig. Alacsonyabb hormontartalmú fg. tablettával probálkozhat, ill. kipróbálhatja az un. hüvelygűrűt is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Herman Tünde
        Szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Herman Tünde

        Kérdés: 2011. október 27., 14:10; Megválaszolva: 2011. október 29., 17:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...