• Fogamzásgátlás hízás nélkül

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Lenne egy kis gondom és nagyon remélem, hogy tud nekem segíteni. A helyzet az, hogy júniusban (6 hónapos menstruációs szünet után) kiderült, hogy policisztásak a petefészkeim. Erre a doktor Norcolutot írt fel a vérzés meghozására, majd Volina fogamzásgátlót a ciklusom szabályozására. Ettől eddig 2-3 kg körül híztam (másfél hónap alatt), majd most egy újabb vizsgálat során egy erősebb hormontartalmút, a Milligestet írta fel nekem, amiről mindenhol alaphangon 10 kg hízás tapasztalatról számolnak be. Az étrendem alacsony szénhidráttartalmú, nem eszek hozzáadott cukrot, a lisztet szénhidrátcsökkentő keverékkel lágyítom. Heti 4-5-ször sportolok, mégis híztam még a gyenge Volinától is. Tudna nekem valamit javasolni, hogy mit kéne tennem, hogy a lehető legkisebbre minimalizáljam, vagy esetleg teljesen elkerüljem a gyógyszerváltás miatti hízásomat? (Még egy havi van a régiből, utána váltok az erősebbre, amivel még az is a problémám, hogy szacharóz tartalmú. Ez jelenthet gondot?) Remélve a segítségben várom válaszát! Hálás köszönetem!

        Dr. Deli Tamás válasza a fogamzásgátló tabletta, hízás témában

        Tisztelt Hölgyem! A hízás, vérzészavar és policisztás ovariumkép miatt policisztás ovarium betegség kivizsgálása indokolt nőgyógyászati endokrinológiai szakrendelésen. Ennek során a már elkészült hüvelyi UH mellett alap hormonszintek, androgének, kortizol, 17-hidroxi-progeszteron vizsgálat, terheléses vércukorvizsgálat inzulinvizsgálattal szükséges. A kezelés a leletektől függ, de a diéta, testedzés mellett a cukoranyagcserére ható gyógyszer, antiandrogén hatású fogamzásgátló szer (Cypromix stb. - a Milligest egyébként nem ilyen) szedése lhet indokolt. Utóbbiak csökkentik a hízást is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás

        Kérdés: 2011. szeptember 15., 17:06; Megválaszolva: 2011. szeptember 16., 12:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tablettákat a közösülés után 13 órával vettem be. Azt olvastam,hogy az első tabletta bevétele után 12 órát várni kell a második szem tabletta bevetele után. De én egymást követően vettem be mindkettőt. Hatni fog igy is a tabletta??...
        Tisztelt dr Nő! Két hete eltávolították mindkét petevezetékemet, laparos műtét volt. Az lenne a kérdésem kell e védekeznem az együtt lét során, vagy már biztos, hogy nem eshetek teherbe.A műtét a menstruációm után 3 nappal volt....
        Kedves Doktornő/Úr! Symicia nevű fogamzásgátlót kezdtem el szedni az első levél után most tartom a 7 napos szünetet. Meg is jött a menstruációm ma volt az első nap. Viszont szedek antibiotikumot is mert csúnyán begyulladt a torkom párom ezt...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Tegnap este lefeküdtünk a barátnőmmel (18 éves), aki ciklusa 3.napján volt, menstruál. Ostobaságunk miatt most először fordult elő, hogy óvszer nélkül szeretkeztünk, azonban az aktust félbe kellett szakítanunk,...
        Üdvözlöm! Most kezdtem el szedni először fogamzásgátló tablettát, a Lindynette-t, viszont nem a vérzés első napján, hanem előtte egy héttel. A kérdésem, hogy ebben az esetben mikortól véd meg a terhességtől a gyógyszer? Előre is...
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai kezelés alatt állok szorongás, depresszió és alvászavar miatt. A gyógyszerek mellett kompenzált az állapotom. Tavaly októberben derült ki az epilepsziám, amire Lamolepet szedek. A problémám, hogy az egyetlen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...