• Honnan tudom, hogy még megbízhatóan hat a fogamzásgátló tablettám?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Két éve szedem a Lindynette 20 nevezetű fogamzásgátló készítményt. Általában rendszeresen szedem a készítményt, este 8 óra körül. Azonban, az elmúlt pár hónapban azt tapasztaltam, hogy a menstruációm későbbi időpontban jelentkezik a megszokottnál. Ez azt jelenti, hogy az esti 8 órakori tabletta szedés hatására a menstruáció jelentkezésének megszokott időpontja, az esedékes nap esti órájában volt (21 vagy 22 órakor). Azonban ez megváltozott, mivel a menstruáció az esedékes napot követő reggeli órában jelentkezik. Ami azt illeti, pár órával később, azaz ha eddig 22 órakor vagy legkésőbb 23 órakor következett be a vérzés, most már hajnali órákban. Ennek érdekében megpróbáltam , hogyha egy órával előbb szedem be a tablettát akkor hamarabb jelentkezik-e a menstruációm. Sajnos, nem jártam sikerrel.Ami fokozza aggodalmamat a fogamzásgátló tabletta hatását illetően, hogy amikor elkezdtem szedni a tablettát akkor a menstruációm alatt szolid , kis menstruációs görcseim voltak. Azonban az elmúlt pár hónapban a menstruációs görcsök megerősödtek. E mellett a vérzés időszaka is rövidebb lett. Eddig az átlagos időtartama a menstruációnak 5 nap volt. Ez lerövidült különösebben az utolsó, e havi vérzésemkor körülbelül 3 napra. A fenti megfigyelések alapján, kizárva azt a feltételezést, hogy a fogamzásgátlót össze-vissza időpontokban szedem, lehetséges-e , hogy a fentiek tünetei annak , hogy a fogamzásgátló gyógyszer hatása csökkenhetett valaminek a hatására? Esetleg attól, hogy már a szervezetem nem úgy dolgozza fel vagy nem a megfelelő módon szívódik fel a fogamzásgátló készítmény? Válaszát előre köszönöm! Tisztelettel, Boglárka

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Boglárka! Változhat a szervezet, változhat a fogamzásgátlóval kapcsolatos megvonásos vérzés, de ha mindig 12 órán belül vette be, akkor semmi oka aggodalomra, a szervezet védve van a nem kívánt terhességgel szemben.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. szeptember 27., 22:43; Megválaszolva: 2011. szeptember 28., 14:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...