• Fogamzásgátló tabletta váltása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Megfelelő fogamzásgátló tabletta választásában szeretném kérni az Ön tanácsát, illetve másodlagos szakvéleményét. Nőgyógyászom ezidáig Symicia illetve Novynette fogamzásgátló szer szedését javasolta. Symicia nevű készítményről - fél év után - jelentős súlygyarapodás miatt váltottam át Novynette tablettára. Jelenleg harmadik hónapja használom e készítményt, azonban nem vagyok megelégedve vele: Menstruációm egyre rendszertelenebb. (Legutóbb két hétig tartott és sokkal erősebb is volt mint ezidáig.) Lábamban egy eddig problémamentes érben feszítő fájdalom jelentkezett melyet sem fizikai igénybevételhez, sem egyéb kiváltó körülményhez nem tudok társítani, illetve kellemetlen hüvelyi folyást tapasztaltam. Ön mely egyéb fogamzásgátló tablettát ajánlaná ez esetben? A készítménnyel szemben különleges igényeim (bőrproblémák megszüntetése... stb.) nincsenek. Elsődleges elvárásom a menstruációm beállítása és a megfelelő védelem lenne. (23 éves vagyok. Vérnyomásom és vérképem normális. Enyhén hízásra hajlamos vagyok,jelenlegi súlyom 56 kg. Egyéb betegségemre asztma illetve allergiakészítményt szedek. (Foradil és Loratadin) Visszér problémáim nincsenek, kizárólag az elmúlt egy hónapban tapasztaltam a fent említett tünetet.) Segítségét előre is köszönöm! Tisztelettel: Nagy Anett

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Anett! Érdemes lenne a lábfájást kivizsgáltatnia, mert nem biztos, hogy a tabletta okozza. A Lindynette 20 tablettát próbálja meg szedni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. augusztus 29., 11:43; Megválaszolva: 2011. augusztus 30., 10:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...